کد خبر 545134
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸

یکی از رهبران حزب کردی دموکراتیک خلق های ترکیه از «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به خاطر سکوت در قبال اقدامات آنکارا انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از نیو یوروپ، «صلاح الدین دمیرتاش» از رهبران حزب کردی دموکراتیک خلق های ترکیه از «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه خواست تا خودش را به خاطر نقض حقوق بشر مورد انتقاد قرار دهد.

وی با متهم کردن دولت ترکیه به نقض حقوق بشر و آزادی رسانه ها به علاقمندی کشورهای اروپایی برای همکاری با ترکیه اشاره کرده و گفت: همه از نقض حقوق بشر توسط ترکیه مطلع هستند. فردای همان روز می بینیم که «داود اوغلو» برای همکاری با اروپا اعلام آمادگی می کند.

وی با اشاره به مذاکرات اتحادیه اروپا با داود اوغلو درباره بحران مهاجران چند روز بعد از نقض آزادی مطبوعات در ترکیه در ادامه گفت: همه چیز را باید با هم دید. نباید فقط مهاجران غیرقانونی را دید. تمامی اینده اروپا مطرح است.

وی خطاب به رهبران اروپا گفت: مشکل مهاجران فقط مشگل ترکیه نیست مشگل کل جهان است. اوارگان باید برگردند اما نه به ترکیه آنها باید به کشور خودشان برگردند.

دمیرتاش با اشاره به سیاست های آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در قبال بحران مهاجران و تعامل وی با آنکارا در این خصوص گفت: باج خواهی از اتحادیه اروپا چیزی است که اتحادیه نباید چشم خود را بر روی آن ببندد. ما معتقد هستیم که مرکل در راستای سیاست های اروپا عمل نمی کند. دولت و رسانه های آلمان در قبال اقض حقوق بشر سکوت کرده اند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • يك ايراني ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    در خفقان رسانه هاي غربي فقط خدا مي داند ارتش تا دندان مسلح تركيه در دياربكر و جزيره با مردم غيرنظامي كُرد چكار كرده است
  • غیر کرد ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    حالا چرا این وحشیهای عثمانی خودشان را وکیل وصی رسانه های خارجی میدانند؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس