دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» گفت: با حضور بر سر مزار شهید آوینی رخصت آغاز به کار جشنواره را از سید شهیدان اهل قلم می‌گیریم و پس از آن در سینما فلسطین حاضر خواهیم شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» گفت: به‌منظور جامه عمل پوشاندن به توصیه‌های مقام معظم رهبری و عمل به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از برگزاری مراسم‌های افتتاحیه فرهنگی، منصرف شدیم و تصمیم گرفتیم به ساده‌ترین شکل ممکن مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» را بر مزار شهید اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی برگزار کنیم.

دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» با بیان این مطلب درباره جزئیات برگزاری مراسم افتتاحیه این رویداد سینمایی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» فردا 22 فروردین ماه ساعت 11 صبح بر مزار شهید اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم با حضور فیلمسازان جوان عهدنامه‌ای را با شهید آوینی امضا می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری شهید آوینی متذکر شد: یکی از دلایل برگزار نکردن مراسم افتتاحیه به‌شکل مرسوم این بود که به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» جامه عمل بپوشانیم و با برگزار نکردن مراسم افتتاحیه در کاهش هزینه‌ها اقدام و در مرحله بعد عمل کنیم، ضمن اینکه برگزاری مراسم افتتاحیه در جشنواره‌های بزرگ سینمایی در دنیا مرسوم نیست.

دبیر این دوره از جشنواره فیلم کوتاه «سما» یادآور شد: ستاد اجرایی جشنواره فیلم کوتاه «سما» به‌همراه جمعی از فیلمسازان جوان فردا 22 فروردین ماه ساعت 11 صبح بر مزار شهید سید مرتضی آوینی حاضر می‌شوند و طی یک عهدنامه‌ای با شهید آوینی تجدید بیعت می‌کنند.

وی تأکید کرد: در واقع با حضور بر سر مزار شهید آوینی، رخصت آغاز به کار جشنواره را از سید شهیدان اهل قلم می‌گیریم و پس از آن در سینما فلسطین حاضر خواهیم شد و رأس ساعت 14 با نمایش فیلم مستند «فصل هرس» به‌کارگردانی لقمان خالدی جشنواره فیلم کوتاه «سما» کار خود را آغاز خواهد کرد.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: از اهالی فرهنگ و هنر و مدیران سینمایی دعوت می‌کنیم در این مراسم حضور پیدا کنند و همراه با فیلمسازان جوان با شهید آوینی تجدید بیعت کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس