رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از مجموعه «انقلاب اسلامی در مشهد» گفت: پس از نگارش کتاب را خدمت مقام معظم رهبری بردم و ایشان آن را مطالعه و اشکالاتی را طرح کردند که بعد از تصحیح٬ منجر به نگارش جلد دوم این کتاب شد.

 به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از مجموعه «انقلاب اسلامی در مشهد» در 2 جلد با عناوین «مشهد از مقاومت تا پیروزی» و «انقلاب اسلامی در مشهد» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان رضوی و حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی٬ مدیر کل ارشاد استان خراسان رضوی٬ مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی و جمعی از مسئولان سیاسی و فرهنگی استان خراسان رضوی در جوار حرم ملکوتی امام رضا (ع) برگزار ‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی از مجموعه انقلاب اسلامی در مشهد در جمع نمایندگان منتخب کانون‌های فرهنگی استان خراسانی رضوی با اشاره به تاثیر علما بر مبارزات مردم مشهد علیه رژیم منحوس پهلوی و نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی در دو جلد به نقش رهبری و مردم در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته است؛ جلد اول تاریخچه‌ای از خراسان است که آقای جلالی دانشمند بسیار باهوش و آگاه به تاریخ آن را تدوین کرده است. پس از نگارش کتاب٬ آن را خدمت مقام معظم رهبری بردم و ایشان کتاب را مطالعه و اشکالاتی را طرح کردند که بعد از تصحیح٬ منجر به نگارش جلد دوم این کتاب شد.

وی افزود: جلد دوم این کتاب براساس اسناد ساواک و نقش شهید هاشمی‌نژاد، مرحوم آیت الله طبسی و شخص مقام معظم رهبری بازبینی شد و مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و جلد دوم توسط گروهی از نویسندگان بررسی شد تا برای نسل حال و آینده مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: بنده شاهدم که خراسان به عنوان صاحب یک مکتب٬ از مسجد کرامت به عنوان یک مکتب نام برده می‌شد. یعنی یک مکتبی که دارای جهان بینی و ایدئولوژی بود. سخنرانی‌های مقام معظم رهبری به صورت جزوه تدوین می‌شد و بین طلبه‌های قم توزیع می‌شد و یکی از مواردی که بسیار موثر بود و تغییر نگرش ایجاد کرد٬ همین مکتب کرامت و مکتب مقام معظم رهبری بود که تاثیر سراسری توسط طلبه‌های قم در سراسر کشور داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس