کد خبر 547466
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

دولت چین در واکنش به انتقاد اخیر واشنگتن از اوضاع حقوق بشر در این کشور، از سوابق حقوق بشری آمریکا انتقاد کرد و از دانشگاهیان حامی دولت خواست تا واشنگتن را به خاطر مسائلی از جمله حمایت‌ از داعش و ایجاد حکومت ثروتمندان نژادپرست به باد انتقاد بگیرند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، هفته گذشته آمریکا و 11 کشور دیگر در سازمان ملل، چین را به نقض حقوق بشر و بازداشت وکلا و فعالان حقوق بشری متهم کردند و این امر باعث شد تا پکن نیز موضعی متقابل اتخاذ کرده و به انتقاد از دولت آمریکا بپردازد.

در یک نشست خبری که از سوی اداره مطبوعات دولت چین برای خبرنگاران برگزار شده بود، چهار تن از دانشگاهیان دانشگاه های دولتی چین به انتقاد از دولت آمریکا پرداخته و گفتند که این کشور به صورت "اغراق آمیزی" از چین و سایر کشورها انتقاد می‌کند.

لیو هاینیان، مدیر موسسه حقوق بشر آکادمی مطالعات اجتماعی چین موج آوارگان در اروپا را به خاطر مداخلات نظامی آمریکا در خاورمیانه دانست و گفت:‌ این مداخله‌های نظامی باعث شده تا مردم مجبور شوند از خانه و کاشانه خود فرار کنند.

وی ادامه داد:‌ آمریکا مشکل جدی با نژادپرستی دارد به طوری که در سال 2015 حدود 1000 تن توسط پلیس این کشور کشته شدند. اکثرا قربانیان رنگین پوستان بودند.

چانگ جیان، معاون مدیر مرکز تحقیقات حقوق بشری تیانجین مستقر در دانشگاه نانکای نیز گفت:‌ سیستم انتخاباتی آمریکا به شدت توسط کمیته‌های اقدام سیاسی این کشور کنترل می‌شود و به همین دلیل افراد معمولی شانس بسیار کمی در شرکت در انتخابات را دارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس