اهالی هنر از خاطرات و ویژگی های اخلاقی کارگردان سریال «یوسف پیامبر» گفتند.

به گزارش مشرق، فرج الله سلحشور بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون صبح شنبه بر اثر سرطان ریه دار فانی را وداع گفت.

در مراسم تشییع پیکر وی خیل عظیمی از مردم، مسئولان و هنرمندان آمده بودند و پاسخ خوبی به تمام تلاش هایی که این کارگردان در طول حیاتش برای راضی نگه داشتن آن‌ها و تهیه آثار مناسب کرد، دادند.

به مناسبت سومین روز درگذشت این کارگردان به صحبت های عده ای از مردم و هنرمندان درباره وی می پردازیم.

خوش به حال سلحشور که او را با قصه‌های قرآنی می‌شناسند

ابوالقاسم طالبی در باره فرج الله سلحشور گفت: فرج انسان مومن و متعهدی بود و همواره حرف حق و حقیقت را می گفت و معمولا اگر کسی اینگونه کار کند سنگ هایی هم جلوی پایش می اندازند اما کارش نزد خدا محفوظ می ماند.

وی افزود: خوش به حال سلحشور که او را با قصه های قرآنی می شناختند، ان شاءالله که همین قرآن در آن دنیا سبب رستگاریش می شود.

صداقت سلحشور زبانزد بود

محمود پاک نیت بازیگر سینما و تلویزیون درباره این کارگردان سینما گفت: سلحشور هنرمند صادقی بود و من شبیه ایشان خیلی کم دیده بودم. او در زمانی که سینما اوضاع خوبی نداشت کارهای خوبی ساخت که مورد استقبال مردم و خانواده ها قرارگرفت و به همین دلیل است که این مردم با این شور در سوگش نشستند.

سلحشور دوست داشت قصه های قرآن را به تصویر بکشد

جعفر دهقان هم درباره این بازیگر و کارگردان سینما  گفت: او همواره دوست داشت قصه های قرآن را به تصویر بکشد و می گفت چرا روی قصه هایی وقت بگذاریم که کم محتوا باشد و مورد استقبال خانواده ها قرار نگیرد در صورتی که قصه های به این زیبایی در قرآن داریم؛ جامعه ما نیازمند قصه های قرآنی است و آن  ها را می طلبد.

وی افزود: فرج با دلش کار می کرد و محتوا همیشه برایش مهمتر از مسائل فنی و تکنیکی کار بود.

سلحشور پیرو رهبری بود

شهین تسلیمی  هم درباره سلحشور گفت: به جامعه هنر تسلیت می گویم که چنین انسان شریفی را از دست داد؛ سلحشور انسانی بود که پای حرف و عقیده اش می ایستاد و پیرو رهبری بود.

سلحشور تا آخرین لحظه پای انقلاب ایستاد

جمال شورجه کارگردان سینما درباره این کارگردان سینما و تلویزیون گفت:سلحشور از نوجوانی کارهای ارزشی و قرآنی انجام می داد و در روزهای آخر هم به فکر ساختن پرو‍ژه حضرت موسی بود و برایش تلاش زیادی کرد و 5 سال برای ان وقت گذاشت.

وی افزود: سلحشور هنرمند انقلابی بود که تا آخرین لحظه پای انقلاب ایستاد و امیدوارم راهش ادامه دار باشد.

سلحشور، سلحشورانه با جنگ نرم مبارزه کرد

سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین هم در این باره گفت: سلحشور هنرمند مومن و خالصی بود که همواره در جبهه حق حضور داشت در زمان 8 سال جنگ تحمیلی در جنگ سخت و در این سالها در جنگ نرم، سلحشورانه مقاومت و مبارزه کرد. امیدوارم جامعه هنر قدر این هنرمندان بسیجی را بداند.

سلحشور به تمام هنرمندان احترام می گذاشت

سعیده عرب بازیگر سینما و تلویزیون درباره سلحشور اظهار داشت: سلحشور بسیار خوش اخلاق و محترم بود و به تمام بازیگرانش احترام می گذاشت. من در طول سریال یوسف پیامبر ندیدم او به کسی بی احترامی کند.

مراسم ختم فرج الله سلحشور از ساعت 15 تا 17 امروز در امامزاده سید جعفر و سیده حمیده خاتون باغ فیض برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس