رئیس ستاد انتخابات با بیان اینکه ٢٢١ نماینده مجلس دهم مشخص شدند، گفت: نماینده باقی مانده از بین ١٣٨ نفر انتخاب خواهند شد.

تاکنون برای 221 کرسی مجلس دهم تعیین تکلیف شده است/ 69 نماینده به دور دوم رفتند/ افزایش 4میلیونی مشارکت در انتخابات مجلس نسبت به دوره قبلبه گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور صبح امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: در این دوره از انتخابات ٣٤ میلیون نفر مشارکت داشتند.

وی افزود: ٢٢١ نماینده به طور مستقیم به مجلس راه یافتند، ١٣٨ نامزد انتخابات نیز برای تصاحب ٦٩ کرسی پارلمان در مرحله دوم انتخابات رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در این دوره از انتخابات شاهد شکایات کمی بودیم، یک مورد شکایت در انتخابات خبرگان واصل شده که در حال بررسی آنها هستیم.

مقیمی یادآور شد: 250 هزار نفر از نیروهای سپاه و نیروی انتظامی کمک کردند که امنیت انتخابات در تمامی شعب و مناطق مرزی، عشایری، کوهستانی و شهری برقرار باشد.

وی تصریح کرد: ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، 34 بالگرد، ١٤ هواپیما و 4 شناور در اختیار ستاد انتخابات کشور قرار دادند تا صندوق‌های اخذ رأی در امنیت کامل جابجا شوند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سؤالی درباره عدم استعفای به موقع محمدرضا نجفی برای شرکت در انتخابات گفت: پستی به عنوان معاون اقتصادی در چارت استانداری‌ها در آن زمان و تاریخ نداشتیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا وی با همین عنوان و پست نامه‌نگاری ادارای داشته، افزود: خیلی از جاها همچین کارهایی می‌کنند!

مقیمی در تشریح عملکرد ستاد انتخابات کشور گفت: در تاریخ 23 فروردین‌ماه با حکم رحمانی‌فضلی ستاد انتخابات کشور و 6 کمیته مربوط به آن تشکیل شد که تا زمان برگزاری انتخابات 30 جلسه برگزار و 2100 مصوبه داشتیم. همچنین در همین رابطه ستادهای متناظر استانی 6700 مصوبه و تصمیم در رابطه با انتخابات داشتند.

وی با اشاره به نقش سازنده رسانه‌ها در ترویج مردم نسبت به حضور در انتخابات تأکید کرد: بنده از تلاش تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها که در طول این مدت که اخبار مربوط به انتخابات را با دقت و صحت منتشر و آن را اطلاع‌رسانی کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس ستاد انتخابات همچنین با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری به مجریان و ناظران انتخابات تصریح کرد: در دیداری که تمام ناظران و مجریان با رهبر معظم انقلاب داشتند ایشان نیز رهنمودهای بسیار خوبی برای تمامی مجریان و ناظران داشتند که مورد توجه تمامی اعضا قرار گرفت و آن را سرلوحه کارهای خود قرار دادیم.

مقیمی با تأکید بر همکاری نیروهای مسلح در تأمین امنیت انتخابات و ضمن قدردانی از آنان گفت: اداره ثبت‌احوال تمهیدات بسیار خوبی را از سه ماه قبل برگزاری انتخابات پیش‌بینی کرده بود که بر این اساس 900 هزار کارت ملی هوشمند صادر شد و همچنین ثبت‌احوال اقدام به تعویض 420 هزار شناسنامه و یا صدور شناسنامه‌های المثنی کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرده که نیروهای مسلح در انتخابات دخالتی داشتند آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: هر شکایتی که به ما برسد آن را بررسی خواهیم کرد.



منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    عجب انتخاباتی بودا
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    برای اون 69 نفر نماینده مملکت چقدر باید وقت و پول و انرژی بذاره خب یه مرحله ای می رفتید دیگه.
  • لیلا ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    دم تهرانی ها گرم دم ایرانی ها هم گرم دم همه دوستان گــــرم
  • رضا ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    آره خیلی. مخصوصا در شهر ما ابهر
  • جوادیان ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    نمیشه جانم هرچند حق میگی ولی نماینده باید یه حد نصابی از آرا بیاره
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    نمیشه ناشناس
  • رامبد ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    من عاشق صرف پول و وقت و انرژی
  • بیژن ذولفقاری ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    افزایش چهار میلیونی خیلی خوب بود و نشون داد مردم میتونن با حضورشون و رای شون، تاثیر گذار باشند.
  • یکی ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    اره تفاوت آرا رو نسبت به دوره قبل در انتخابات مجلس دیدیم
  • ایرانی ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    خلاصه الان هرچی شد باید به فکر مملکت بود و این همه مشکلات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس