کد خبر 551456
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر تداوم تهدیدات هسته ای تروریست ها از آن به عنوان عاملی نام برد که به تغییر جهان منجر خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس پرس، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که دیروز جمعه به مناسبت برگزاری کنفرانس امنیت هسته ای واشنگتن، میزبان بیش از ۵۰ نفر از رهبران جهان بود هشدار داد که علیرغم تلاش های صورت گرفته، جهان با تهدید مداوم و رو به رشد تروریسم هسته ای مواجه است.

البته اوباما تاکید کرد که تاکنون هیچ گروه تروریستی در دستیابی به مواد ساخت بمب هسته ای موفق نبوده حال آنکه القاعده از مدت ها پیش به دنبال این موضوع بوده است.

علاوه بر این، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که حوادث تروریستی پاریس و به دنبال آن بروکسل به نگرانی های مشابه در این زمینه دامن زده است.

وی در این باره گفت: شکی وجود ندارد که اگر این افراد دیوانه به بمب هسته ای دست پیدا کنند، به طور قطع تا جایی که امکان داشته باشد از آن برای کشتار شمار زیادی از انسان های بی گناه استفاده می کنند و این موضوعی است که می تواند جهان ما را تغییر بدهد.

اوباما کمتر از ۱۰ ماه دیگر سکان اداره کاخ سفید را به شخص دیگری خواهد سپرد و انتظار نمی رود که وی بتواند در این مدت کم به یکی از شعارهای دوران ریاست جمهوری خود مبنی بر مهار اشاعه تسلیحات هسته ای جامه عمل بپوشاند.

از سویی، تحریم نشست امنیت هسته ای واشنگتن از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه موجب شد تا نتیجه به جای آنکه به یافتن سیاست درستی در زمینه کاهش تهدیدهای هسته ای منجر شود، به راهکارهای فنی خلاصه شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس