کد خبر 546873
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

وزارت دفاع الجزایر از کشته شدن چند تروریست در عملیات ارتش در شمال شرق این کشور و کشف سلاح‌های آمریکایی از این تروریست‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، وزارت دفاع الجزایر در بیانیه‌ای از کشته شدن سه تروریست در ولایت "الوادی" واقع در شمال شرق این کشور و کشف سلاح‌های مختلفی از جمله تعدادی مسلسل،‌ موشک‌انداز، خمپاره و مقداری مهمات و نیز شش سامانه موشکی "استینگر" ساخت آمریکا خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد،‌ هنوز هویت تروریست‌های کشته شده مشخص نشده است اما برخی منابع امنیتی در گفتگو با روزنامه الحیاة اعلام کردند در میان کشته‌ها تروریست معروفی به نام "غربیه کمال"، ملقب به "ابو حاتم عبد الرحمان" نیز به چشم می‌خورد.

طبق بیانیه یادشده، نیروهای ارتش الجزایر در این عملیات شش موشک استینگر ساخت آمریکا، 20 قبضه سلاح کلاشینکف،‌ سه آر پی جی و تعدادی اسلحه، بمب دست ساز و مقداری مهمات و نیز دو کمربند انتحاری از تروریست‌ها کشف و مصادره کردند.

همچنین خودروی این تروریست‌ها به همراه دستگاه موقعیت یاب و تلفن‌های همراهشان مصادره شد.

طبق اعلام وزارت دفاع الجزایر این تروریست‌ها در منطقه مسکونی در شهر "قمار" واقع در جنوب شرقی الجزایر و در نزدیکی مرز تونس مخفی شده بودند.

در این راستا نور الدین بدوی،‌ وزیر کشور الجزایر در بیانیه‌ای با اشاره به هماهنگی‌های امنیتی صورت گرفته با تونس در زمینه مبارزه با تروریسم و تقدیر از اقدامات دستگاه امنیتی تونس در مقابله با حمله روز دوشنبه تروریست‌های داعش در منطقه بن قردان، تاکید کرد: امنیت تونس و الجزایر یکی است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن از اصفهان ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    همه ی فعالیت های داعش در این دو کشور به دلیل مخالفت آنها با آل سعود است و این نشانه ی دیگری از حمایت تروریستها توسط آل سعود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس