کد خبر 553438
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

جمال شورجه با اظهار اینکه مرحوم سلحشور ابوذر سینمای ایران بود، تصریح کرد: ایشان ابوذر‌وار ایستاد و هزینه آن را نیز پرداخت کرد و در امر به معروف نیز به‌شیوه ابوذر عمل کرد.

به گزارش مشرق، جمال شورجه در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور با بیان "از 30 سال قبل مرحوم سلحشور را می‌شناختم" اظهار داشت: ایشان از نوجوانی و جوانی در خدمت قرآن و اسلام بودند.

وی با بیان اینکه مرحوم سلحشور قبل از انقلاب مورد هجوم ساواک قرار می‌گرفت، افزود: آن مرحوم هنرمندی بود که از همان نوجوانی و جوانی پای منبر، روایات و احادیث بزرگ شد.

شورجه با تأکید بر اینکه مرحوم سلحشور دغدغه دین را داشتند، ابراز کرد: این هنرمند هنر را برای دین می‌خواست و اعتقاد داشت که هنر بهترین روش برای امر به معروف و نهی از منکر است، در آثاری که از مرحوم فرج‌الله سلحشور به یادگار مانده است می‌توان این موضوع را مشاهده کرد.

کارگردان و فیلمساز کشور با اشاره به اینکه سلحشور هنرمند جامع‌الشرایطی بود، خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که هنر ابزاری برای تبلیغ دین است، ایشان به تبعیت از ولایت همان شیوه را به کار گرفتند.

وی تصریح کرد: حاج فرج‌الله سلحشور از پیش‌قراولان عرصه هنر انقلاب اسلامی بودند، افزود: ایشان از همان ابتدای کار سینمایی بعد از انقلاب در بازیگری، کارگردانی، جلوی دوربین و پشت دوربین هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

شورجه با بیان "همه ما به‌دنبال این هستیم تا یک یاد و خاطره خوب از خود به جای بگذاریم"، اظهار داشت: هنرمند دینی از ابزاری که در اختیار دارد در جهت اعتلا و ترویج دین جامعه خود استفاده می‌کند که ایشان این کار را انجام دادند.

وی با اعلام اینکه تعدادی در خارج از کشور به‌تبع مشاهده فیلمهای مرحوم سلحشور مسلمان شدند، ابراز کرد: مرحوم سلحشور علاوه بر اینکه یک مسلمان و هنرمند تمام‌عیار بود همیشه خود را یک مبلغ می‌دانست و زبان گفتنش فیلم بود.

کارگردان و فیلمساز کشور با اظهار اینکه مرحوم سلحشور ابوذر سینمای ایران بود، تصریح کرد: ایشان ابوذر‌وار ایستاد و هزینه آن را نیز پرداخت کرد و در امر به معروف نیز به‌شیوه ابوذر عمل کرد.

وی گفت: مرحوم سلحشور علمدار دین و قرآن در سینمای ایران بودند.

شورجه با اشاره به اینکه نگارش سریال عظیم موسی(ع) تمام شده است، عنوان کرد: ایشان کار نگارش را در 80 قسمت تلویزیونی تمام کردند که امیدواریم با حمایت‌هایی که انجام می‌شود به مرحله تولید و اجرا برسد.

وی سریال موسی(ع) را یک حرکت عظیم دانست و بیان کرد: قصه حضرت موسی(ع) قصه شگفتی است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس