وزارت دفاع و شرکت های تابعه برای اولین در نمایشگاه امنیتی، دفاعی عراق به صورت چشمگیری مشارکت کردند، به طوری که غرفه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ فضای نمایشگاهی بعد از چین در جایگاه دوم قرار گرفت و در اولین روز با استقبال بالایی روبه رو شد.

به گزارش مشرق، این نمایشگاه  با حضور مقامات عراقی ، سفرا و نمایندگان خارجی مقیم بغداد به ویژه وابسته های نظامی در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی بغداد آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه، معاونان وزیر کشور و دفاع عراق ضمن ارائه گزارش هایی از آخرین وضعیت امنیتی عراق و نیز ضرورت همکاری کشورهای مختلف و حمایت از بغداد در جنگ علیه داعش صحبت و در ضمن آن نمایشگاه بغداد را بهترین بستر برای این همکاری ها توصیف کردند.

حاضران سپس به سالن اصلی نمایشگاه رفتند، جایی که مقابل در ورودی آن یک تانک خودنمایی می کند که بر بدنه آن آرم تولید عراق ثبت شده است.

در این نمایشگاه 108 شرکت داخلی وخارجی از عراق و 23 کشور جهان از جمله ایران، چین، آمریکا، کانادا و سایر کشورها حضور دارند.

سفیر ایران نیز ضمن شرکت در مراسم افتتاحیه، نزدیک به 3 ساعت از غرفه ایران بازدید کرد و در عین حال بسیاری از سفرا، نمایندگان خارجی و مقامات نظامی عراق را هم میزبانی کرد.

معین الکاظمی از فرماندهان ارشد نیروهای مردمی (الحشدالشعبی) و عضو شورای استان بغداد، هادی عذاب سلمان مدیر تسلیح و تجهیز وزارت دفاع عراق و استاد عبدالزهرا مدیر مالی وزارت دفاع این کشور و نیز برخی سفرای خارجی از جمله شخصیت هایی بودند که از غرفه ایران بازدید کردند.

این اولین بار است که شرکت های ایرانی سازنده تسلیحات و تجهیزات نظامی در نمایشگاه امنیتی دفاعی بغداد شرکت می کنند و در اولین حضور خود توانمندی های دفاعی ایران در حوزه های زمینی، دریایی و هوایی را عرضه کردند.

براساس گزارش مسئولان غرفه ایران در نمایشگاه امنیتی دفاعی بغداد، طیف وسیعی از محصولات فناوری تسلیحاتی ایران در حوزه های دریایی از جمله شناورهای نظامی و غیر نظامی، انواع ناو و ناوچه، زیردریایی، انواع شناور و سیستم های رانش، موتورهای قدرتمند ویژه شناورها و نیز توانمندی های ایران در تعمیرات انواع دستگاه ها و سیستم های نظامی عرضه شده است.

سیستم های آشکارسازی و مقابله با عوامل شیمیایی، لباس های ضد شیمیایی، مواد و محصولات دارویی مختلف و کیسه های طبی برای مصدومین شیمیایی و انواع غذاهای نظامی با ماندگاری بالا و نیز سامانه های کنترل اغتشاشات از دیگر توانمندی های نظامی ایران است که در نمایشگاه بغداد به نماش درآمده و معرفی شده است.

در حوزه های دفاع هوایی نیز انواع موشک ها و موشک های ضد زره و نیز توانایی های شرکت های ایران در حوزه تعمیر انواع رادار نمایش داده شده است.

یکی از مسئولان غرفه گفت شرکت های تابعه وزارت دفاع و سازمان صنایع هوایی با هدف جذب بازارهای جدید در این نمایشگاه شرکت کرده اند و توانمندی های ایران را در حوزه های بالادستی مانند ساخت انواع بالگرد، هواپیما و هواپیماهای بدون سرنشین و نیز تعمیر انواع جنگ افزارها و سیستم های نظامی و آموزش در حوزه هوایی معرفی می کنند.

در روز افتتاحیه به اذعان اکثر مدیران نمایشگاه، غرفه ایران از شلوغ ترین و پر مراجعه ترین غرفه های این نمایشگاه بوده است.

عراق که در جنگ علیه داعش بسر می برد، تلاش زیادی دارد تا عرصه همکاری های نظامی خود را گسترش دهد، به ویژه آنکه به اعتقاد کارشناسان عراقی، آمریکایی ها که تا پیش از این بر بازار اسلحه عراق اشراف داشتند، در تعهدات خود خوب عمل نکردند و همین امر منجر به آن شد که بغداد به دنبال بازارهای جایگزین باشد.

در همین خصوص، مدیر تسلیح و تجهیز وزارت دفاع عراق، جمهوری اسلامی ایران را یکی از مناسب ترین منابع همکاری های نظامی و تامین سلاح عراق معرفی کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    عکس
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    لااقل یه عکس میزدید.......................!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس