کد خبر 555895
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸

دفتر «برهم احمد صالح» معاون اول جلال طالباني دبيركل اتحاديه ميهني كردستان عراق عصر دوشنبه با صدور بيانيه اي خبر از ديدار وي با «سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه در مسكو داد.

به گزارش مشرق، در بیانیه دفتر «برهم احمد صالح» معاون اول جلال طالباني آمده است:دكتر برهم صالح در اين ديدار با اشاره به اهميت حضور روسيه در منطقه خواهان توسعه روابط سياسي ميان روسيه و اقليم كردستان عراق و دولت عراق شده است.

وي تاكيد كرد، ضروري است روسيه كمك هاي بيشتري در اختيار ارتش عراق و نيروهاي پيشمرگه ، بويژه در شرايط كنوني قرار دهد.

وزير امورخارجه روسيه نيز در اين ديدار با اشاره به اهميت نقش كردها در مبارزه با تروريسم ، توسعه اين روابط را ضروري خوانده است.

بيانيه صادر شده همچنين تاكيد مي كند برهم صالح قبل از انجام اين ديدار با «ميخاييل بوگدانف» معاون وزير امورخارجه روسيه ديدار و گفت وگو كرده بود. برهم صالح را در اين ديدارها هياتي از اقليم و سفير عراق در روسيه همراهي مي كنند.

رايزني ها و لابي هاي اتحاديه ميهني در مسكو، در حالي است كه حزب دمكرات به رهبري مسعود بارزاني بيشتر با طرف هاي آمريكايي در حال رايزني است، بطوري كه مسعود بارزاني رئيس منطقه اقليم در يك هفته اخير دوبار با «برت مك گورك» نماينده اوباما در ائتلاف بين المللي ديدار و گفت وگو كرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس