کد خبر 548150
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷

دادگاه استیناف بحرین روز سه شنبه محاکمه شیخ علی سلمان روحانی برجسته شیعه و دبیر کل جمعیت الوفاق را تا 11 آوریل (23 فروردین) آینده به تاخیر انداخت.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه بحرینی الوسط، قرار بود که دادگاه استیناف بحرین محاکمه شیخ علی سلمان را به بهانه برنامه ریزی برای سرنگونی حکومت بحرین امروز آغاز کند.

شبکه خبری الؤلؤة بحرین نیز پیشتر اعلام کرده که بخش هایی از فیلم سخنرانی شیخ علی سلمان و محاکمه وی از این شبکه پخش خواهد شد.

دستگاه امنیتی بحرین، قبل از آغاز محاکمه، اقدام به تشدید تدابیر امنیتی در اطراف مناطق دیپلماتیک کرده است.

بر اساس این گزارش، قرار است شیخ علی سلمان تا زمان محاکمه بعدی خود همچنان در حبس بماند.

شیخ علی سلمان پیشتر در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته بود، دولت ضعیف و متزلزل برای بقای خود به جای آزادی و متقاعد کردن دیگران، راه سرکوب را در پیش گرفته است.

دولت بحرین سال گذشته شیخ علی سلمان را به اتهام تلاش برای بر هم زدن امنیت ملی کشور دستگیر و به چهار سال حبس محکوم کرد.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر بحرین در جدیدترین گزارش هفتگی خود اعلام کرد نظامیان آل خلیفه از 4 تا 11 مارس (14 تا 21 اسفند)، 13 شهروند را به اتهام های سیاسی بازداشت کرده اند.

مقامات امنیتی رژیم آل خلیفه در بحرین روز گذشته (دوشنبه) نیز زینب الخواجه فعال حقوق بشری و دمکراسی خواه بحرینی را بازداشت کردند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.

رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند.

بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویکی لیکس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سرکوب مخالفان از کشورهای مغرب و اردن نیز درخواست کمک نظامی کرده بود که با موافقت این دو کشور روبه رو شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس