کد خبر 555246
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳

بر اساس نتایج یک نظرسنجی حدود ۸۰ درصد مردم فرانسه تمایل ندارند «فرانسوا اولاند» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ نامزد شود.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود 80 درصد مردم فرانسه دوست ندارند فرانسوا اولاند در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 نامزد شود.

از وقتی که جمهوری پنجم فرانسه آغاز شده است یعنی از سال 1985 تاکنون همه روسای جمهوری این کشور برای بار دوم خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرده اند.

جمهوری پنجم فرانسه، شکل کنونی دولت و نظام حکومتی فرانسه است که روند آن از 1985 آغاز شده است. جمهوری پنجم توسط شارل دوگل با کنار گذاشتن نظام پارلمانی ناکارآمد جمهوری چهارم ، بنیان نهاده شد و ‏ نوعی نظام ریاستی زاده شد که در آن رئیس جمهور دیگر مقامی تشریفاتی نیست و به همراه نخست‌وزیر هر دو هدایت کشور کشور را برعهده دارند.

در حالی که شورای ملی حزب سوسیالیست اصل برگزاری انتخابات درون حزبی را برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تایید کرده است، نتایج نظرسنجی که یوفوپ برای روزنامه ژورنال دو دیمانش انجام داده است نشان می دهد 80 درصد مردم فرانسه مایل نیستند که فرانسوا اولاند یکبار دیگر برای سمت ریاست جمهوری نامزد شد.

به طور جزیی تر53 درصد طرفداران حزب سوسیالیست، 91 درصد طرفداران حزب جمهوریخواهان و همچنین 89 درصد طرفداران راستگرایان افراطی مایل نیستند اولاند در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری نامزد شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس