کد خبر 559399
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

پانزدهمين نمايشگاه صنايع و خدمات دفاعي آسيا روز دوشنبه با حضور ده ها كشور از جمله جمهوري اسلامي ايران در كوالالامپور، پايتخت مالزي گشايش يافت.

گشایش نمایشگاه دفاعی مالزی با حضور ایرانبه گزارش مشرق، هشام الدين حسين وزير دفاع مالزي پس از آيين گشايش اين نمايشگاه به خبرنگاران، گفت كه نمايشگاه صنايع و خدمات دفاعي آسيا كه براي نخستين بار در سال 1988 برگزار شد، اكنون به يكي از پنج نمايشگاه بزرگ در اين زمينه در جهان تبديل شده است.

يك شركت ايراني در اين نمايشگاه كه در آن 60 كشور محصولات خود را دربخش دفاعي در يكهزار و 200 غرفه عرضه كرده اند، حضور دارد.

پيش بيني شده است بيش از 34 هزار نفر از 77 كشور از اين نمايشگاه ديدن كنند.
در نمايشگاه قبلي دو سالانه صنايع و خدمات دفاعي آسيا 59 كشور در يكهزار و 57 غرفه محصولات خود را عرضه كردند.

تركيه بزرگترين غرفه پانزدهمين نمايشگاه صنايع و خدمات دفاعي آسيا را به خود اختصاص داده و 25 شركت از اين كشور همسايه ايران در اين نمايشگاه حضور دارند.

ايران، آمريكا، چين، انگلستان، آلمان، كره جنوبي، استراليا، هند، هلند، صربستان، آفريقاي جنوبي، امارات متحده عربي، بلاروس، بوسني، كانادا، روسيه و اوكراين از ديگر كشورهاي شركت كننده در اين نمايشگاه دفاعي هستند كه در جنوب شرق آسيا برگزار مي شود.

وزير دفاع مالزي گفت كه شركت هاي پيشرو در امور دفاعي و امنيت بين المللي در نمايشگاه حضور دارند. ايرباس، 'بل هليكوپتر' توليدكننده بالگردهاي آمريكايي، شركت 'فينمكانيكا' كه در بخش مكانيك پرواز، بالگرد، هوافضا و الكترونيك دفاعي و امنيتي تخصص دارد از جمله شركت هاي بزرگ شركت كننده در نمايشگاه دفاعي مالزي هستند.

در حاشيه پانزدهمين نمايشگاه صنايع و خدمات دفاعي آسيا در مالزي قرار است ميزگردها و همايش هايي در مورد امنيت سايبري، مواد منفجره و حملات شيميايي و بيولوژيكي و كمك هاي بشردوستانه و امدادرساني برگزار شود.

در اين نمايشگاه كه تا روز جمعه در كوالالامپور ادامه دارد، ميزگرد مذاكرات رؤساي ارتش كه يكي ديگر از ويژگي هاي بسيار مهم اين نمايشگاه است برگزار مي شود. در اين ميزگرد مسائل مربوط به صنايع دفاعي بررسي خواهد شد.

اين نمايبشگاه نخستين رويداد دفاعي و امنيتي جهاني است كه در آن به معرفي يك بخش خاص بهداشت و درمان در ميدان جنگ مي پردازد.

وزير دفاع مالزي اسفند ماه گذشته در تشريح شرايط برگزاري پانزدهمين كنفرانس و نمايشگاه خدمات دفاعي آسيا گفته بود كشورهاي زيادي براي شركت در نمايشگاه ابراز علاقه كرده اند از جمله ايران كه خواستار فروش در اين نمايشگاه است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد حسین ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    امارات اونجا چی میگه.
  • آردا ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    کشور همسایمون ترکیه بزرکترین غرفه رو داره!!! ولی متاسفانه ما هم کارمونو پیدا کردیم به این و اون متلک گفتن توی ترکیه دارن بزرکترین فرودگاه ،بزرگترین پل دنیا .... و در تسلیحات نظامی هم که داره به خود امریکا سلاح میفروشه یعنی تکنولوژی ترکیه رو امریکا قبول داره و بیشترین تولید ترکیه رو میخره انشالله ما هم سریع خودمونو پیدا بکنیم
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    25 تا متخصص فضایی ما رفتن امارات سازمان فضایی تشکیل داده در حد اسراییل برنامه پرتاب مریخ نورد رو تا 10 سال دیگه داره امارات اونجا چی می کنه!؟؟ نکنه فکر کردی همه کشورهای منطقه اقتصاد بحران زده ایران با برجام تاریخی رو دارن که باید نفت بفروشیم کالا وارد کنیم بعد هم به خودمون افتخار کنیم که عجب کشور بزرگی هستیم! بعد از بازجویی و بازرسی همه دانشگاه های بزرگ کشور .....ما داریم با سر سقوط می کنیم......پیش به سوی افغانستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس