فرمانده نیروی زمینی ارتش از تحویل تانک ذوالفقار به وزارت دفاع برای تولید انبوه خبر داد.

به گزارش مشرق،  امیر احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با اعلام احتمال نمایش جدیدترین دستاوردهای این نیرو در نمایشگاه 25 فروردین نزاجا تاکید کرد: تلاش نیروی زمینی متناسب با تهدیدات در حوزه سلاح‌های تک تیرانداز، پشتیبانی از یگان‌های پیاده و مخابرات است و سرمایه‌گذاری اصلی این نیرو ایجاد یک ارتباط امن بین نیروهای خودی و اخلال در سیستم های مخابراتی دشمن است که دستاوردهای مربوط به این توانمندی‌ها احتمالا در فروردین ماه رونمایی می‌شود.

وی درباره توانمندی صنعت دفاعی کشور بر اساس تکیه به توان داخلی که مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا است، خاطرنشان کرد: امروز صنعت دفاعی به این قابلیت و توانمندی رسیده که تجهیزات دفاعی را متناسب با تهدیدات و نیاز‌های نیروهای مسلح با همت داخلی و بدون اتکا به کشورهای خارجی در تیراژ بسیار بالایی آماده کرده و در اختیار نیروهای مسلح  بگذارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: هدف اصلی ما بالا بردن اقتدار کشورمان است و اگر روزی فرمانده معظم کل قوا دستوری مانند "اگر اسرائیل دست از پا خطا کند ما حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم" بدهند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست توانمند نیروهای مسلح کشور این اتفاق می‌افتد.

امیر پوردستان همچنین درباره انتقال تجربیات ارزنده نزاجا در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات مختلف به بخش صنعت کشور نیز گفت: وظیفه نیروهای مسلح ساخت نمونه محصول با هماهنگی و ارتباط با صنعت دفاعی و مراکز دانشگاهی است به عنوان مثال در نیروی زمینی ارتش انواع اسلحه تک‌تیر‌اند شامل شاهر، باهر و ... تولید و همچنین تانک ذوالفقار طراحی و ساخته شده و برای تولید انبوه تحویل وزارت دفاع هم شده است. صنعت دفاعی به این قابلیت رسیده که تجهیزات دفاعی را متناسب با نیاز ما را تولید انبوه کرده و تحویل دهد و این خواست رهبری در اقتصاد مقاومتی است.

 تانک ذوالفقار یک تانک بومی و ارتقا یافته تانک‌های تی 72 است که تاکنون 3 مدل از آنها تولید شده است. آخرین نمونه از این تانک‌ها که نمونه ارتقا یافته ذوالفقار3 بود، در 16 بهمن‌ماه سال 91 رسما رونمایی شد.

در نمونه رونمایی شده از تانک ذوالفقار 3، امکانات مختلفی از جمله سیستم کنترل آتش جدید با قابلیت شلیک در حال حرکت قرار گرفته بود.

پبشتر امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی‌های نمونه به روز شده تانک ذوالفقار گفته بود: ما روی تانک ذوالفقار کار زیادی انجام داده‌‌ایم و اخیرا سیستم کنترل آتش آن که سیستمی به نام "EFCS3" بود را بهینه کرده و روی تانک پیاده کرده‌ایم و این تانک با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح به تولید انبوه شده و در اختیار یگان‌های نیروی زمینی قرار خواهد گرفت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ممد آقا ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    افشین از تهران گفته این تانک تولید انبوه شده در یگان ها هم مستقر هست و تانک ترکیه هم عددی نیست و اصلا بومی نیست... جناب فرمانده نیروی زمینی هم بهتره مثل وزیر دفاع و بقیه مقامات لشکری و کشوری قبل از مصاحبه با افشین هماهنگ کنه...
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ژووووووووننننننننننن......دی:
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    خدايش يه عكس درست حسابي از اين تانك ما نديديم همش زير چادر بودش نامحرم نبينه؟؟ پس تانك كرار چي شد؟
  • حسین ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    1 0
    تانک بسیار در برابر موشک ضدتانک اسیب پذیر است تولید تانک ویا خرید تانک اصلا به صرفه نیست و کاربردی در جنگهای جدید ندارند
  • ناشناس ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    2 0
    اگه واقعاً این طوریه که تو میگی پس چرا هیچ کدام از سازندگان تانک در دنیا تولید آن را متوقف نکرده اند وبه دنبال ساخت نسل های جدید تانک هستند؟!!!!
  • مسعود ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اقاي حسين به نظر من تا حالا مثل شما فكر مي كردند بچه هاي وزارت دفاع تا قبل از خطر تروريست ها اما اگر قراره گروهاي تروريستي به صورت چريكي پياده بجنگند ما هم چريكي پياده پس تلفات ما مسلما بدون يگان زرهي و پشتيباني هوايي نزديك بالا خواهد رفت پس فرق ما با اونا چييه؟؟ به نظر من با يه ارتش بزرگ بايد نا متقارن اما با گروه چريكي تروريستي كلاسيك و تجهيزات محور البته با چاشني ابتكار عمل و غافل گيري جنگيد
  • ناشناس ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ممدآقا شما نمی دونستی سه نسل تانک ذوالفقار ساخته شده؟ ذوالفقار یک ودو تولید انبوه شده ولی ذوالفقار سه که اخیراً رونمایی شد، نکنه انتظار داری روز رونمایی تولید انبوه بشه؟!!!! در مورد تانک آلتای هم یادم نمی یاد افشین گفته باشه عددی نیست ، افشین گفته بود تانک آلتای بومی ترکیه نیست ومحصول مشترک ترکیه وکره جنوبی است وبرخی قطعات مهم آن هم اروپایی است و در متن بالا هم چیزی از تانک ترکیه نگفته بودند که شما به اصطلاح بل بگیری....
  • سواره نظام ساسانی ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ما تونستیم شمام میتونید ندیده گان عزیزم ! زیاد بسازید لازم میشه.
  • حسین ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ترکیه سازنده تانک نیست. آن تانک آلتای هم در اصل بلک پنتر کره جنوبی است که در ترکیه فقط و فقط مونتاژ میشود. برای بار هزارم میگویم که ترکیه سازنده هیچ چیز نیست. هر جنگ افزاری را که فکر میکنید ترکیه سازنده اش است نام ببرید تا من نمونه خارجی اش را برایتان بگویم.
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    جالبه آمریکا که میسازه یا آلمان همه به صرفه اس ولی به ایران که میرسه پول دور ریختن میشه
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مشرق پس کرار چیه؟این چیه؟تی90 چیه؟ بالاخره میخوان بخرن یا مونتاژ کنن؟اصن حالا که ذوالفقار و کرار را گفتن ساختیم،دیگه نیازبه خرید هست؟ گیجمون کردی اصن
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ایول چه زود نظراتا تایید میکنی دمت گرم هر کی که هستی
  • احسان ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    حسین آقا کسی که نمیخواد بفهمه با هزار بار گفتن هم حالیش نمیشه
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    یه سرچی بکنید چند تا عکس بدون حجاب هم ازش گذاشتن،البته اون هم تو رژه جناب عکاس شکار لحظه ها کرده
  • یکی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    یه کلام از مهندس متخصص تانک شناسی!!!!آخه داش حسین تو که اطلاعات نداری چرا اظهار فضل می کنی؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس