کد خبر 544264
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

مقامات ترکیه یک گروه 120 نفری از آوارگان سوری را در سواحل نزدیک یک روستای ساحلی این کشور شناسایی و متوقف و دو قاچاقچی انسان را نیز دستگیر کردند.

به گزارش مشرق،یک روزنامه نگار رویترز گزارش داد ژاندارم‌های ترکیه گروهی از آوارگان سوری را که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند در نزدیکی روستای بادملی (Bademli) واقع در ساحل دریای اژه و مقابل جزیره یونانی لسبوس متوقف کردند.

ژاندارم‌های ترکیه 6 دستگاه مینی بوس حامل آوارگان را که یک زن باردار و یک نوزاد نیز در میان آنها بودند، رهگیری و متوقف و آنها را به بندر ازمیر هدایت کردند. یکی از قاچاقچیان انسان با پای پیاده موفق به فرار شد.

مطبوعات ترکیه همچنین از مسدود شدن آخرین گذرگاه مرزی ترکیه با سوریه خبر دادند.
فقط کمک‌های بشردوستانه و غیر نظامیانی که از جنگ می گریزند، مجاز به عبور از این گذرگاه هستند.

این اقدامات با هدف حسن نیت نشان دادن مقامات ترکیه پیش از نشست روز دوشنبه سران اتحادیه اروپا و ترکیه در بروکسل که به بحران آوارگان اختصاص دارد، انجام می شود.

اروپایی‌ها از ترکیه که نامزد عضویت در اتحادیه اروپا است، می خواهند تدابیر امنیتی در سواحل خود را تقویت و در کاستن از سیل آوارگانی که از سوریه، عراق و افغانستان از طریق خاک ترکیه به اروپا ترانزیت می‌شوند، مشارکت کند.

اتحادیه اروپا کمکی 3 میلیارد یورویی برای کمک به آنکارا جهت مدیریت حضور 2.7 میلیون آواره سوری در خاک این کشور وعده داده بود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از چهار ماه پیش اروپا را به تاخیر در پرداخت این کمک متهم کرده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    خب سه میلیون سوری دیگه تو ترکیه هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس