کد خبر 544631
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴

با واژگون شدن یک قایق حامل آوارگان خارجی، روز یکشنبه، 13 آواره دیگر در دریای اژه کشته شدند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری دوغان، یک قایق حامل آوارگان خارجی که از کرانه های ترکیه در دریای اژه راهی یونان بود، صبح امروز در نزدیکی منطقه «دیدیم» در غرب ترکیه واژگون شد. به جز کشته شدگان، 14 نفر دیگر از سرنشینان این قایق نجات یافتند. در یک ماه گذشته بیش از 70 آواره در نزدیکی سواحل دریاهای اژه و مدیترانه ترکیه جان داده اند.

بر اساس آمارهای رسمی، در سال های 1993 تا 2014 میلادی، در دریای مدیترانه بیش از 30 هزار آواره خارجی که به امید زندگی بهتر می خواستند به یک کشور اروپایی بروند، به کام مرگ فرستاده شدند.

دریای مدیترانه و اژه از خطرناک ترین راه های کوچ مهاجران غیرقانونی است. بخش عمده این آوارگان در مسیر عبور بر اثر غرق شدن، گرسنگی و یا سرما از رسیدن به مقصد باز می مانند.

ترکیه کشوری است که به علت در اختیار داشتن ساحل طولانی در دریای مدیترانه و نزدیکی با یونان در دریای اژه، همواره از کشورهای هدف قاچاق انسان و فرار آوارگان خارجی بوده است.

اتحادیه اروپا با ارایه کمکی 3 میلیارد یورویی به آنکارا به منظور هزینه کردن برای اسکان آوارگان، از دولت آنکارا خواسته است بطور جدی از عبور پناهجویان از طریق این کشور به اروپا جلوگیری کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس