کد خبر 555352
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۴

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی معتقد است مصرف‌کنندگان ایرانی به دنبال تنوع هستند به همین دلیل سراغ خودروهای چینی که ظاهر به‌روزتر هستند و آپشن‌های بیشتری دارند، می‌روند.

به گزارش مشرق، شهرام آزادی اظهار کرد: تنوع خودروهای داخلی در سال‌های گذشته پایین بوده است به‌گونه‌ای که سال‌هاست خودروهایی چون پراید و پژو 405 در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم دیگر شکل ظاهری خودروهایی چون پراید و پژو 405 را نمی‌پسندند، خاطرنشان کرد: بیشتر خودروهای داخلی دیگر جذابیتی برای مردم ندارند به همین دلیل مصرف‌کنندگان سراغ خودروهای چینی با قیمت های مشابه می‌روند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در سال‌های اخیر انتظارات مصرف‌کنندگان از کیفیت و ظاهر خودروها افزایش یافته و دیگر نمی‌توان خودروهایی که 20 سال است با یک شکل در کشور تولید می‌شوند را به آنها فروخت.

وی افزود: در این زمینه نکته مهم این است که سطح فن‌آوری و کیفیت برخی از خودروهای چینی عرضه شده در کشور بالاتر از خودروهای داخلی است به این دلیل نیز مصرف‌کنندگان خودروهای چینی را به خودروهای داخلی ترجیح می‌دهند.

آزادی با بیان اینکه چینی‌ها به خوبی توانستند موضوع کمبود تنوع در بازار خودروی ایران را تشخیص دهند، تصریح کرد: در نتیجه خودروسازان چینی توانسته‌اند با عرضه خودروهای جدید با ظاهر مناسب و به‌روز، بخشی از بازار خودروهای داخلی را از آن خود کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رامین ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    قبل سال ایکس 50 خریدم و عید چابهار و بندرعباس برای مسافرت رفتم / واقعا عالیه / دمشان گرم / راحت پارس و سمن دو 405 رو رد میده / تا الان که مشکلی نداشته و فقط برای تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن نمایندگی رفتم // عالیه عالی
  • فرهاد ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    چکیده کلام اینکه مردم چاره ای ندارن برای فرار ازخودرو های وطنی
  • حسین ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    چون بهتر از تولیدات داخلی هستش! اینم سوال کردن داره ؟؟؟
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    به خاطر ابشن هایی که داره
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    درود بر ایران خودرو و سایپا
  • محمود ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    مردم دنبال خودروی باکلاس هستند کلا ایران خودرو وسایپا از کلاس افتادن حالا شما هی شکل ماشینتون رو عوض کنین وقیمتشو ببرین بالا شاید مردم بگن چون گرونه باکلاسه
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    مردم دلشون میخاد ماشین خوب سوار شن ولی پول ندارن و از انجا که خودروی چینی ظاهری زیبا داره و حداقل تا 2 3 سال خوب سواری میده و مهمتر از همه نسبتا ارزونتره ملت میرن میخرن والا پر واضحه هیچکس بی ام و بنز تویوتارو رو ول نمیکنه برا خودرو چینی
  • فرهاد ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    واضح و مبرهن است که نور چشمی های عزیز و آقا زاده ها از کشور آمریکا نمیتوانند خودرو وارد کنند و بنابراین از کشور دوست و برادر چین خودرو های بی کیفیت و البته سود آور را وارد و به ارائه میکنند
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    خیلی ها دوست دارند شاسی بلند سوار بشن خب سازنده های داخلی ندارند خودروهای معروف هم گرانند در نتیجه طرف میره چینی میخره پوزشم داده زیر بار قسط هم نرفته خب این خیلی خوبه
  • سوخوي 47 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    تو این بیابان برهوت یه لنگه کفش هم غنیمته .......... منظورم همین خودروهای چینیه دیگه _____________________
  • ایران 54 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    بله وقتی خودرو سازی انحصاری باشد و ماشین ها هم شکلشان تکراری شده باشد به قول یکی از دوستام که میگفت رفته واسه خرید ماشین گفته پراید 131 میخواستم که حتی فروشنده گفته چه مدلی هست؟؟؟؟ که حتی خودشون از این همه تنوع که سایپا و ایران خودرو داره نمی دونن چی تولید کنند ولی هرچه باشه ماشین های چینی از ماشین های داخلی ما بهترن تا زمانی که شرکت های خودرو سازی انحصار این دو شرکت باشد صنعت خودرو در ایران پیشرفت نمی کند ....
  • سروش ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    شما مطلب رو نگرفتی توی ایران خودروی هشت میلیونی چینی رو باید بالای پنجاه میلیون هزینه بدی بعد بنز رو بی ام و رو چند می خوای بدی؟؟؟؟ تیشون برای خانواده ای متوسط بیان کردند نه برای پولداران یارانه بگیر.
  • سروش ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    بیش از بیست ساله که مردم ایران دارن پراید و پژو سوار میشن به همون شکل حتی حرأت عوض کردن یک لامپ رو بدون اجازه سازنده ندارند البته نا گفته پیداست یه چند وقتیه که 405 رو یه کمی دارن تغییر میدن اون هم بعد از بیست و اندی سال.
  • حمید ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    اکثر خودروهای چینی فقط ظاهر دارند ولی میزان خرابی و استهلاک قطعات زیاد است. این خودروها با مشابه کره ای خود قابل رقابت نیستند. اما، فعلاٌ مجبوریم از برادران متعهد چینی خرید کنیم.
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    به خاطر اینکه چین به ما یارانه ۲۵۰ هزاری میده اما ایران که نمیده. یادش بخیر محمودم که همیشه به ما کوموریا میرسید. از وقتی اون رفته ایران دیگه با ما شده پارسال دوست، امسال خواهر شوهر.
  • ایران 54 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    باهات موافقم بازم چه فایده خر همون خره ولی پالونش عوض کردن(منظورم سایپا و ایران خودرو نیست هاااااا بازم تکرار میکنم سایپا و ایران خودرو نیست ) کیفیت و استاندارد سازیش که اصلا نگو در حد هیونداست(الکی مثلا دل صنعت خودرو سازی خوش باشه)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس