کد خبر 548245
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰

رئیس جمهوری روسیه و محمد ششم پادشاه مغرب در مسکو دیدار و از مذاکرات سوریه که در ژنو جریان دارد، اعلام حمایت کردند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در مسکو در مورد دیدار سران روسیه و مغرب گفت: دو طرف بر حمایت از حل مساله سوریه و مذاکرات جاری در این خصوص در ژنو تحت نظارت سازمان ملل تاکید کردند.

پادشاه مغرب در این دیدار تلاش های روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه و در روند حل و فصل سیاسی بحران در این کشور که در چارچوب گروه بین المللی حامیان سوریه انجام می شود را عالی ارزیابی کرد.

حسن ششم همچنین تصمیم رئیس جمهوری روسیه برای خروج بخشی اصلی نیروی هوافضای این کشور از سوریه را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد که این اقدام موجب اعتمادسازی می شود و به پیشبرد روند حل سیاسی سوریه کمک می کند.

رئیس جمهوری روسیه و پادشاه مغرب همچنین در باره سایر مسایل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گفت و گو کردند. پوتین تلاش های مغرب برای تثبیت اوضاع مغرب عربی و حل و فصل بحران لیبی را عالی ارزیابی کرد.

دو طرف همچنین در خصوص مناقشه اسراییل- فلسطین گفت و گو کرده و با تاکید بر لزوم حل مسایل مربوط به بیت المقدس به عنوان شهر مقدس برای سه دین آسمانی خاطرنشان کردند، مسایل مربوط به موقعیت حقوقی این شهر بخش جدایی ناپذیر روند حل و فصل مسایل خاورمیانه و مناقشه اعراب و اسراییل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس