کد خبر 545483
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

رئیس جمهور ترکیه در روزجهانی زن اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد در کشورش علیه زنان، تبعیض اعمال شود.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در روز جهانی زن، در سخنانی گفت: در طول عمرم از زنان حمایت کرده‌ام و در کنارشان مانده‌ام. اسلام دینی است که برای زن جایگاه ویژه و والایی قائل است و بهشت زیر پای مادران است.

وی افزود: زمانی که من پای مادرم را بوسیدم، او پایش را کشید اما من گفتم می‌خواهم بوی بهشت و خاک آن را استشمام کنم. اگر زنان نبودند، مردی نبود و این زن است که مرد را می‌سازد و او شریک و همسر و مادر است.

رئیس جمهور ترکیه افزود: اجازه نخواهیم داد که علیه زنان در ترکیه تبعیض اعمال شود. هر کسی که با زنان مقابله کند و حق آنها را پایمال کند، روی موفقیت و توفیق را نخواهد دید.

وی تاکید کرد: یک زن می‌تواند دخترم و نور چشمم باشد و دختران ترکیه همگی به منزله دخترم هستند. من روز جهانی زن را به تمامی مادران و زنان تبریک می‌گویم.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: در نبردهای آزادسازی، زنان ما در کنار مردان جنگیدند و شمار از آنها در این نبردها کشته شدند. در طول 14 سال گذشته زنان در ترکیه نقش مهمی را در پیشرفت جامعه ایفا کرده‌اند و هیچ پیشرفتی بدون مشارکت زنان میسر نخواهد شد. تا زمانی که زنان ترکیه در امور کشور مشارکت کنند، ترکیه در امان خواهد بود.

اردوغان اظهار داشت: ما همواره از ملتی واحد، پرچمی واحد و وطن و امتی واحد گفته‌ایم و می‌گوییم. به هیچکس اجازه نمی‌دهیم که خاک ترکیه را تقسیم کند و هر کس را که به دنبال چنین چیزی باشد، در خاک دفن می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    هر وقت اين مردك حرف ميزنه حالم ميگيره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس