کد خبر 557538
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۳

دفتر هماهنگی مذاكرات صلح خاورمیانه هشدار داد كه ادامه خشونت ها ، گسترش شهرك سازی های رژیم صهیونیستی و كنترل رو به افزایش این رژیم در كرانه های باختری، مذاكرات صلح خاورمیانه و راه حل دو دولتی را با خطر نابودی كامل روبرو كرده است.

به گزارش مشرق، دفترمسئول ویژه هماهنگی گفتگوهای صلح خاورمیانه درگزارشی كه روزپنجشنبه منتشر كرد هشدارداده است كه خشونت های اخیر در سرزمین های اشغال شده فلسطینی، تداوم شهرك سازی های غیرقانونی از سوی رژیم صهیونیستی، تخریب خانه ها و اظهارات نفرت پراكنانه همراه با عدم یكپارچی رهبری فلسطینیان امكان دسترسی به یك راه حل دو دولتی در این منطقه را با خطر نابودی مواجه كرده است.
در این گزارش بویژه به افزایش فعالیت های شهرك سازی و كنترل یكپارچه نیروها وعوامل این رژیم در كرانه های باختری اشاره و گفته شده است كه در دوره تحت پوشش این گزارش تخریب خانه ها و منابع حیاتی مردم فلسطین بخصوص در ناحیه 'سی' دراین كرانه ها به دوبرابر افزایش یافته است.
بنا بر این گزارش همزمان با اقدامات تجاوز گرانه اسرائیلی دراین مناطق برغم گفت و گوها ودیدارهایی كه در ماه های گذشته به منظور آشتی میان رهبران حماس، فتح وسایر تشكیلات فلسطینی در قطر صورت گرفته رهبران فلسطینی همچنان در نفاق ودو دستگی بسر برده و قادر نبوده اند به نقاط مشتركی در تصمیم گیری برای انجام این مذاكرات ومسیر آن دست پیدا كنند.
این نهاد با اشاره به این كه در شرایط كنونی یك میلیون و 300 هزار نفر از ساكنان غزه و یك میلیون و 200 هزار نفر فلسطینی سلمت كرانه های باختری كه 900 هزار نفر از آن ها را پناهندگان فلسطینی تشكیل می دهند به كمك های انساندوستانه نیاز دارند، تاكید كرده است كه تشكیل یك دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات برای استقرار یك دولت مستقل و با دوام فلسطینی حیاتی و ضروری خواهدبود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس