کد خبر 558511
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰

وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا روز دوشنبه پیش‌نویس توافقنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به کشور لیبی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش مشرق،‌ منابع خبری اعلام کردند در صورت درخواست دولت مورد تأیید سازمان ملل در لیبی، اتحادیه اروپایی با هدف ادعایی برقراری صلح و ثبات در این کشور آشوب‌زده خاورمیانه، شماری از نیروهای امنیتی خود را به آنجا اعزام نماید.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ اتحادیه اروپا اعلام کرده که عامل و انگیزه اصلی برای این اقدام، هراس از موج جدید مهاجرت کنترل نشده پناهجویان به ایتالیا از لیبی است و تا زمانی که نظم و قانون، در این کشور حاکم نشود، این هراس همچنان وجود دارد.

بنا بر این گزارش، وزرای خارجه و دفاع کشورهای اتحادیه اروپا، روز دوشنبه ضیافت شام ویژه‌ای را در لوگزامبورگ خواهند داشت. انتظار می‌رود این مقامات، با انجام مأموریت‌های آموزش نیروهای پلیس مرزی و شهری برای لیبی موافقت کنند و این اقدامات در ابتدا از شهر طرابلس آغاز خواهد شد،؛ جایی که دولت جدید لیبی در تلاش است تا خود را ثتبیت کند.

بنا به پیش‌نویس بیانیه‌ای که از سوی دیپلمات‌های اروپایی تهیه شده و بر سر آن بحث و جدل برپاست:‌ «اتحادیه اروپا آماده است تا در پاسخ به درخواست دولت وحدت ملی مورد تأیید سازمان ملل، از لیبی،‌ پشتیبانی امنیتی به عمل آورد.»

علاوه بر این، در پیش‌نویس مذکور با اشاره به اقدامات ضدتروریستی، مدیریت و امنیت مرزها، و مبارزه با قاچاق انسان و پناه‌جویان در امتداد مرزهای مدیترانه به اروپا، آمده است: «یک مأموریت غیر نظامی...از طریق ارائه مشاوره و ظرفیت‌سازی در زمینه‌های امنیت شهری و قضایی، منجر به تقویت تلاش‌های دولت لیبی خواهد شد.»

بر اساس این گزارش، ایتالیا که با سر و صدای زیاد خواستار انجام اقدامات هماهنگ در خصوص مسئله پناه‌جویان شده است،‌ طی نامه‌ای به رهبران شورا و کمیسیون اتحادیه اروپایی، فوریت و اضطرار شرایط موجود را یادآور شده و بر آن تأکید کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس