کد خبر 550065
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱

نماینده آمریکا در سازمان ملل از تمدید یک ساله مأموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران استقبال کرد.

به گزارش مشرق، سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل روز جمعه از تمدید مأموریت احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر در ایران، استقبال کرد.

پاور در توئیتر نوشت: «رأی شورای حقوق بشر سازمان ملل به تمدید مأموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران نشان می‌دهد که جهان می‌تواند پیشرفت واقعی در زمینه توافق هسته‌ای را از ادامه نقض حقوق بشر مجزا کند.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه (بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران) در حالی با رأی کشورهای غربی و عربی مأموریت احمد شهید به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد که شمار آرای مثبت کمتر از نصف اعضای شورا بود.

اولین بار در ژوئن سال 2011 بود که وزیر خارجه پیشین مالدیو به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر حقوق بشر در ایران معرفی شد تا بر آنچه از سوی کشورهای غربی نقض حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی خوانده می‌شد، نظارت کرده و در این رابطه گزارش‌دهی کند.

تهران با رد گزارش‌های احمد شهید، وی را به عدم رعایت اصل بی‌طرفی و استناد به منابع غیرموثق متهم کرده است.

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتقاد از تمدید مأموریت احمد شهید، گفت: «جمهوری اسلامی ایران بر اساس مجموعه این واقعیت‌ها، تمدید ماموریت گزارشگر ویژه را واجد هیچ ضرورت و وجاهت حقوقی ندانسته و تصویب آن را با اهداف سیاسی و تنها بر مبنای خصومت با ایران می‌داند، بنابراین خود را ملزم به پذیرش و رعایت مفاد این قطعنامه نمی‌داند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس