کد خبر 547447
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

پلیس مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از آنکه این دو روزنامه نگار استرالیایی از خط امنیتی عبور و تلاش کردند به طور تهاجمی خودشان را به نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی برسانند که در حال بازدید از مسجدی در منطقه "کوچینگ" جزیره "بورنئو" بود، بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، پلیس کوآلالامپور اعلام کرد، پس از آنکه دو روزنامه نگار استرالیایی تلاش کردند تا به طور تهاجمی و پرخاشگرانه از نخست وزیر مالزی درباره یک رسوایی فساد سوال کنند، شبانه بازداشت و ممنوع الخروج شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از آنکه این دو روزنامه نگار استرالیایی از خط امنیتی عبور و تلاش کردند به طور تهاجمی خودشان را به نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی برسانند که در حال بازدید از مسجدی در منطقه "کوچینگ" جزیره "بورنئو" بود، بازداشت شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این دو روزنامه نگار به خاطر عدم پیروی از دستورات پلیس برای عبور نکردن از این خط امنیتی بازداشت شدند.

این روزنامه نگاران برای برنامه تحقیقاتی شبکه تلویزیونی "چهارگوشه" استرالیا کار می‌کنند.

سالی نیبر، تهیه کننده این برنامه در توییتر نوشت: تیم چهارگوشه شبکه‌ ای بی سی پس از تلاش برای سوال کردن از نجیب رزاق در خصوص رسوایی فساد بازداشت شد.

وی افزود: لینتون بسر، گزارشگر و لوئی اروغلو، فیلمبردار پیش از بازداشت‌شان در خیابان به نجیب رزاق نزدیک شده بودند.

این دو روزنامه نگار شنبه شب بازداشت و روز یکشنبه بدون هیچ اتهامی آزاد شدند.

سالی نیبر گفت: پاسپورت‌های آنها که در ابتدا ضبط شده بود، به آنها بازگردانده شد اما این دو روزنامه نگار نمی‌توانند مالزی را ترک کنند.

خالد ابوبکر، رئیس پلیس ملی مالزی گفت: ما با دفتر دادستان کل، تماس خواهیم گرفت و درباره اینکه آنها را متهم کنیم یا خیر رایزنی خواهیم کرد.

وی افزود: پلیس مسئول امنیت نخست وزیر است. در نتیجه نمی‌خواهیم هیچ اتفاق ناخواسته و ناگواری برای ایشان رخ دهد. این روزنامه نگاران در جریان تحقیقات نباید از استان ساراواک خارج شوند.

احمد زاهد حمیدی، معاون نخست وزیر مالزی گفت: رسانه‌های داخلی و خارجی از پوشش رویدادها منع نشده‌اند اما باید طبق اصول اخلاقی خبرنگاری وظایف خود را انجام دهند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس