وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد مسکو قصد دارد به زودی مسئله وارد کردن نام گروههای تروریستی مبدل در فهرست سازمان‌های تروریستی را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.

 به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد، برخی از گروه های تروریستی هستند که یا تغییر نام می دهند و یا همچنان اجرای توافقنامه آتش بس در سوریه را با اخلال مواجه می سازند. مسکو قصد دارد طی جلسه شورای امنیت سازمان ملل مسئله وارد کردن اسامی این گروه های افراط گرای تروریست را در فهرست گروه ها و سازمان های تروریستی  مطرح سازد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، لاوروف در ادامه تأکید کرد: شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه جبهه النصره سعی دارد فعالیت های خود را تحت عناوین جدیدی پنهان سازد و با گروه های کوچک که اسامی آنها در فهرست گروه های تروریستی سازمان ملل نیست، متحد گردد.

وی افزود: انها در حقیقت سعی دارند تا از مجازات اقداماتشان فرار کنند. ما در حال طبقه بندی حقایق و شواهد هستیم و می توانم با اطمینان بگویم که به زودی این مسئله را در سازمان ملل مطرح خواهیم کرد.

بنا بر این گزارش، توافقنامه آتش بس در سوریه از 27 فوریه گذشته به اجرا درآمده است اما این توافق شامل گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره نمی شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس