کد خبر 555661
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

یک خبرنگار در سومالی پس از آنکه دادگاه نظامی اعلام کرد او به نقش خود در کشتن پنج خبرنگار اعتراف کرده است، بامداد امروز با آتش تیربار پلیس قصاص شد.

 به گزارش مشرق، پلیس سومالی روز دوشنبه یک خبرنگار را که در راستای همکاری با گروه تروریستی الشباب، پنج نفر از همکاران خود را ترور کرده بود با جوخه آتش اعدام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از موگادیشو، «حسن حنفی» ماه گذشته پس از آنکه دادگاه نظامی اعلام کرد او به نقش خود در کشتن پنج خبرنگار اعتراف کرده است، بامداد امروز با آتش تیربار پلیس در موگادیشو، پایتخت، قصاص شد.

چند تن از خبرنگاران که شاهد اعدام وی بودند اظهار داشتند که حنفی به هنگام قرار گرفتن در جایگاه اعدام و بسته شدن دست هایش از خود مقاومت نشان می داد.

وی که به توطئه در به قتل رساندن چندین خبرنگار سومالیایی اعتراف کرده بود در اوت سال ۲۰۱۴ در کنیا دستگیر شد و اواخر همان سال به سومالی بازگردانده شد.

سومالی یکی از کشورهایی است که بدترین شرایط را برای خبرنگاران و فعالیت های آنان دارد. برخی از حملات به خبرنگاران در این کشور ناشی از تسویه حساب میان گروه های دخیل در قدرت و نیز گروه تروریستی الشباب است.



منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    حيف شد خيلي خوش تيپ بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس