کد خبر 548527
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵

شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی با اشاره به تصمیم اخیر مسکو در خارج کردن نیروهایش از سوریه، ادعاهایی مبنی بر احتمال فشار روسیه بر رئیس‌جمهور سوریه مطرح کرده است.

به گزارش مشرق، در حالی که مذاکرات ژنو درباره بحران سوریه در جریان است، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان با براه انداختن جنگ رسانه‌ای علیه دمشق، مسکو و تهران، ادعاهایی درباره مواضع روسیه در قبال سوریه مطرح کرده است.

امروز چهارشنبه نماینده سوریه در مذاکرات بین‌المللی در ژنو گفت: «خروج بخشی از نیروهای روسیه، تصمیمی بود که مشترکا توسط رئیس‌جمهور پوتین و رئیس‌جمهور اسد اتخاذ شد. روسیه، متحد و دوست ما، با تصمیم مشترک دو رئیس‌جمهور وارد سوریه شد و خروج، کاهش یا استقرار مجدد نیروهای روس نیز با تصمیم مشترک دو کشور صورت می‌گیرد.» (جزئیات بیشتر)

شبکه سی‌ان‌ان در ابتدای این گزارش نوشت:‌ «ریک فرانکُنا» تحلیلگر مسائل نظامی در شبکه سی‌ان‌ان می‌گوید مداخله روسیه اسد را در قیاس با گروه‌های شورشی، در موقعیت چانه‌زنی قویتری قرار داد.

سی‌ان‌ان می‌نویسد: «تحلیلگران فکر می‌کنند، برای (ولادیمیر) پوتین این موضوع که چه کسی در قدرت است، در برابر تضمین حضور روسیه در سوریه از اهمیت کمتری برخوردار است و این امکان وجود دارد که پوتین از متحدش اسد بخواهد، یک راه‌حل- مثلا پناهندگی در ایران - را به خاطر مذاکرات بپذیرد».

«ریک فرانکُنا» تحلیلگر سی‌ان‌ان در این باره مدعی شد:‌ «شاید آن‌ها به او (بشار اسد) در این مذاکرات برای کناره‌گیری فشار بیاورند. او (ولادیمیر پوتین) قصد ندارد خود را به خاطر اسد قربانی کند».

این ادعاها در حالی مطرح شده که دفتر ریاست جمهوری روسیه در بیانیه‌ای درباره خروج برخی از نیروهای روس اعلام کرده بود که این اقدام به دنبال توافق دمشق و مسکو انجام می‌گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس