کد خبر 548581
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰

وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد از نقض گسترده حقوق کُردها توسط ترکیه، خواستار رسیدگی به این مساله شد.

به گزارش مشرق به نقل از ایتارتاس، روسیه خواستار رسیدگی به گزارش های منتشر شده مورد آنچه روسیه نقض حقوق کُرد ها توسط ترکیه می خواند شد.

بر اساس این گزارش، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در سخنان روز چهارشنبه در مورد این مساله گفت: به هر گزارشی در این خصوص باید رسیدگی شود. تمام موارد نقض گسترده و جمعی بر اساس حقوق بشر و حقوق بین الملل باید مستند شود.

وی افزود: راهکارهای بین المللی مخصوصی برای این کار (رسیدگی) وجود دارد. فقط این اهمیت دارد که از آنها استفاده بی طرفانه داشته باشیم.

«لاوروف» با انتقاد شدید علیه اقدامات نظامی ترکیه در برابر کُردهای سوریه افزود: ما از عملیات نیروهای نظامی ترکیه در شمال عراق مطلع هستیم.

وی همچنین در واکنش اعلام زود هنگام کُرد ها به عنوان مقصر حادثه حمله تروریستی آنکارا گفت: به تازگی حمله تروریستی وحشتناکی در آنکارا رخ داد که رئیس جمهوری روسیه نیز در رابطه با آن به خانواده و بازماندگان کشته شدگان این حادثه تسلیت گفت. اما درست در همان روز حادثه، مقامات ترکیه اعلام کردند که کُردها مسبب این حمله بوده اند. در حالی که هیچ گزارشی هم از رسیدگی به این پرونده منتشر نشد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    کردها بخوبی میدونن روسیه دلسوز اونها نیست و این حرفاش از روی دشمنی هست و میخواد کردها رو ابزار خودش قرار بده و دست اخر رهاشون کنه وگرنه چرا این حرفها رو قبل از سرنگونی هواپیماشون بدست ترکیه نمیگفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس