مسئول هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل در عراق هشدار داد که مردم شهر فلوجه عراق که در دوسال گذشته در اسارت و کنترل نیروهای تروریستی داعش زندگی می کنند با شرایط فاجعه آمیزی روبرو بوده و امکان فرار از این شهر را ندارند.

به گزارش مشرق، «لیز گرانده» مسئول هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل در کشور عراق روز پنجشنبه هشدار داد که در هفته های اخیر و بویژه همزمان با عملیات آزاد سازی شهر «فلوجه» از کنترل نیروهای داعش، گزارش های دردناک وفاجعه آمیزی از شرایط زیستی ساکنان این شهر به مسئولان سازمان ملل رسیده است.

گرانده با تاکیدبر این که طرفین درگیر ملزم به رعایت قوانین بین المللی انسان دوستانه بوده و باید هر چه درتوان دارند برای حفاظت از جان شهروندان غیر نظامی بکار گیرند یاد آور شده است که بسیاری از مردم فلوجه در دو سال گذشته در تلاش بوده اند تا با فرار از این شهر خود را به مناطق امن تر کشور برسانند اما بدلیل کنترل شدید نیروهای داعش قادر به این کار نبوده اند.

وی در عین حال خاطرنشان شده است که از روز 22 ماه مه سال جاری « دوم خرداد » تاکنون حدود 800 عراقی ساکن فلوجه که اکثر آنان در نواحی دور افتاده این شهر سکونت داشته اند موفق به فرار از شهریادشده کرده و به مناطق امن تر رفته اند.

وی شمار عراقی هایی را که هنوز در این شهر تحت کنترل داعش بسر می برند را 50 هزار تن ذکر کرده و گفته است که ساکنان مناطق مرکزی شهر بیش از سایرین در معرض خطر جانی قرار داشته و از نظر دسترسی به مواد غذایی وکمک های درمانی با کمبود های شدیدی روبرو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس