کد خبر 544015
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

111 اصله نهال به یاد 111 شهید دفاع مقدس که قرار است پیکر مطهر آنان در ایام فاطمیه در نقاط مختلف کشور تشیع شود، با حضور وزیر دفاع غرس شد.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، همزمان با 15 اسفند ماه روز درخت کاری با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 111 اصله نهال به یاد 111 شهید دفاع مقدس که قرار است پیکر مطهر آنان در ایام فاطمیه در نقاط مختلف کشور تشیع شود، غرس شد.

سردار دهقان در این مراسم طی سخنانی با اشاره به حدیث نبوی که فرمودند: هرکس درختی بکارد و درخت میوه دهد، خداوند به اندازه میوه های آن درخت به او ثواب دهد گفت: ایران سرسبز ، آباد و سربلند خواست و آرمان شهیدان ، امام شهیدان و از توصیه های  مؤکد مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری است.

وی افزود: امروز به یاد همه شهدای دفاع مقدس، یکهزار شهید والامقام وزارت دفاع و 111 شهیدی که قرار است در ایام فاطمیه در نقاط مختلف کشور با حضور حماسی و شورانگیز مردم تشیع شوند ، 111 نهال درخت غرس کردیم.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست و حفاظت از مراتع و جنگل ها و ترویج درخت کاری از اقدامات اساسی در این حوزه به شمار می رود، گفت: در کلان شهرهایی مثل تهران که از آلودگی هوا رنج می برد باید با گسترش فضای سبز و درخت کاری در هر نقطه ای که امکان آن وجود دارد به کاهش آلودگی، ایجاد و حفظ هوای پاک کمک کرد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در خصوص حفاظت از محیط زیست گام‌های بلندی برداشته است، درخت کاری و ایجاد فضای سبز به صورت گسترده در کلیه اماکن ودجا در سراسر کشور و تعطیلی و خارج کردن صنایع دفاعی نظیر کارخانه فولاد در منطقه پاسداران تهران پس از 50 سال را از جمله این اقدامات ذکر کرد و افزود: این روند در چارچوب اجرای طرح آمایش سرزمینی صنایع دفاعی با رویکرد زیست محیطی ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    درخت میوه یا درخت های بومی نه این درختهایی که اثبات شده برا منطقه ما مناسب نیستن و هزارتا مشکل جدید درست میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس