کد خبر 556511
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۲

شورجه گفت: ما نه تنها در نمایش روحانی در دوران معاصر و تاثیرگذاری آنها بر انقلاب اسلامی در حوزه تصویر موفق نبودیم، بلکه اثرات و تفکرات روحانیت را که در واقع ترویج اندیشه های دینی و مبانی اعتقادی ما و اسلام است نیز در آثار سینمایی شاهد نیستیم.

به گزارش مشرق، «جمال شورجه» نویسنده و کارگردان سینمای ایران گفت: خاطرم هست با شورای سیاستگذاری جشنواره روحانی در قاب سینما حدود چند سال پیش، خدمت مقام معظم رهبری رفتیم. ایشان اشاره فرمودند ما می‌خواهیم روحانی را در قاب سینما ببینیم یا اینکه می خواهیم روحانی را وارد حوزه سینما کنیم تا از زاویه دید آنها سینما را ببینیم و در واقع چه فکری پشت این جشنواره است؟

وی تاکید کرد: این جشنواره باید کمی روشن‌تر سیاستگذاری کند چراکه ما می‌خواهیم اندیشه روحانی در سینما حفظ شود وگرنه اینکه روحانی در قاب تصویر دیده شود، شاید خیلی جزء وظایف مسئولان جشنواره نباشد و این اندیشه ها هستند که باید در قاب سینما حضور داشته باشد.

شورجه در ادامه با اشاره به سخنان رهبری درباره کم دیده شدن روحانی و تکالیف روحانی در سینما، بیان کرد: به نسبت حجم عظیم تاثیر روحانیت بر دوران معاصر و به ویژه در حوزه انقلاب اسلامی، انجام وظیفه روحانیت نه تنها دیده نشده بلکه بعضی مواقع نیز آن طور که باید و شاید تصویر نشده و حق مطلب را ادا نکرده و در پاره ای مواقع نیز برعکس عمل شده است و اشاره مقام معظم رهبری نیز به این نوع آثار بود.

وی با بیان اینکه دیده شدن روحانیت در قاب سینما یک وجه قضیه است، در این مورد توضیح داد: با آثاری که روحانیون در آنها حضور دارند، باید قدردان این قشر عظیم و حرکت‌زا باشیم و اینکه چه تاثیراتی بر مردم و مبارزات آنها داشتند؛ کما اینکه برخی آثار نمایش خانگی عاری از این قشر اجتماعی و تاثیرات اجتماعی آنها هستند.

کارگردان فیلم سینمایی «سی و سه روز» تاکید کرد: ما نه تنها در نمایش روحانی در دوران معاصر و تاثیرگذاری آنها بر انقلاب اسلامی در حوزه تصویر موفق نبودیم، بلکه اثرات و تفکرات روحانیت را که در واقع ترویج اندیشه های دینی و مبانی اعتقادی ما و اسلام است نیز در آثار سینمایی شاهد نیستیم.

وی تصریح کرد: دوره اول جشنواره روحانی در قاب سینما خوب و وجیه برگزار شد و دیداری که با رهبری نیز داشتیم، ارجحیت خاصی به جشنواره داد و به نظرم می رسد که باید این مقوله را به صورت جدی پرداخت و به هر دو بخش آن یعنی اول فیلمسازی در مورد روحانیت موثر بر جریانات اجتماعی و جهان اسلام و حوزه دوم جاری و ساری ساختن تفکر روحانیت باید در سینما توجه شود.

شورجه در پایان ابراز امیدواری کرد که این جشنواره به بهترین وجه و اثرگذارتر و در شأن مقام روحانیت برگزار شود.

دومین دوره جشنواره «روحانی و  سینما» 27 فروردین در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید ابراهیمی صالح ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    یه پیشنهاد میکنم به جناب آقای شورجه بزرگوار: لطفأ درباره ساخت سریال عظی حضرت موسی (ع) با صهیونیست شناس ها و یهودشناس ها و پژوهشگرانی مثل استاد رائفی پور هم مشورت کنید. سلسله جلسات ایشون درباره یهودیت و بنی اسرائیل و قوم موسی (ع) و ... با نام روایت عهد رو ببینید و بشنوید ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس