کد خبر 549074
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

فساد مالی و اخلاقی به یک پدیده و ویروس مسری در نزد سران رژیم صهیونیستی تبدیل شده و این بیماری حتی در لایه های مختلف اجتماعی در فلسطین اشغالی رسوخ کرده است.

به گزارش مشرق،مقامات رژیم صهیونیستی، همواره به دنبال ثابت کردن این ادعا هستند که جامعه صهیونیست در مقایسه با دیگر جوامع، جامعه‌ای دیندار و مذهبی و به دور از هر گونه فساد اخلاقی، اجتماعی و سیاسی است. در حالی که یکی از معضلات اجتماعی این رژیم، غرق شدن سران کابینه، کنست، جامعه به ویژه جوانان، افسران و نظامیان این رژیم در عمق نابهنجاری ‌هایی مانند تجاوز جنسی به جنس موافق و مخالف است، به گونه‌ای که بنا بر اخبار گزارش شده از منابع صهیونیستی، تجاوز جنسی به زنان و مردان و خودفروشی دختران جوان به یکی از مشکلات و معضلات جدی در این رژیم تبدیل شده است.

امروزه علائم فروپاشی اجتماعی و اخلاقی فلسطین اشغالی به حدی رسیده است که دیگر قابل پوشاندن و مخفی کردن نبوده و رسوایی آن در سال های اخیر به جایی رسیده است که حتی قاضی دادگاه عالی اسرائیل، "دوریت بنیش” در کنفرانسی گفت: «ما در میانه یک اوضاع آشفته سیاسی و فرهنگی هستیم. ما در حال تجربه کردن شکست ها، نزاع طبقات اجتماعی، فقر و فقدان اعتماد عمومی به تمامی بخش های دولتی هستیم. اما با این حال می توان گفت که هنوز دیر نشده است.»

شیوع فساد اخلاقی از حکومت به جامعه

از زمان تشکیل این غده سرطانی تاکنون فساد اشکال مختلفی در این رژیم به خود گرفته است. در ابتدا فساد در رژیم صهیونیستی در قالب دیکتاتوری حزبی و حکومت یک حزب بر اداره امور بود؛ حزبی که فقط منافع و مصالح خود را می دید و احزاب در اسرائیل فاقد ارزش های اخلاقی بودند. ارزش ها در سایه تحولات جامعه اسراییل و سلطه نئولیبرالیسم بر اقتصاد و خصوصی سازی از بین رفت تا جایی که ارزش های جعلی به‌عنوان معیار اخلاق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در نهادهای مختلف ریشه دوانید، به گونه ای که می توان گفت جدایی از آن تقریبا امری محال است. شیوع فساد سیاسی، اقتصادی و اخلاقی در جامعه رژیم صهیونیستی یک مرض فراگیر و مسری شده است و هر لحظه پایه های سست این رژیم را در زیر گام های سنگین خود، خرد تر میکند.

در این رابطه باید یادآور شد از جمله فساد های رایج در رزیم صهیونیستی بی بند وباری جنسی و همچنین هم جنس‌گرایی است. با وجود ممنوعیت و حرام شمرده شدن هم جنس بازی در تورات ( ویژه مردان ) و نیز در تلمود ( مردان و زنان) و جلوگیری یهودیت از هم جنس بازی و نیز تلاش خاخام های یهودی برای دور کردن این افراد از حیات دینی؛ اما به دلیل گرایش کنونی یهودیت به سکولار و به تبع آن نسبی گرایی اخلاقی،‌ گرایش به هم جنس بازی و سایر فساد های اخلاقی در بین این رژیم رواج یافته است.

نتایج یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نشان می‌دهد،85 درصد از صهیونیستها، فساد اخلاقی را ویژگی بارز سران رژیم صهیونیستی می‌دانند. این نظرسنجی را موسسه ” داحف ” متعلق به یک شبکه تلویزیونی وابسته به مجلس رژیم صهیونیستی ” کنست ” از میان ۳۰۰ نفر انجام داده است.

یک سوم زنان اسرائیلی قربانی رفتارهای غیر اخلاقی هستند

"افیگیل مور” استاد آکادمی "تل حاوی” در فلسطین اشغالی با انجام پژوهشی با عنوان خشونت جنسی نسبت به زنان اسرائیلی اعلام داشته است 7.20 در صد از زنان اسرائیلی مقیم سرزمین‌های اشغالی، مورد رفتارهای غیر اخلاقی قرار گرفته اند. وی با مطالعه در خصوص200 تن از زنان یهودی بین سنین 15 تا 50 سال ، به این نتیجه رسیده است که 75 درصد از آنان از سوی دوستان و آشنایان و یا بستگان مورد تجاوز قرار گرفته و 25۲۵ درصد نیز قربانی افراد نا آشنا بوده اند.


هم چنین طبق گزارش سایت "هاآرتص” رژیم صهیونیستی نیمی از پزشکان زن سرزمین‌های اشغالی از طرف همکاران مرد خود مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. تایمز اسرائیل نیز چندی پیش طی گزارشی اعلام کرد 83 درصد از زنان ساکن تل آویو حداقل 1 بار در طول زندگیشان مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

اگر بخواهیم به طور دقیق آمار و نرخ فساد اخلاقی در فلسطین اشغالی را با توجه به آخرین آمار از انجمن تجاوز به عنف مراکز بحران در اسرائیل با نام "ARCCI” مورد بررسی قرار دهیم به این نتایج دست می یابم که:

• از هر سه زن اسرائیلی یکی از آن ها مورد تجاوز یا حمله جنسی، قرار گرفته است.

• افزایش جرایم تجاوز به عنف، آزار جنسی، زنای با محارم و آزار جنسی کودکان در اسرائیل در چند سال گذشته به صورت گسترده وجود داشته است.

• مراکز بحران، 13 درصد افزایش در شکایت از تجاوز و سوء استفاده جنسی در نیمه اول سال 2010 را گزارش می کنند.

• تجاوز به عنف و تجاوز جنسی در برابر افراد زیر سن قانونی در اسرائیل در حال افزایش است.

• آزار و اذیت جنسی در اماکن خدمات مدنی اسرائیل از سال 2010 به میزان40 درصد افزایش یافته است.

• افزایش شکایت آزار جنسی در محل کار نیز به همین طریق افزایش بالایی داشته است.

• تعداد موارد گزارش زنای با محارم ۱۴14 درصد افزایش یافته است.

کاهش نرخ ازدواج و زاد و ولد در نتیجه افزایش نرخ فساد


فساد همه‌گیر نتیجه نبود امنیت فردی

بر خلاف این که مقامات رژیم صهیونیستی، همواره به دنبال ثابت کردن این ادعا هستند که جامعه صهیونیست در مقایسه با دیگر جوامع، جامعه‌ای دیندار و مذهبی و به دور از هر گونه فساد اخلاقی، اجتماعی و سیاسی است، بسیاری از جامعه شناسان یهودی براین باورند که این آسیب ها نشانگر از هم پاشیدگی شالوده اصلی رژیم اشغالگرقدس است و بر خلاف نمای ظاهری زیبا و فریبنده اش است که در سطح بین الملل به نمایش گذارده می شود.

تمامی آسیب های اجتماعی موجود در لایه های اجتماعی فلسطین اشغالی ناشی از یک از هم گسیختگی و نا به هنجاری اجتماعی در نتیجه نبود امنیت فردی است. به طوری که ناظران اجتماعی در اسراییل معتقدند فقدان امنیت فردی در این رژیم از بروز فساد اخلاقی در لایه های بالایی فلسطین اشغالی ناشی می‌ شود.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    الحمد لله رب العالمین. پرودرگارا! لحظه لحظه بر عمق فسادشان بیفزا تا در گرداب خودشان هلاک شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس