پس از توئیت جنجالی هاشمی رفسنجانی و نظر منفی درباره ساخت موشک بود که کشورهای غربی به دبیرکل سازمان ملل نامه‌ای علیه توان موشکی کشورمان نوشتند و بان‌کی‌مون نیز از آزمایش‌های موشکی ایران ابراز نگرانی کرد.

آتش تهیه‌ای که هاشمی به غرب علیه توان موشکی ایران و برجام داد/ سیاست به «جعبه ابزار» نیاز دارد یا تک ابزاری به نام «دیپلماسی»؟
گروه سیاسی مشرق - دوران پسابرجام که مرحله اجرای مفاد مذاکرات مختلف است، دورانی بسیار ظریف است. از این رو می‌طلبد که شخصیت‌های سیاسی با مواضع عاقلانه و هوشیارانه بستر لازم را در فضای داخلی برای نظارت بر اجرای درست تعهدات طرف غربی فراهم کنند.

دوران مذاکره سپری شد و اینک دوران عمل طرف مقابل به تعهداتش است اما به نظر می‌رسد که طرف غربی سعی دارد اصطلاحا دبه کرده و از بار تعهداتی که در برجام داده شانه خالی کند. متاسفانه در این شرایط برخی از سیاسیون داخلی نیز به جای اینکه در راستای استحکام و نظارت بر حسن اجرای برجام عمل کنند آب به آسیاب دشمن ریخته و آنها را در بهانه‌تراشی بر ضد منافع ملی کشورمان یاری می‌کنند.

در حال و هوای تعطیلات نوروز هاشمی رفسنجانی که در جزیره کیش اقامت داشته، صفحه شخصی شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر خود را فعال کرده و مطالب و پیام‌هایی را برای افکارعمومی ارسال می‌کرد. یکی از این پیام‌ها جمله « دنیای فردا دینای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها» بود که بسیاری را به تعجب واداشت.

آتش تهیه‌ای که هاشمی به غرب علیه توان موشکی ایران و برجام داد/ سیاست به «جعبه ابزار» نیاز دارد یا تک ابزاری به نام «دیپلماسی»؟

اما اینک تبعات این جمله مرموز بیشتر مشخص می‌شود. پس از این جمله بود که مفاد نامه آمریکا و متحدانش به «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد علیه برنامه موشکی ایران فاش شد. خبرگزاری «رویترز» نوشت که آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کردند آزمایش‌های موشکی ایران در تقابل با قطعنامه ۲۲۳۱ (قطعنامه تصویب توافق برجام) شورای امنیت است.[1]

به نوشته رویترز، دیپلمات‌های شورای امنیت نیز خود اذعان دارند که توجیهات مطرح شده برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران به بهانه رزمایش موشکی، ضعیف است، چراکه با متن قطعنامه همخوانی ندارد اما به نظر می‌رسد صداهایی در ایران در این راستا به ادعاهای طرف‌های غربی وجاهت می‌بخشند. سخنان هاشمی رفسنجانی در اینکه هم راستا با غرب اعلام می‌کند دنیای امروز دنیای موشک نیست یکی از این موارد است.

همین موارد سبب شد تا دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد آزمایش‌های موشک‌های بالستیک توسط ایران باعث نگرانی است.

بر اساس گزارش وبگاه «ال‌بی‌سی»، بان کی مون در ادامه افزود: « اینکه تحریم‌هایی در این خصوص اعمال شود یا نه و هم‌چنین چگونگی این تحریم‌های احتمالی، به شورای امنیت بستگی دارد.[2]»

هاشمی در حالی تنها بر گزینه مذاکرات تاکید می‌کند که بسیاری از کارشناسان سیاسی مذاکرات هسته‌ای را تنها یکی از ابزار مواجهه با طرف غربی برای رسیدن به مقصود می‌دانند و در بسته مقابله با حربه‌های غرب مذاکرات را به عنوان یک ابزار نسبتا موثر قلمداد می‌کنند.

درواقع سیاست در دنیای امروز ایجاب می‌کند که با یک جعبه ابزار به مقابله با مشکلات خارجی رفت که مذاکره و دیپلماسی یکی از این ابزارهاست که بایستی در کنار آن اقتدار نظامی و اقتصادی و ... نیز باشد که توان موشکی ایران در این عرصه راهگشاست. این موضوعی است که سیاستمداری مانند هاشمی رفسنجانی در این عرصه بایستی بدان اشراف داشته باشد و از بدیهیات کار سیاسی است.

کارشناسان معتقدند نامگذاری امسال به نام « اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نیز از سوی رهبر معظم انقلاب با هدف خارج کردن حربه و ابزار تحریم از دست طرف غربی صورت گرفت که می‌تواند کشورمان را در عرصه بین‌المللی یاری دهد.

آتش تهیه‌ای که هاشمی به غرب علیه توان موشکی ایران و برجام داد/ سیاست به «جعبه ابزار» نیاز دارد یا تک ابزاری به نام «دیپلماسی»؟

هاشمی رفسنجانی در این راستا با شخصیت دهی دیپلماتیک به انقلاب در توئیتی دیگر فردی مانند ظریف را به عنوان نماد انقلابی‌گری معرفی کرد تا بیش از پیش بر مواضع عجیب بود که با واقعیات سیاسی در جهان بین‌الملل منافات دارد، تاکید کند.

به نظر می‌رسد این موضوع تفکری انحرافی است که توسط جریان خاصی برای تغییر گفتمان واقعی انقلاب اسلامی در حال ترویج است. موضوعی که با واکنش رهبر انقلاب در در دیدار جمعی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) روبرو شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد شدید از کسانی که روزگار و دنیای فردا را دنیای مذاکره می دانند و نه موشک خاطرنشان کردند: «روزگار، روزگار همه چیز است وگرنه به راحتی و به صراحت حق ملت را خواهند خورد.[3]»

فرش قرمزی که هاشمی برای گزارش اتهام‌آمیز آمانو علیه ایران پهن کرد

ماجرای تایید اتهامات واهی غرب علیه ایران توسط هاشمی رفسنجانی البته به موضوع موشکی که به عنوان برجام 2 برای خلع سلاح ایران و گرفتن توان نظامی کشورمان توسط غرب اجرا می‌شود ختم نمی‌شود. پیشتر نیز در آذرماه سال 94 هاشمی رفسنجانی پیش از ارائه گزارش آژانس بین‌المللی اتمی درباره ارزیابی برنامه هسته‌ای ایران سخنانی ابهام‌آمیز در مورد تمایل برخی به ساخت سلاح‌ هسته‌ای در کشورمان قبل از سال 2003 بر زبان راند که به طور مشکوکی در گزارش آمانو تکرار شد و بخش سیاه این گزارش را تشکیل می‌دهد، که دست بر قضا مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی هم قرارگرفت.[4]

هاشمی در مصاحبه با سایت امید هسته‌ای مدعی شده بود: «در سفر پاکستان می‌خواستم با عبدالقدیرخان دیدار کنم اما به من نشان ندادند. او معتقد بود کشورهای اسلامی باید بمب اتم داشته باشند»، «در سال ۶۱ ذهنیت ما این بود که باید خود را به عوامل بازدارنده مسلح کنیم» و «درست است که ما اجازه رفتن به‌طرف سلاح هسته‌ای را نداریم، ولی اگر شرایطی پیش بیاید و ضرورتی پیدا کند و یا دشمنی پیدا کنیم که بخواهد از این سلاح استفاده کند، قدرت ما محفوظ است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز درباره تمایل برخی از افراد در ایران به ساخت سلاح هسته‌ای در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفت:«همان‌گونه که گفتیم، اوایل که شروع کردیم، در جنگ بودیم و دنبال این بودیم که چنین امکانی برای روزی که دشمن ما بخواهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند، داشته باشیم. چنین تفکری بود. اما هیچ‌وقت جدی نشد.»[5]

معلوم نیست این ادعاهای مخدوش و مغلوط در زمانی که آژانس بین‌المللی اتمی درگیر تهیه گزارش ارزیابی بود با چه انگیزه‌ای عنوان شد اما متأسفانه در پی این گزارش رسانه‌های صهیونیستی با استناد به سخنان رئیس‌جمهور سابق ایران، کشورمان را متهم به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای کرده و سخنان هاشمی را به‌مثابه سندی آشکار در این زمینه عنوان کردند. خطی که غربی‌ها دیروز و امروز علیه توان موشکی ایران دنبال می‌کنند.

کارشناسان معتقدند اگر با حسن ظن بخواهیم این اظهارات را تبیین کنیم باید جهالت را به هاشمی رفسنجانی و یارانش نسبت دهیم، جهالتی که موجب می‌شود این سؤال را مطرح کنیم چرا هاشمی با چنین سابقه‌ و تجربه‌ای در بزنگاه‌ها با جهل و خامی صحبت می‌کند؟ و اگر بخواهیم کمی از حسن ظن خارج شویم و رفتار چند ساله هاشمی را بر اساس انحراف از اصول انقلاب تحلیل کنیم، باید به گزینه خیانت و عناد این چنین سیاست‌مدارانی شهادت دهیم.

به هر جهت به نظر می‌رسد این نوع سخنان بیش از آنکه نفع و سودی برای کشورمان داشته باشد بهانه‌تراشی و آتش‌تهیه برای دشمنان علیه کشورمان است که می‌توان آنرا به خودزنی‌های بزرگ علیه منافع ملی تعبیر کرد. هاشمی سال جدید را نیز با این سخنان متناقض آغاز کرد و مشخص نیست تا کی این موارد از سوی وی ادامه خواهد داشت؟




[1] http://www.farsnews.com/13950111000104

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/550927

[3] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/550919

[4] http://www.mashreghnews.ir/fa/print/505054

[5] http://www.isna.ir/fa/news/94080401833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 271
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 185
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 1
    بله کاملا درست سیاست به جعبه ابزار نیاز داره نه یه ابزا. فقط اونم دیپلماسی یه سوال هو اینه چرا امریکایی ها به جای تحریم مذاکره نمی کنند؟
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    2 0
    خداوند بعضیها را با دست و زبانشان رسوا می سازد آیات سوره یس تنها مربوط به آخرت نیست در همین دنیا هم دست و پا و شهادت می دهند
  • farshad ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    1 0
    قبلنا اقای رفسنجانی عاقل بود هاااااا ولی حالا................!!!!!!!!!. اقا زاده هاش رفتن اروپا افکار اونجارو به پدرش منتقل کردنند!!!!!!!!!!!!! اخه بگو همین موشک ها نبودندد باید همه مون دنبال سوراخ موش میگشتیم واسه فرار ار دست پهباد های امریکا که مردم بیگناه افغانستان و پاکستانو به خاک و خون کشیدن!!!!!!!!!!!! اره میدونم شماها اقا زاده این این پهباد ها کاری با شما ندارن......................
  • محسن ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 5
    اوج بی اخلاقی رو من در سایت مشرق دیدم،شاید جمله ی آقای هاشمی اشتباه باشه ولی اینکه بیای بگی چون هاشمی این جمله رو گفته تحرکات غریبی ها زیاد شده واقعا مغلطه است، یعنی هر دفعه که غربی ها مشکلی ایجاد می کردن یا دفعه قبل هم هاشمی باعثش شده، امیدورام در سال جدید( که البته می دونم براتون سخته) حداقل به اندازه یک اپسیلون اخلاق مدار بشین
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    1 0
    بعد از آبرو ریزی خاطراتشون، حالا آبرو ریزی تویتاشون، بعدش چی؟ بعد از تضعیف صنعت راهبردی هسته ای، حالا تضعیف صنایع دفاعی، بعدش چی؟ آقای هاشمی، بعدش چی؟! کافی نیست؟
  • صابر ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    1 0
    هاشمی زمانی هاشمیست که درخط رهبری باشد..فرزندانش که جای خوددارد!!!؟؟؟
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اشک چشم نمی گذاشت متن را به راحتی بخوانم ، چقدر در اوایل انقلاب فریاد زدیم درود بر سه یاور خمینی هاشمی و دو سید حسینی . هاشمی برگرد ، من هنوز باورم نیست ترا از دست داده ایم . ترا بخدا قسم برگرد و توبه کن بخدا قسم هنوز می توانیم دوباره دوستت داشته باشیم
  • اهوازی ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    پس مرض داشتی وقتی رییس جمهور بودی پول خرج موشک و... کردی؟
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    دوستی با مردم دانا نکوست دشمن دانا به از نادان دوست دشمن دانا بلندت میکند بر زمین ات میزند نادان(خائن) دوست
  • حسین ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    1 0
    اقای هاشمی درسته حرفات بوی خیانت به کشورت رو می ده ، ولی من از ته دلم امیدوارم که به هوش بیایی و برگردی دوباره به خط امام و دوری از خط امام یعنی دور شدن از صراط مستقیم؛ که این دور شدن عاقبت خوشی رو برای خودت و خانواده ت نمی تونه رقم بزنه . برگرد اقای هاشمی برگردد
  • اهوازی ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    شورای نگهبان نباید ایشان را تایید صلاحیت میکرد حالا هم باید آرا ایشان را ابطال کند
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    1 0
    هاشمی هیچ وقت در خط رهبری نبوده.لااقل از 88 به این طرف رهبری خیلی با هاشمی مدارا کرده ولی الان دیگه وقتی اصل و ریشه انقلاب توسط این آقا به خطر افتاده برای همین باید جلویش ایستاد البته متاستفانه هزینه برای نظام هم خواهد داشت.
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    میگن توییت برا هاشمی نیست اما من تو کانالش هم این مطلب رو دیدم اگر برای این بنده خدا نبوده چرا زودتر تکذیب نکرده ... اون زمان هم سروصدای زیادی به پا کرده بود این جمله ضد موشکی هاشمی.
  • مهدی ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    از همان دوران انتخابات 88 و به آشوب کشاندن کشور و تحریک انداختن جوانان بی اطلاع از اوضاع ،ایشون از چشم خیلی ها افتاد و هر روز بیشتر در این رسوایی به پایین کشیده میشوند،خون شهیدان دامن سیاسیون خائن را خواهد گرفت
  • هدهد ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    شاید درسفری که به کیش داشت این هماهنگی ها صورت گرفته سخنان رهبری درباره نفوذ رو به یاد بیاورید!!!!
  • اهوازی ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    ایشان یا نادان است و یا خائن.که در هر دو صورت باید از مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام کنار گذاشته شود.
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    ما گروهی از مدافعان حرم آمادگی خود را جهت اسکرت آقای هاشمی تا قرارگاه داعش جهت گفتگو اعلام می کنیم
  • مهدی از قم ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    در علم روابط بین الملل پارادیم غالب پارادیم واقع گرایی است که خود به واقع گرای کلاسیک واقع گرای نوکلاسیک.نو واقع گرایی و نئولیبرالیسم تقسیم میشود و تمام این پارادیم ها فضای بین الملل را فضای انارشی میدانند و در این فضا هر واحدی(کشور)به دنبال کسب قدرت برای بقا است و همه این پارادیم ها اذعان دارند با وجود اینکه ریشه های قدرت گوناگون شده است اما هنوز قدرت نظامی مهمترین گزینه است یعنی همان چیزی که امروز امام خامنه ای به ان اشاره کردند حالا چرا اقای هاشمی با این سابقه سیاسی و این همه مشاور این صحبت ها را میفرمایند خدا میداند
  • اهوازی ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    تحریم ها هم با اشاره از داخل شدت یافتند
  • اهوازی ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    ایشان کاریکاتور اشرافیت است.
  • اهوازی ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    یا رب مخواه گدا معتبر شود
  • اهوازی ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    مدل توسعه ایشان دقیقا همان است که غرب میخواهد.تولید نفت و گاز و خام فروشی و مونتاژ کالاهای غربی و واردات و مصرف گرایی
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 2
    درود بر رفسنجانی و مرگ بر دشمنانش...مشرق جان اگه عرضه داری بچاپ
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    خیلی ساده لوحی هاشمی برخلاف جریان انقلاب میرود تو کجای کاری
  • اهوازی ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    فکر کنم در آینده باید بر وزن کیف انگلیسی و کلاه پهلوی سریالهایی بنام عمامه حاج آقا و نعلیین انگلیسی و... بسازیم.
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    عریر دل این جمله خود آقاست که: "کسانی که دنیای فردا را دنیای مذاکره میدانند یا گمراه اند یا خائن "
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    1 0
    آقای هاشمی نظرات کارشناسیتون رو در خانه و برای تربیت فرزندانتان بگذارید.... مگر آنکه غیرت مردان ما رفته باشد که شما نقشه‌های پلیدتان را عملی کنید
  • اهوازی ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    1 0
    تن امیرکبیر در گور لرزید.این آقا میخواست امیرکبیر باشه اما گویا داره وثوق الدوله میشه.به نظر من علی شریعتی عمرش کفاف نداد که ببینه بعضی عمامه بسر ها هم مثل کت شلواری ها و کرواتی ها به راحتی به این مملکت خیانت میکنند و در گفتن آن جمله معروف عجله کرد
  • ناشناس ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    حجت الاسلام هاشمی دفعه اولش نیست که برای نظام هزینه تراشی میکند یکبار در فتنه 88 مملکت را دچار مشکل کرد یکبار چند ماه پیش گفت که ما در زمان جنگ بدنبال ساخت بمب اتم بودیم ! و بهانه بدست امریکا و اسرائیل داد و حالا هم که گفته دنیای فردا دنیای مذاکره است ! نه موشک !تا کی مردم و نظام باید تاوان ندانم بکاری ایشان را پس بدهند ؟!
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    آقا سوریه هم با چارتا از این جور افراد ویران شد.....
  • ناشناس ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    هاشمی چکاره هست درمورد توان موشکی ما نظرمی دهد برود مشکلاتی که فرزندانش برای کشوربوجود آورده اند حل کند وفرزندانش رابه راه راست هدایت کند تا سراز زندان درنیاورد
  • اهوازی ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    خبرگان همت کند و اعتبارنامه ایشان را رد کند.
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    آقای مبتکر میشه بگید :پس چرا گفتمان یمنی‌ها جواب گو نیست. و موشک داره کشورشون رو خراب میکنه....؟؟؟؟حتما باید ببینید کشور به همچین روزی مثل یمن افتاده؟؟؟؟
  • ناشناس ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    امیدوارم اعتبارنامه اش رد بشه
  • ناشناس ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    امریکایی ها هم تحریم می کنند و هم مذاکره و با این دو حربه کار خود را پیش می برند و رهبری هم فرمودند هم مذاکره و هم موشک .
  • ناشناس ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    سیاست به عقل نیاز دارد و نه به یاوه گویی و ضدیت با منافع ملی
  • مسعود ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اوج بی اخلاقی کاری بود که هاشمی و طرفدارش در فتنه اکبر صورت دادند .
  • ناشناس ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    امیدوارم که اعتبارنامه ایشان در مجلس خبرگان رد شود
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اقای هاشمی کارش گرا دادن به دشمناست
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    واگذار هر کسی (از هر حزب یا گروهی ) که به این ملت و آرمانهاش خیانت میکنه,باشه با خود خدا....
  • ناشناس ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    حالا با دسته گلی که هاشمی به آب داد باید منتظر قطعنامه جدید و تحریمهای جدید برعلیه کشور باشیم .
  • ahl72 ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    شده جریان مارادونا رو ول کن فلانی رو بچسب
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    منظور آقای هاشمی این بود که وجه غالب در دنیای آینده، دیپلماسی و مذاکره اس نه جنگ های سخت سرد و گرم. وگرنه هر عقل سلیمی تایید میکنه که پشتوانه دیپلماسی باید قدرت نظامی هم باشه و آقای هاشمی هم که در نظام، از اعقل عقلا هستند به این مساله به خوبی واقفند و تو مشرق نمیخواد کاسه داغ تر از آش بشی. آیت الله هاشمی گاهی در تعابیر تسامحات سهوی میکنند مثل همون بحث شهری و روستایی و عده ای هم مثل گرگ های گرسنه دهانشون بازه تا کوچکترین آتویی از سخنان این مرد بزرگ بگیرند. چاپ کن حقیقتو گفتم.
  • اهوازی ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    خیلی دلم میخواد بدونم نظر آقای سید محمد خاتمی در اینباره چیه.یکی از ایشون بپرسه.
  • اهوازی ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    بفرمایید جنسش خیلی خوب بوده
  • لر اهوازی ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    احتمالا ایشان خاطرات بدی از موشک داره و موشک ایشان را به یاد چیزهای ناگوار و خاطرات بد میندازه
  • ناشناس ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    رواج صیغه و اینکه ایران به تایلند اسلامی تبدیل شود را هم به این مدل توسعه اضافه کن.
  • افسر جنگ نرم ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    سردار حاجی زاده: ترس ما از حمله نظامی دشمن نیست ترس ما از آقا زاده ها ست (شما بشنوید آقاها وآقا زاده ها)
  • اهوازی ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    امیدوارم که آه و ناله کسانیکه در زیر چرخ های توسعه له شدند دامنگیر کسانی شد که اینکار را کردند.
  • اهوازی ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    تحریم های هوشمند را هم از داخل گرا دادند
  • ناشناس ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    ماله کشی نکن گاوچرون ! هیچ سیاستمدار عاقلی چنین حرفی نمیزند! و چند ماه قبل هم گفته بود ما در زمان جنگ بدنبال بمب اتم بودیم ! و بهانه دست امریکا و رژیم صهیونیستی برای هجمه به ایران داده بود.
  • محقق ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اكر صادقانه نكران نظام و انقلاب هستيد اين توضيح را هم نشر طنيد نه فقط در ذيل نظات بلكه در متن كزارش با حروف رنكي ==================== انچه در اخبار بعنوان توييتر اقاى رفسنجاني منتشر مي شود ، حساب كاربري يكي از دوستداران ايشان است و محتواي ان، هيچ ارتباطي به اقاى رفسنجاني ندارد. اين حساب كاربري، هر از چند گاه، سخنان قديمي اقاى رفسنجاني را پس از "كوتاه كردن" توييت مي كند. این اکانت اخیرا جمله ای از سخنان اقاى رفسنجاني انتخاب کرده و آن را به صورت ناقص اینگونه منتشر کرد: "دنياي فردا، دنياي گفتمان هايي نظير انقلاب اسلامي است، نه موشك هاي قاره پيما و بمب هاي هسته اي..." حدود دو ماه قبل اطلاعيه رسمي از سوي دفتر اقاى رفسنجاني صادر شد كه در ان انتساب حساب كاربري در شبكه هاي اجتماعي غير از سايت رسمي ايشان تكذيب شد . بنابراين مجددا تاكيد مي شود صفحه فعال در توييتر، كانال تلگرامي و اينستاگرام ايشان ربطي به اقاى رفسنجاني ندارد
  • اهوازی ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسراییل و صهیونیسم و آل سعود و کسانیکه در داخل در جهت آنها حرکت میکنند
  • یکی مثل همه ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    نباید گذاشت طلحه و زبیر ها تکرار شوند . چون گذشته تجربه ای است برای امروز پس حجت بر ما تمام است . نیرنگ و حیله و خیانت باعث شد دست شیر خدا فاتح خیبر را بستند در کوچه های بنی هاشم . بین عاقبت بخیری و عاقبت به شر فاصله کوتاهی است که انشاء ا... ملت ما عاقبت بخیر خواهند شد
  • ناشناس ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    هاشمي به غير از هزينه تراشي زياد براي مملكت هيچ دردي نمي خورد به اميد عزل هاشمي از مجلس خبرگان
  • ناشناس ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    متاسفانه نظرات حجت الاسلام هاشمی از روی عقلانیت نیست و این نشانه کهولت سن است .
  • اهوازی ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    یادمه چند سال پیش در روز 13 فروردین به تاریخ ما و نزدیک به جشن پوریم آمریکایی ها تحریم های سنگین را آغاز کردند.حالا هم در 13 فروردین موضوع موشک ها به شورای امنیت می رود. آیا این سخنان با جشن پوریم و تحریم و تهدید شورای امنیت و... ارتباط دارد؟؟؟دست از ایران سوزی و ایران فروشی بردارید و ایران سوزان و ایران فروشان را چه در داخل و چه در خارج نابود کنید
  • reza ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اها اوج بی اخلاقیه.شاید جمله ی اقای هاشمی اشتباه باشه ولی این که بیای بگی چون.......به همین راحتی.اره اشتباهه ولی اشتباه کوجیکی نیست.فوتبال نیست که دوست عزیز بگیم حالا این دفعه رو حذف شدیم یه بار دیگه تلاش میکنیم میریم المپیک.میدون بازی که نیست.ایران چقد خون داد تا مستقل بشه و خودش پیشرفت کنه.تو تاریخ ایران چقدها به ایران خیانت کردن.حالا کجان؟؟حالا جواب عقب ماندگی مردم ایران و ایران رو میان بدن.خیلی خوش خیالید.ببین اگه زیاد دشمن های قوی داشته باشیم میتونیم با اتحاد و تلاش ایرانو بسازیم اما اگه تو داخل ادم های ترسو و خائن داشته باشیم که اتحادمونو روبه روی دشمن به هم بزنن همون سرنوشت گذشته در انتظارمونه.مگه اونوقت که ایران رو میفروختن مردم موافق بودن؟؟
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    توبرو گاوت را بچرون .نظر دادن بتو نیامده یانکی
  • نصیری ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    هاشمی نه ساده لوح است نه نادان٬ اظهار نظرهایش هم از روی نادانی نیست بلکه دقیقاً هدف دار و به همراه بر نامه ریزی است؛ هم حرفها و اقدامات او و هم اقدامات منسوبانش
  • reza ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    به جای اینکه درود درود کنی اگه عرضه داری دوتا دلیل برای ملت بیار.ملتی که میخوان سلاح داشته باشن در مقابل دشمنان غیر انسان از خودشون و ناموسشون و وطنشون دفاع کنن.حرف مفت و بی دلیل و شعاری نزن.البته معلوم نیست که کی هستی و هدفت چیه.اصلا معلوم نیست انقلاب 57 رو قبول داشته باشی.هاشمی برای امثال شما ابزار شده که حتی خودشم قبول ندارین.
  • ناشناس ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    برو عمو خودتو سیاه کن !
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    درود بر هاشمی رفسنجانی
  • ناشناس ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    دشمن دانا به از نادان دوست !
  • reza ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    نمیخواد منظورخونی کنی.نکنه مشاورش هستی که میدونی تو ذهنش چی میگذره.یا شایدم خود هاشمی رفسنجانی باشی اومدی تو این صفحه داری از خودت دفاع میکنی!!!چاپ من حقیقتو گفتم دیگه چیه.یعنی هاشمی اینقد ساده است که ندونه عواقب حرفاشو.ندونه تاثیر حرفاشو. برو بابا
  • ناشناس ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    يادم زماني كه ايشان رئيس جمهور بودند در خطبه هاي نماز جمعه گفتند كه موشك هاي ما حريف ناوهاي آمريكايي در خليج فارس هستند پس حالا چطور اين حرف ها را مي زنند يا ايشان آلزايمر گرفتند يا بوي خيانت مي دهند.خدا به راه راست هدايتشون كنه .انشاءالله
  • امید ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    گندزدیدهمه تون.حالاکه معلوم شدتوئیت ناقص بودچی؟ عجب گاف وسوتی بزرگی.غیرت داشته باشیدمیریدکناروتخته میکنید.من منتقدهاشمیم.اماانصافاپسرش مساوی صدشماست.چون نشون دادیدفقط دنبال تهمت وتخربید.حتی کمی تحقیق نکردیدراسته یادروغ.اونوقت که هاشمی مملکتوحفظ کردشماهانبودید. نشون دادیدفقط منافع خدتون وگروهتون مهمه.حذف بقیه به این عجله.فکنم بازدرتله هوش هاشمی افتادید.واسه توئیت ناقص موضع گیری کردن.... وای برما. ازطرفی الان فرض هاشمی بدوحرف شمادرست.مشکل مردم این نیست.مشکل ماعملکرد۱۲ ساله است و بزرگترین درآمدتاریخ نفت. دشمنان ملت ظالمانه ترین تحریمهاراعلیه هموطنان اجراشد و... مطمئنم پخش نمیکنیدچون سبستمان برپایه دروغ و تهمت وتخریبه
  • ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    هاشمی درزمان ریاست جمهوریش به شهرما اومد ولی ازش استقبال نشد واوهم درمنطقه ی ما که درامدش ازراه کشاورزیه نیروگاه تولید برق زد واب وکشاورزی منطقرو نابود کردمن هرگز نمیبخشمش
  • ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    امام خمینی بیخود نبود که در اواخر عمر شریفشون بخاطر خیانت های اطرافیانشون آرزوی رحلتشون رو کردن ! ملت ایران خائنان به وطن رو هرگز نه از یاد خواهد برد و نه خواهد بخشید
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    ماله کشی دیگه جواب نمی ده اوضاع خراب تر از این حرفاس که بخوای با ماله کشی درستش کنی پس همون بهتره که بری گاواتو بچرونی
  • ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    این حربه ها دیگه قدیمی شده
  • ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    همین که بالاخره قبول کردین حرف هاشمی در کل دنیا نفوذ داره خودش جای شکر داره همین مسیر پیشرفت و ادامه بدین
  • teymourkhany ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    دوست گرامی .اقای محقق.. اگر این سخنان از اقای هاشمی نیست .خداوند که به ایشان زبان برای تکلم داده.لحظاتی جلوی دوربین شبکه یک قرار گیرند.و تمام شایعات را در مورد خودشان تکذیب کنند.چرا تا بحال چنین نکرده اند؟
  • آریو سوئد ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اگر این اشتراک توییتر آقای هاشمی نیست باید ایشان خودشان این را در روزنامه ها اعلان کند نه شما. پس خود ایشان کجاست؟
  • ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    هاشمی هم اشتباه کرده همچین حرفی زده ولی دلخوش و تکیه کردن به موشک اشتباه بزرگیه لندن درجریان جنگ دوم جهانی درعرض چندروز چندهزار موشک خورد! چی شد؟ نتیجه جنگ تغییر کرد؟
  • ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اتفاقا سوریه سیاست بگیروببندوسرکوب رو درپیش گرفت که به این روز افتاد اگه اسد از روز اول به تظاهرات مسالمت امیز مردمش با گلوله وموشک جواب نمیداد به این وضع دچار نمیشد
  • ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    الهی امین
  • ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    آقای محقق اگر حساب کاربری یکی از دوستداران هاشمی است چرا ایشان برخورد نکرده یا از محتوایش راضی است یا بیخبر که در هر دو صورت نشان از پایان کارآمدی ایشان برای انقلاب اسلامی است.
  • ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    مستر گاوچرون امیدوارم منظورت از گرگهای گرسنه با دهان باز اون چیزی نباشه که متنت فریاد میزنه مشرق کاسه داغ تر از آش نیست تا قبل از موضع گیری رهبری مشرق فقط خبر رو بازنشر داد و بعد از اون شما اگر صادق بودی اینچنین از نماد اشرافی گری در ایران پس از انقلاب دفاع نمیکردی
  • ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    درود بر هاشمی.. مردم جواب شما رو توی انتخابات دادن و یک شکست مفتضحانه دیگر را برای شما ثبت کردن.. با این دروغها و تهمتها هیچ غلطی نمیتوتید بگنید مزدوران مشرقی
  • یاسر ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    مرحوم منتظری قائم مقام رهبری به انتخاب خبرگان بود نه رئیس خبرگان یا رای اول فلان شهر اما تداوم نا آگاهی های وی باعث شد تا شخص ولی فقیه ایشان را عزل نماید نظام ولایی برای حفظ جمهوری اسلامی هیچ بن بستی ندارد
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    با این فحاشی و توهین ها تون به آیت الله هاشمی روز به روز محبوبیتش بین مردم بیشتر میشه........
  • ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    یا عزراییل خودت ما رو از شر این زبیر زمان نجات بده
  • ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    رسانه های غربی سخنگوی دولت تروریست خودشان هستند و مطالب را برای تحمیق توده مردم تغییر می دهند. مثلن جودی وودروف از باصطلاح " Public broadcasting" PBS سخنان آیت الله خامنه ای را تغییر داد. او گفت که آقای خامنه ای در جواب رفسنجانی که گفته است در آینده مذاکرات مهم است نه موشک به مردم گفته است که موشک مهم است و اگر کسی غیر از این گوید یا نا آگاهست و یا خائن. جودی با حقه کلمه "مذاکره" را از سخنان خامنه ای حذف کرد در صورتیکه آقای خامنه ای گفته است هم مذاکرات و هم موشک مهم اند. دولت ایران باید علیه دروغهای رسانه های آمریکا و جودی وودروف جبهه بگیرند و آنان را به دادگاه بکشاند. چرا این زن پست و کلفت از دولت پلیسی و تروریستی آمریکا دستور می گیرد که مطالب را چگونه منعکس کند؟
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    پس دادگاه انقلاب و دادسرای ویژه روحانیت چه میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟
  • منوچهر ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    چرا دستگاه قضا بر علیه خاندان هاشمی حکم صادر نمی کند
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    چرا مانع حضور جوانان تحصیلکرده انقلابی درصحنه های مختلف می شوند این افراد می توانستند آبرومندانه دروقت قانونی بازنشست شوند وهم برای خودشان وهم برای انقلاب دردسر درست نکنند متاسفانه این تیپ آدمها صحنه ای درکشور ایجاد کرده اند که اگر بنی صدر وابراهیم یزدی وهر سازشکار دیگری درمیدان سیاست بیاید خصوصا درتهران رای می آورد حتی ملک سلمان قرون وسطایی
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    انتظار دارم هاشمی همین امروز برود با داعش مذاکره کند
  • امید ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    هزینه تشکیلات تشخیص مصلخت داره از فوایدش بیشتر میشه . انحلال این دور همی چه زیانی برای کشور داره ؟
  • محمد ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    درود بر هاشمی
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    یه سوال: در دوران خاتمی چه نظری راجع به عالیجناب داشتین البته اگه سنتون قد میده
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    531 سوریه رو حماقت قدرت طلبان به آتش کشید
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    محبوبیت بین مردم؟ یا بین .......
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    آقا شما که به ولایت باور نداری چطور مدافع یک به ظاهر عمامه به سر شدی
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اگر خود را به خواب نزده اي تو هم يك روز بيدار ميشي! ولي ان روز جز شرمندگي چيزي نصيبت نميشه! اگر صادقي بگو خدايا، من را بسوي حق راهنمائي كن و حق را بپذير اگر چه خلاف ميل تو باشد. والعاقبه للمتقين
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    چرا مغلطه ميكني!؟
  • حمید کیش ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    سردار حاجی زاده هنگام آزمایش موشک عماد گفتند دفاع از کشور وظیفه ماست و توان دفاعی ما به حدی است که هیچ نگرانی از تهدیدات دشمن نداریم نگرانی ما از درون کشور، از داخل ، از آقازاده ها ، از برادرزاده ها و خواهرزاده ها و از کسانی است که روی تصمیم گیران و تصمیم سازان اثر می گذارند .این حرف به مزاق حاج آقا خوش نیومد
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    به هر حال تهرانی ها در انتخابات اخیر به هاشمی رای دادن دیگه
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    تو کشور ایران ایا کسی نیست ایشان را سر جاش بنشاند
  • سیب زرد ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    به قول رفیق مون: اگه دنیای فردا دنیای گفتمانهاست حضرت هاشمی فردا بدون تیم حفاظت بیاد میان مردم. برای چی ایشون تیم حفاظت داره مگه با مذاکره نمیشه امنیت شخصی ایشون را تامین کرد؟؟؟
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    ایشان قاطی کرده از دوست صمیمی ملک عبدالله بیش از این نباید انتظار داشت
  • علیرضا ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    آقای هاشمی مرد بزرگ وصبوریست امید واریم که ایشان مجددا در خط رهبری وولایت فقیه قرار بگیرن،البته افراد تند وافراطی هم در کشور هستند که این مسایل رابلد میکنند خداوند خامنه ای بزرگ وباشجاعت و بانفوذ کلام را بزای ما نگه دارد درود خدا بر کسانیکه برای امنیت واقتدار واعتدال در وشوررتلااش میکنن
  • صدرا ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    غلومی این دوستان این قد آزاد اندیش هستن چرا برای امنیت خودشون به جای تیم حفاظت از مذاکره و گفتگو استفاده نمی کنن. مگه در دنیای امروز همه چیز با گفتگو حل نمیشه؟؟؟
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    احمدی نژاد رو همین هاشمی بعد از فتنه 88 با پیام هاش باعث تحریم های فلج کننده و زمین گیر شدن دولتش شد. الان روحانی به برداشتن تحریم هایی افتخار می کنه که باعثش هاشمی بوده .
  • م الف ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    همين شما هستيد كه يك روز هاشمي را بزرك ميكنيد و يك روز اكر هم لازم باشد بايين مي اوريد عالي جناب خاكستري را مكر شما اختراع نكردييد و حالا هم شما هستييد كه علت غرور ايشان مي شوييد راي كه شما به ايشان دادييد نه اينكه براي خدا راي داده باشيد
  • علی ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    با این تفاصیل و هزینه تراشی های که برای کشور انجام می شود چرا نظام دست رو دست گذاشته که مرتب این دومینو هزینه تراشی تکرار بشود؟ این اشکال نیست که با وجود شناخت مشکل نخواهیم آنرا از میان برداریم؟
  • قاسم ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    یادتونه حاج منصور ارضی چند مدت پیش تو مراسمی برای هاشمی دعا کرد؟بعضی دوستان و دشمنان داخلی هم هرچی فحش و ناسزا بود نثار حاج منصور کردند؟؟؟حالا فهمیدید چرا
  • ناشناس ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    سوییفت هنوز برقرار نشده
  • ایرانی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    کل این فتنه ها وکارشکنی هایی که در این ده سال اخیر انجام شده همه زیر سر این اقا بوده انقدر تبلیغات وکارشکنی از سال ۸۸به بعد کردند وهمه را گردن احمدی نژاد انداختند همه بدبختی مردم ایران زیر سر هاشمی واقازاده های ایشان وامثالهم است
  • مکی ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    دشمن در تهدیدهای خود منتظر جرقه های اختلاف افکن است در غیر این صورت گفته امام مصداق پیدا می کند که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.واقعا از این جمله هاشمی احساس تعجب وبا ناباوری کردم واقعا اگر درست باشد باید از صحنه سیاسی خارج شود.دیگر سکوت جائز نیست
  • ناشناس ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    چی داری میگی سوییفت هنوز برقرار نشده
  • ناشناس ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    هاشمی تا الآن خیلی هزینه برای کشور درست کرده و کشور را به هزینه و هزیمت پیش برده نمیشود آنرا به جهالت خواند جهالت حدی و اندازه دارد
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    انشا الله خدا همه روبه راه راست هدایت کنه.واگه قابل هدایت نیستندرسواونابودکنه.
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    هاشمی رفسنجانی بعنوان خط دهنده بعضی از جریانهای سیاسی کشورمی بایست برخورد قاطعی با وی شود
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    با جرج سورس هم می توانید مصاحبه کنید . هردو یک حرف را میزنند.
  • امید ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    منظور هاشمی این بوده که موشک مارو میبره سمت کره شمالی. گفتمان سمت کره جنوبی اولویت با گفتمانه. بعد موشک.
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    متاسفم که در این سطح به کشور خیانت می شود
  • سجاد کشاورز ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام به همگی زیاد اهل سیاست نیستم و نبودم، ولی: قدرت ایران به حدی شده که نمیشه راحت تسلیمش کرد، ولی متاسفانه راه نفوذ در این کشور با حیله های روباه پیر، انگلیس و سگ اون، آمریکا، کم کم داره پیدا میشه و اونم تخریب از داخل هست. به جون هم انداختن مردم یک کشور یک مرگ خاموش براشونه، حالا این شیاطین با طعمه قرار دادن افکار و نفرات سیاسی، حسابی سم تفرقه رو در ذهن ما ایرانی ها تزریق میکنن که عاقبتش میشه این... خدا جسم و روح امام خامنه ای رو حفظ کنه که با نظارت دقیقشون بر این مملکت ان شاالله به لطف خداوند مملکت و اسلام پیروز خواهد شد. علی یارتون روز جمهوری اسلامی ایران مقتدر، مبارک
  • امیر ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    شما انگار از اشتباهاتتون درس نمیگیرید هرچی علیه ایشون حمله کنید محبوب تر میشن
  • وحید ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    آمریکا هم با گزینه ی نظامی مذاکره میکنه هم با دیپلماسی!! آقایان کمی از شیطان یاد بگیرند!!
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اخلاق مدار ی؟ از کی افشاگری شد بی اخلاقی ؟ خیانت مداری دیگران را چه کنیم ؟
  • وحید ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اینها خیلی وقته رسوا شده اند منتها خیلیها نمیخوان اینو بفهمند.
  • وحید ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    این دیگه خیانت علنیه باید مجلسیها و خبرگان و مراجع اعلام شکایت کنند از این آقا.
  • ناشناس ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    آفرین خدایی خوب اومدی
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    عادت کردید در مورد هرچیزی که نمی دانید نظر بدهید . گزارش های متعددی که نشان از حرکت برنامه ریزی شده غربی از حدود 5 سال قبل با کمک مالی و اطلاعاتی سعودی ها بر علیه سوریه شروع شد را فراموش کرده اید ؟ همینطوری برای خودتان نظر می دهید .
  • وحید ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اینها دنیای خودشون رو ساختند و دیگه دنیای مردم براشون اهمیتی نداره فقط منافع حزبی و شیطانی خودشون براشون مهمه.
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    ميشه از كسي دائماً با حرفهاش دل دشمنان را شاد ودل مؤمنين را خون ميكنه خواست كه حرف نزنه بره بقيه عمرش را به تربيت خانواده بپردازد
  • وحید ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    تو این فضای سیاسی نباید چنین حرفهایی رو بزنه!!
  • محمد ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    محبوب ایشون ارزونی شما تهرانی ها باز توهم ما بشماریم نزنید مملکت به گند بکشید
  • ناشناس ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    هیچ کس مگر با طرفداری عده ایی جان نمی گیرد و نه تنها خود اینها باید در اخرت پاسخگو باشند که چرا به انقلاب ضربه میزنند بلکه طرفداران اینها هم باید پاسخگو باشند .
  • وحید ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    ملت ما هر چی میکشه از امثال تو میکشه.
  • وحید ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    پس چرا کشورهای درجه یک دنیا به موازات قدرت اقتصادی به دنبال قدرت نظامی هم هستند؟؟!!
  • وحید ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    خخخخخخخخخخ
  • وحید ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    یا تهرانیها لجوج سیاسی اند یا نا آگاه سیاسی. البته تاثیر ماهواره ها رو فراموش نکنید.
  • داود ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    تحریمها هم با چراغ سبز خاین های سبز 88 شروع شد
  • ناشناس ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    بدرود .
  • ناشناس ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    مشکل مردم هاشمی و فرزندانش هستن آقاژاده اش که در دولت قبل برای تحریم ایران به دشمن گرا میداد خودش هم که با سخنان نادرست و نسجیده برای کشور هزینه تراشی می کند.
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    شگردهای مشرق در جعل اخبار و گزارشها علیه هاشمی همانند رفتار منافقین در دهه 60 است با این تفاوت که فرقه مشرقیها در لباس دلسوزی ظاهر شده اند
  • ناشناس ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    حرف هاشمی در بین مردم ایران هم خریداری ندارد اما دشمنان از سخن نسجیده ایشان سوء استفاده می کنند و سکوت ایشان به نفع ملت و کشور است .
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 1
    خدا لعنت کند دشمنان موشک های ایران را . آنان که برای منافع خود دم از گفتمان می زنند
  • ناشناس ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اگر همین موشک ها رو نداشتیم اسرائیل سگ هار منطقه تا حالا چندین بار به کشور حمله نظامی کرده بود.
  • ناشناس ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    محقق دروغ میگه ما جنس سخنان هاشمی را میشناسیم حرف حرف خودش است .
  • ناشناس ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    امان از جهل مردم .
  • رضا ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    خدا اون روز نیاره که توفیق را ازسرکسی برداره که انوقت راه مستقیم را گم میکنه وبه بیراحه میره ...
  • ناشناس ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    ججت الاسلام هاشمی روز به روز از چشم مردم می افتد .
  • ناشناس ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    ننگ بر خواص بی بصیرت و نا آگاه .
  • ناشناس ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    امان از جهل برخی از مردم تهران .
  • ناشناس ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    رهبر معظم انقلاب : از ادبیات دشمن استفاده نکنید تندرو و میانه رو ادبیات دشمن است تندرو یعنی کسی که پایبند به انقلاب است.
  • ناشناس ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبان لقب عالیجناب سرخپوش و خاکستری به ایشان داده بودند.
  • ناشناس ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    از 5/2 سال مذاکره بی نتیجه هسته ای باید عبرت بگیریم که به فرموده رهبر معظم انقلاب امریکا به تعهداتش در برجام عمل نکرده و برجام خسارت محض است .
  • ناشناس ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    هاشمی بعد از فتنه 88 از چشم مردم افتاد .
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام علیکم.
  • ناشناس ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    مشرق هرچی میخواهی بگو ولی تحلیل های شما آنقدر سطحی و بی منطق هستند که برای مخاطب قابل قبول نیستند.تازه کامنت های منطقی هم که در ردیف غیر قابل انتشار قرار می دهید؟
  • ناشناس ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    در دوره ریاست‌جمهوری ایشان سیاست‌هایی مرتکب شدند که سید حسن خمینی در سخنرانی که ایراد فرمودند به آن اشاره کردند مسایلی در زمان ایشان اتفاق افتاده که مردم دیده اند ایشان دقیقاً مثل همین دولت فعلی هر سال به مردم وعده میداد امروز نسل جدید از آن دوران بیخبرند که ایشان گفتند گوشت تا کیلویی 700 تومان مشکلی ندارد، سیاستهای ایشان ایجاد خسارت در داخل بود که در سال 74 کشور را به ورشکستگی کشاند و بازار کار برای غربیها ایجاد کرد که الآن هم دولت فعلی همان را با حرارت شدید پیش میبرد همانطور که این دولت تمامی مشکلات کشور را به دولت قبلی نسبت میدهد در آنزمان هم چند مورد را لیست کرده بودند که یکی از موارد جالب در مورد اقتصادی این بود که ادعا میکردند هنوز خرابیهای زمان شاه را درست میکنند، حرفهای بی منطق و عجیب و غریب بسیار زدند و الآن هم دقیقا همان سیاستها دنبال میشود، منتقدین خود را دلواپس تندرو افراطی بیسواد و غیره مینامند، امید وارم سایت مشرق این نظر را هم درج کند و تبعیض و جناحی عمل نکند انشاءالله. متشکرم
  • محمد ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    منافقین که عاشق اربابای شما هستن
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    پاچه خواری هم اندازه دارد
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    افرین واقعا درست گفتی
  • مهدی ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    از همان دوران انتخابات 88 و به آشوب کشاندن کشور و تحریک انداختن جوانان بی اطلاع از اوضاع ،ایشون از چشم خیلی ها افتاد و هر روز بیشتر در این رسوایی به پایین کشیده میشوند،خون شهیدان دامن سیاسیون خائن را خواهد گرفت
  • محقق ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    باسخ همه خوانندكان مث teymourkhany كه كفتند جرا رفسنجاني خودش جواب نداده: دفتر و سايت رسمي براى همين موارد است سايت او رسما اعلام كرده كه هيج حساب و اشتراكي در توئيتر و فيسبوك ندارد اصل جمله و تحريف شده در اين مقاله كه نوشته شده و بين اين دو خيلي فرق است همين موارد براى كسي كه فهيم است كافي است
  • سبحانی ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    هاشمی فراموش نکند یک ایرانی است واز سر صدقه امام خمینی به اینجا رسیده
  • رامین عبدالعلی زاده ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    ببخشیدا شما اول قبول دارید هاشمی این حرفو زده یا خیر ؟ طرقفداران هاشمی میگن ک این حرف هاشمی نبود ، شما سخنگوی آقای هاشمی هشتید؟منظوزشون رو به شما گفته ؟به نظر من هاشمی میدونه چی میگه و برنامه داره برا حرفاش و عمل
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    بستگی داره از کدام زاویه نگاه می فرمایید. باب میل غرب سخن گفتن کلا مورد استقبال دشمن است چون هدف آنها همین بوده.
  • ناشناس ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    محبوبیت؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اگر توان بازدارتدگی موشکهای بالستیک ایران نبود شاید الآن به سرنوشت سوریه و یمن دچار شده بودیم خدای ناکرده .
  • ناشناس ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکبر بود .
  • محمد ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    وقتی یکی از بچه هات با حرفهای احمقانه اش آبروتو توی فامیل برد میتونی از نفوذ کلامش در فامیل شاد و شاکر بشی !!!
  • محمد ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    جناب تاریخ دااان بعدش لندن با چی آلمان رو نابود کرد ؟؟ با مذاکره لابد ؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • نسل اول انقلاب ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    بنده متولد تهران و اهل تهران هستم و افتخار می کنم که هرگز نام هاشمی را در برگه رای ننوشتم .
  • ناشناس ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    منافق کسانی هستن که در سال 88 تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و کشور را به آشوب کشیدند و به دشمن برای تحریم کشور گرا دادند.
  • یک مرد آریایی ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    نه انصافا دیگه اینجور چیزا باعث میشه محبوبیتش کمتر بشه... مثلا من خودم نسبت به ایشون حس خاصی نداشتم، نه بدم میومد و نه خوشم میومد، اما انصافا این حرفش توی این شرایط سیاسی جالب نبود و نباید زده میشد.
  • یک مرد آریایی ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    من تا الان نسبت بهشون موضع مخالف نداشتم، ولی دقیقا برای من سیاستشون با این حرف رفت زیر سوال، درسته حرفشون برداشتهای متفاوتی میتونه داشته باشه اما توی این شرایط که این همه حرف علیه برنامه موشکی ایرانه یه اینجور حرفی فقط نشونه ی عدم وجود یکدلی داخل ایرانه و این همون چیزیه که دشمنامون میخوان
  • روستايي ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اعقل عقلاي بيعقل و.....
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    محمد 14:42 با هرچی که نابود کرد با موشک نابود نکرد! با پشتوانه قدرت صنعتی اقتصادی و اجماعی که در بین کشورای دنیا علیه آلمانی ها بوجود اورد و در این راه حتی با روسها که دشمن تاریخیش هم بودن دست دوستی داد و ایالات متحده رو هم به جنگ کشوند
  • محمد ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    بگو مردم تهران اینو تو مغز تهی فرو کن تهران کل ایران نیست
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    یکی سطل ماستو از دست این محقق بگیره اگر خیلی به فهمتان مفتخرید پس فکر کنید این جمله از کی در توئیت ایشان منتشر شد البته همان توئیتی که آدرسش در سایت ایشان هم آمده ؟ و ایشان چه وقت نسبت به نقص آن موضع گرفتند ؟ آیا زیان ناآگاهی در این مقام کمتر از زیان خیانت است؟
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اول حرف بزن بعد تكذيب كن قبل از انتخابات شلوغ كن حمله به شوراي نگهبان وبمب باران تبليغات به ياران امام ورهبري بعد هم كه با شانتا ژ بازي رأي بياوريد اين دمكراسي وآزادي كامل است اما اگر ماراي نياوريم بريزيد ٫٫٫
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    جمله ایشان کاملا صحیح است و جهان باید به سمت گفتمان پیش برود نه موشک و جنگ. اما این به معنای عدم تقویت کشور در صنایع دفاعی نیست یادتان رفته احمدی نژاد چقدر برای دنیا نسخه می پیچید. در ضمن زمان این آزمایش های موشکی سوال برانگیز است.
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اگر توان موشکی و نظامی رو از ایران بگیری حتی داعش و عربستان هم از پس ایران برمیان...اینکه جناب هامشی با بعضی ها در کشور مشکل داره یا پیش بینی هاش درباره هسته ای برجام و لغو تحریم ها اشتباه از آب درآمده نیازی نیست با فرار به جلو ادامه پیدا کنه...
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    مرتیکه تمام همسایگان ایران قدرت های منطقه خود امریکا رتبه اول موشک های نه متعارف بلکه هسته ای دنیا هستن ما بدون موشک که توسط داعش هم فتح میشیم...حال شما خوبه!؟؟؟؟؟؟
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    1) نیازی به ذهن خوانی برای فهمیدن منظورشون نیست. قرائن و سوابق نشون میده. یکی از قرائن همین که اصل این جمله برای دفاع از گفتمان انقلاب بوده و در توئیتر منسوب به ایشان تقطیع شده و اتفاقا جمله اصلی همین عرض من رو تایید کرد: دنیای آینده دنیای گفتمان هایی نظیر انقلاب اسلامیست نه بمب هسته ای و موشک قاره پیما. 2) ماله نکشیدم. از آبروی مومن و یکی از استوانه های نظام دفاع کردم. 3) با توهین به سن ایشون کلیت نظام رو زیر سوال میبرید چرا که بسیاری از بزرگان نظام هم سن ایشون و بلکه مسن تر هستند. 4) در دوران حجه الاسلام خاتمی، مخالف آیت الله هاشمی بودم چون اون موقع ایشون به گواهی دوست و دشمن تفکراتشون بسیار متفاوت بود از جمله در رابطه با آزادی بیان. اما با گذشت زمان تغییرات مبارکی کردند و این ویژگی انسان های بزرگه که همواره در حال شدن و تعالی و تکاملند.
  • رامین ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    من از این آدم خوشم نمیاد ولی یه روزی همه به سر این رفسنجانی قسم می خوردن. یادتون نیست؟؟ مثلا بعد از ارتحال امام(ره) و قضیه ی انتخاب رهبری....... یا اصلا در جریان جنگ سوالم از شما اینه که سال های بعد کدام یک از این آقایانی که حال مهم شدن متهم به خیانت میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟// خیلی ساده هستین.آدم حالش به هم می خوره
  • محمدرضا ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    چرا ناشناس بنویس جونیور
  • محمدرضا ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    جونیور ننویس ناشناس
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    خدایا دشمنانت را نابود واسلام را پیروز بگردان...
  • ناشناس ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اقای محقق بس کن دیگه از بس امثال شما ماله کشی کردید دیگه از رو رفته شده، اقای هاشمی بارها افاضاتی از این قبیل داشته‌اند اما هرچه تکنولوژی بیشتر میشود نظارت مردم و دقت مردم بیشتر میشود
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    خوبه مردم با انتخابشون نشون دادن كه مشرق و امثالش رو نميخوان...شما ادامه بده ولي...:)))
  • ناصر ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    من به نظرم شما بانفس رسانه ورضایت خداوند مطلب نمی نویسید.فقط جناحی تندروی میکنین
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    این بصیرت شما فقط باعث فقر و بد بختی و بیکاری مردم شده به درد خودتون میخوره !
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    کسی نگفته صنایع موشکی تعطیل شودمنظورشان این است که در آینده این گفتمان ها هستند که حرف اول را میزنند واین به این معنی نیست که باید تقویت قدرت دفاعی را، تعطیل کرد.آنچه محل تامل است، نحوه پوشش خبری وبزرگنمایی آزمایش موشکی بر خلاف مصوبه شورای امنیت ملی با دادار ودودور وتبلیغ روی درج جمله غیر ضروری نابودی اسراییل به عنوان یک کشور عضو سازمان ملل متحد بر روی موشک مورد آزمایش است که عملا افتادن در تله تبلیغاتی دشمن در پازل ایران واسلام هراسی بوده که رسانه های صهیونیستی روی آن مانور دادند تا ایران را مجددا تهدیدی علیه صلح وامنیت جهانی جلوه دهند والبته با تمهیدات وزارت خارجه، نتوانستند در شورای امنیت ایران را محکوم کنند. بنابراین این بی سلیقگی .وعدم درایت وتدبیر حود اقدام کنندگان این رزمایش وپوششش خبری نابجا است که گزک به دست دشمن داده است نه تویتر آفای رفسنجانی
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    عجب رویی دارید ! شماها نبودید می گفتید تحریم ها کاغذ پاره است ؟ بیشتر تحریم کنید ؟
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    باید دید زمان کدام خائنی قطع شده !
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اره شماها که راست میگید ! این محمود شما بود که می گفت کاغذ پاره بی ارزش ! بیشتر تحریم کنید !
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    شماها خوبید با احمدی نژادتون !
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    مردم با اراشون خیلی واضح گفتند چه کسی رو قبول دارند. شماهاها دیگه چی میگید. بترکید.
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    اذعان صریح وزارت خارجه آمریکا: آزمایش موشکی ایران، ناقض «برجام» نیست
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    این حرف ها توهین به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جرم ! البته شماها پوست کلفت و خودی هستید !
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    این نظر قابل تفکر : کسانی که از ابتدا مخالف حل و فصل اختلافات ما با دنیا بودند تمام سعی خود را در تحریک انها میکنند که تحریمها را تشدید کنند و ان وقت ادعا کنند که ما که گفتیم امریکا قابل اعتماد نیست (3622601) (alef-13)
  • عادل ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    ای خداااااااااااااااا تا کی آخه. تا کی؟
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    این حرف هاشمی دقیقا حرف سعودی ها و نتانیاهو بود واقعا تعجبه!!
  • حمیدان- اهوازی ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    عملکرد هاشمی برای ملت زیان بار هست و باید ایشون رد صلاحیت شود مثل نامزدی ریاست جمهوری 92
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    برای خیانت لازم نیست اقدام مسلحانه انجام داد. برای خیانت لازم نیست جایی رو بمب گذاری کرد. گاهی اثر یک سخن نا بخردانه و از روی هوی و هوس، بسیار بیشتر از یک انفجار تروریستی است.
  • مسعود ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    این آقاازاول بسیاری ازکارهاش اشتباه بودازجمله ایجادجامعه طبقاتی،اقتصادسرمایه داری غرب،حذف جهادسازندگی،خیانت به جامعه گارگری و......ورأس بودن درفتنه88وضدیت با شخص ولی فقیه و..........
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    اگر این موشکهای ما نبود، الان این آقا، رئیس تشخیص مصلحت نبود و نمی توانست از این سخنان مخالف اسلام و مصلحت کشور بگه. جمله این آقا دقیقا مخالف این جمله قرآنه: هر اندازه در توان دارید ساز و برگ جنگی فراهم کنید تا دشمنان خدا و دشمنان خود را بترسانید.
  • متعجب ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    از کرامات شیخ ما این است.از بچهای مهد کودک هم مشاوره بگیرین راهنماییتون میکنن چه رد به عقلا
  • ناشناس ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    به ناشناس 20:32 فقر و بیکاری و بدبختی مردم هم نتیجه کار دولتی است که وزراء پیر دولت هاشمی را بکار گرفته است .
  • ناشناس ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    خطاب به ناشناس 20:34 هیلاری کلینتون: تحریمهای نفتی و بانکی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
  • ناشناس ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    دکتر احمدی نژاد دلاور باعث عزت و اقتدار ایران بود .
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    پاچه خواری هم اندازه دارد
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    پاچه خواری هم اندازه دارد
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    پاچه خواری هم اندازه دارد
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    پاچه خواری هم اندازه دارد
  • ناشناس ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    سردار حاجی زاده فرمودند در 2 سال گذشته رزمایش های موشکی را رسانه ای نکردیم و امریکایی ها پررو شده اند .
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    پاچه خواری هم اندازه دارد
  • ناشناس ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    ملاک حال فعلی افراد است(امام خمینی ره)
  • ناشناس ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    شما بگو چرا دشمن اخیرا"از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی می کند ؟! دلیل این است که با برجام نگرانی هسته ای آنها را برطرف کردیم و حالا روی موشکهای بالستیک ایران متمرکز شده اند.
  • ناشناس ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    سال 88 آراء 24 میلیونی مردم را به سخره گرفته بودید حالا به 2 میلیون رای ناقابل افتخار می کنید !
  • ناشناس ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    امریکایی ها قبل از نهایی شدن برجام بارها گفته بودند که ما تحریمها را به بهانه های دیگر از جمله موشکی و حقوق بشر و تروریسم ادامه خواهیم داد اما متاسفانه در داخل گوش شنوایی نبود و متوجه نیستن که هریک قدم که ما عقب نشینی کنیم دشمن یک قدم به جلو خواهد آمد و آنها با کل ماهیت نظام ما مشکل دارند و هسته ای و موشکی و غیره بهانه است .
  • مهدی از قم ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    اخی نازی.گاوچرون عجب صحبت های ظریف و پر محتوایی میفرمایید.یعنی اون وقتی که جریان غوغا سالار اصلاحات هر تخریبی را علیه ایشان انجام میدادند با ابروی مومن بازی نمیکردند؟؟؟؟یا ایشان اون موقع استوانه نظام نبودند؟؟؟
  • ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    خون شهدا دامن کسانی رو کهبه کشور خیانت میکنندرسوا میکنه
  • ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    تحریم ها با توسعه برنامه هسته ای شروع شد ، و با کاغذ پاره خواندن تحریم ها تشدید شد عمو
  • ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    مگر غیر از این است که ما ابزار نظامی و موشک هایمان را در عین تقویت و توسعه - که لازم است- زیر زمین پنهان کرده و روی زمین به گفت و گو میپردازیم . هم آن را داریم و هم این را ولی هرکدام را در جای مناسب خود قرار داده ایم
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    بهترین کار همون اسکورت مدافعین حرم برای مذاکره اکبر با داعشه اون مدافع عزیز حرم لپ کلام رو گفتن همه موافقین اکبر بسم ا.....
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    چرا نظر منو نمیذارید؟ فقط نظرات موافق میلتون رو میذارید؟
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    ممنون از لطفتون به امید بازگشتش آره تلخی ها رو خوب می گذرونیم.
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    دستاوردهای شهدای هسته ای... ولی در مقابل دستاورد شهید تهرانی مقدم و همکارانش سکوت نمیکنیم و تا پای جان برای حفظش می کوشیم چون در این مورد نظر رهبری صریح است.
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    و علیکم السلام
  • حقیقت ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    از توهین و فحاشی به همدیگر به خاطر این دو نفر چی عاید شما میشه .بندگان خدا . اجنبی ها همه این حرف ها رو رصد میکنند .قبلا هم گفته بودم اما مشرق بی انصاف هست ومنتشر نمیکنه .
  • ناشناس ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    به گاوچرون حجت الاسلام هاشمی بعد از انتخابات سال 78 مجلس ششم که نفر سی ویکم شد 360 درجه تغییر موضع دادند این نشانه این است که ایشان قدرت طلب است و وقتی دید در جناح راست رای نیاورد به جناح چپ پیوست و اما شما ساده لوح هستید که ایشان را باور کردید.
  • سیاوش ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    اتفاقا اگه اقازادهاش افکار اروپایی رو بهش منتقل می کردند که اید ارزش این موشک هارو بیشتر می فهمید همین اروپایی ها مدام توان دفاعیشون که چه عرض کنم توان حملشونو و افزایش می دن
  • ناشناس ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    ناشناس 5:04 تحریم ها با چراغ سبز مهدی هاشمی و برخی خودفروختگان داخلی افزایش یافت نه با توسعه ی صنعت هسته ای،سندش هم موجوده...
  • معلم ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    اکنون همه چیز معلوم است. پس چرا دادستان اقدام نمی کند؟ مگر همه در مقابل قانون یکسان نیستند؟ نباید ملاحظه کرد اکنون امنیت ملی این کشور در خطر است.
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    حتما سندش هم جیب احمدی نژاد !
  • محمد ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    این کتاب تاریخ جنگ جهانیتو واسمون بفرست البته فکر کنم اسم این داستانی که میگی باید جنگ سرد جهانی باشه که توش دیلماسی و مذاکره هست و بمب و موشک استفاده نشده !!!!!! ضمنا روسیه اجبارا در پاسخ به حماقت هیتلر برای حمله بهش وارد جنگ شد نه دست دوستی روباه پیر !
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    به قول آیت الله خزعلی: شما هنوز هاشمی را نشناخته اید. هنوز مانده تا هاشمی را بشناسید.
  • محمد ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    اگر زمان موشک تمام شده,به امریکای ها و اروپا بگویید,توان موشکی خود را تا برابر شدن با ایران پایین بیاورید ,بعد جلسه بگیرید وهر دو طرف توان نظامی خود را کاهش دهید .تا به صفر برسد.نه اینکه هر روز انها توان نظامی خود را افزایش وما کاهش دهیم.اگر ارتش عراق به صدام هم خیانت نمیکرد,امریکا توان اشغال عراق را نداشت.چون ارتش امریکا و نیز صهیونیستها فقط با کسانی میجنگند که چیزی در دست نداشته باشند.پس دستتان را خالی نکنید..و اما هنگامی که امام از پاریس به تهران می امد,شخصی بنام صادق قطب زاده که به مقام وزارت هم رسید.تمام طول پرواز کنار امام بود,ولی حالا کجاست,! اقای کشمیری()مسعود() کجاست!بنی صدر و ..... کجا هستند.عکس قضیه هم هست,حر راه را بر امام حسین بست ولی بعدا شهید راه حسین شد.دشمن همیشه دشمن است حتی اگر پیمان صلح داشته باشد. که امریکا ان را هم ندارد.فلسطتینیها قتل عام شدند وقتی یاسر عرفات برای صلح سلاحش را تحویل صهیونیستها داد.امریکا هر وقط خودش را خلع سلاح اتمی کرد کمی ادمشده است نه کاملا.همیشه به تاریخ مراجعه کنید نه به درک خودتان.!
  • بچه شهید ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    ایشون ازاحترامی که نظام ومقام عظمای ولایت به سابقه ش درانقلاب قائل میشن داره نهایت سوء استفاده رو میکنه....گویاازاینکه این انقلاب هزاران شهیدوجانباز...تقدیم کرده تا به امنیت وآرامش کنونی رسیده غافل شدن.خودشون بادستای خودشون صبرمردم وخانواده های ایثارگر رو لبریز میکنن.این خاندان لغزیده حواسشون باشه که ماهیچ چیزرا باخط قرمز های نظام عوض نمیکنیم.
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    همیشه از خودی ها ضربه می خوریم
  • من يك انقلابي ا ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    خدا به داد انقلاب برسد بي شهيدانند بي سوز و گداز .... سهم الارث ما كجاست؟؟؟
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    با این اظهار نظر طرف تا توان دفاعی ما رو از داخل نابود نکنه انگار کوتاه نمیاد. تو داری از کی دفاع میکنی؟ - نکنه از حقوق بگیرای سایبری دارو دسته کلید دارها هستی؟
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    زدن حرف اشتباهی که منجر به خطر برای جان مردم میشود از آدم عاقل بعید است. اگر توان دفاعی کشور نبود که الان سایه اجنبی بالای سر خانواده ات بود.
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    فعلا که برای اقازاده با پرونده فساد اقتصادی دعای سفر میخواند- معلوم نیست که طرفدار کیست ؟ مفسد اقتصادی که حق مردم را خورده یا مردمی که از دست این مفسد اقتصادی دچار ضرر و زیان شده اند.
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    هیچ وقت منتظر نباش تا اونی که آب به آسیاب دشمن میریزه بخواد برات دلسوز باشه
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    حقوق بگیرای سایبری دارو دسته کلید دارها برای دفاع حاج آقا پیداشون شد.
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    آیا خسارت 14 میلیارد دلاری کرسنت که چند روز قبل در سایتها درج شده بود صحیح است؟ اگر درست باشد کی باید این خسارت را بدهد؟ از جیب مردم یا از جیب بابای اقازاده مفسد اقتصادی؟
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    حقوق بگیرای سایبری دارو دسته کلید دارها برای دفاع حاج آقا پیداشون شد.
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    ترس ما از خائن ها و نفوذی هاست.
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    خوبه بیاد بابت فساد اقتصادی پسرش هم اعلام برائت کنه
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    پدری که از فساد اقتصادی پسرش اعلام برائت نکرده آیا قابل اعتماد برای خدمت به مردم است؟
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    آره بخصوص برای خواندن دعا برای پسرش که بجرم فساد اقتصادی الان زندانیه
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    حقوق بگیرای سایبری دارو دسته کلید دارها برای دفاع حاج آقا پیداشون شد.
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    14 میلیارد دلار محکومیت کرسنت که در سایتها اعلام شد از جیب مردم باید پرداخت شود یا توسط خانواده ای که پسرشان با جرم مفسد اقتصادی باعث این ضرر بوده؟
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    چی داری میگی سوییفت هنوز برقرار نشده همه ادعاها الکی بوده - کدام گفتمان - تا الان دستاوردهای هسته ای مان را نابود کردند - بعدش چی قراره نابود شه؟ با وعده که نمیشود مردم را سر کار گذاشت - کدام گفتمان ؟ گفتمان با دشمنی که برای نابودی کشور از هیچ جنایتی دریغ ندارد؟
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    با وجود حقوق بگیرای ایشون که کارشون کامنت زدن بنفع ایشون هست ایشان ظاهراً محبوبند. ایشان بخاطر حمایت از آقازاده مفسد اقتصادی فعلاً بیشتر پیش مردم شناخته شده اند.
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    این تحلیل ها و نظرات مردم را بخوان تا بفهمی که چی داره میگذره. اینکه همه رو بی منطق میدونی و خودت رو منطقی نشون میده از حقوق بگیرای حاج آقا خاطره یا از سکه بگیرهای دارو دسته کلیددارها هستی.
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    تو چرا دلت برای به خطر افتادن دشمنا سوخته؟ این مملکت اگر زمان آزمایش موشکی اش را هم به خارجیها واگذار کند آنوقت دیگر چی برایمان میماند؟ یارو بیاد به مملکت حمله کنه بعد با طوفانی از لبخند و گفتمان باهاش مقابله کنیم؟
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    آب به آسیاب دشمنان مملکت ریختن هنری است که افراد نفوذی آن را دارند.
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    حقوق بگیرای سایبری کلید دارها باز نظر دادند.
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    اونی باید نگران باشه که بنفع دشمن کار میکنه و آب به آسیاب دشمن می ریزه. اگه راست میگه اعلام کنه که توان موشکی کشور باید بشدت تقویت شود.
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    مردم اون زمانی ترکیدند که قوه قضائیه اقازاده مفسد اقتصادی رو بجرم فساد اقتصادی محکوم کرد بعد حاج آقا از ایشون اعلام برائت نکرد.
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    توی تربیت بچه هم موفق نبوده -
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    داشتن فرزندی که بجرم مفسد اقتصادی محکوم توسط قوه قضائیه شده است ظاهراً برای شناخته شدن در کل دنیا کافی نبوده
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    پدری که از فساد اقتصادی پسرش اعلام برائت نکرده آیا قابل اعتماد برای خدمت به مردم است؟
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    فردی که از فساد اقتصادی پسرش اعلام برائت نکرده آیا قابل اعتماد برای خدمت به مردم است؟
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    سانسورچی خوبی هستی مشرق نیوز!!! تا کی میخوای به این بی عدالتیت ادامه بدی؟ راستشو بگو! چقدر گرفتی هاشمی رو با گذاشتن نظرات موافق میلتون خراب کنی؟ :) مردم درک دارن. میفهمن. راحت هم شما رو تست میکنن. بترسید از خدا و عدلش. خدا همه ما رو به راه راست هدایت کند. آمین.
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    سانسورچی خوبی هستی مشرق نیوز!!! تا کی میخوای به این بی عدالتیت ادامه بدی؟ راستشو بگو! چقدر گرفتی هاشمی رو با گذاشتن نظرات موافق میلتون خراب کنی؟ :) مردم درک دارن. میفهمن. راحت هم شما رو تست میکنن. بترسید از خدا و عدلش. خدا همه ما رو به راه راست هدایت کند. آمین.
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    من همیشه طرفدار هاشمی بودم اما این حرف مشرق کاملا صحیح ، رهبر راست میگه دیگه اول انقلاب میگفتن اف14هارو بفروشیم بریم تراکتور بخریم که کشاورزیمون رونق بگیره
  • ناشناس ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    فردا در مشرق مي خوانيم برج ميلاد كج ساخته شد تقصير هاشمي بود، پرايد تست تصادف اش ضعيف است تقصير سخنان هاشمي است و ... به جاي اين همه جوسازي و تهمت و مغلطه به فكر آرامش و ثبات باشيد.
  • روح اله ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    جناب آقای هاشمی رفسنجانی وطرفدارن عزیزش :دنیا دنیای تاکتیک وتکنیک هردوباهم است.
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    سیاستمداران جهان برای این سوال چی میگن؟ پس چرا کشورهای حاشیه خلیج فارس. ترکیه خروار خروار ابزار جنگی می خرن ؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا غربی ها برای کی و چی سلاح تولید میکنن ؟؟؟!!!!! گفتگو بلد نیستن!؟؟؟؟؟؟؟ حتی جیبوتی حاضر به گفتگو نشد تا عربستان پخ ش کرد سفیرشو برد !!!؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    هاشمی براش مهم نیست که با حرفاش چه مشکلاتی برای کشور در عرصه جهانی درست میکنه
  • رضا ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    جالبه همش نظرات موافق نشان داده میشود چه سایت خوبی یک مخالف هم بگذار خیلی تابلو است اولا ما موشک دارییم خوبه چه دلیلی دارد به دنیا نشان دهیم ان هم زمان برجام که دارد به نتیجه میرسید دوما پس از این موشکها فقط برای مانور استفاده میشود این عربستان جانی این همه ادم کشت وبه ملت ایران توحین کرد از موشکها برای نشان دادن قدرتمان استفاده کنیم دیگه برای کی میخواهیم ممنون از سایت خخخخخخخخخخخخخخخخخخیلی خوبتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس