انتظار می رود که کاخ سفید با ادعای آموزش اعراب و سرعت بخشیدن به امر مبارزه با داعش شمار نیروهای ویژه خود را در داخل خاک سوریه افزایش دهد.

به گزارش مشرق، منابع آگاه در گفتگو با خبرگزاری «رویترز» از بررسی های کاخ سفید پیرامون طرح افزایش نیروهای ویژه آمریکایی در سوریه با ادعای تسریع تلاش ها برای غلبه بر داعش خبر دادند.

این منابع در خصوص میزان دقیق افزایش نیروهای آمریکایی جزئیاتی ارائه نکردند حال آنکه به گفته یکی از آنها شمار نیروهای ویژه  آمریکایی که احتمالا به سوریه اعزام خواهند شد، به مراتب بسیار بیشتر از آن ۵۰ نفری خواهد بود که در حال حاضر با ادعای ارائه مشاوره و خدمات مستشاری در این کشور به سر می برند.

افزایش شمار نیروهای ویژه آمریکا در سوریه از جمله طرح هایی است که در کنار افزایش نظامیان آمریکایی در عراق در دستور کار «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا قرار دارد حال آنکه کاخ سفید از ارائه اظهار نظر در این خصوص اجتناب می کند.

انتظار می رود که آمریکا از این نیروهای ویژه تازه نفس در درجه نخست برای ایجاد سایت هایی استفاده کند که قرار است در آنها به اعرابی که ظاهرا برای مبارزه با داعش ابراز تمایل کرده اند، آموزشهای رزمی داده شود.

لازم به ذکر است که برنامه واشنگتن برای افزایش شمار نیروهای ویژه آمریکایی که به اسم مقاصد آموزشی راهی سوریه می شوند متفاوت از طرح واشنگتن برای آموزش شماری از معارضین سوری در داخل خاک ترکیه است.

ظاهرا طرح آموزش معارضین در داخل خاک ترکیه با هدف شناسایی اهدافی انجام می شود که باید از سوی ائتلاف هوایی به اصطلاح مبازه با داعش بمباران شوند.   

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس