کد خبر 543929
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

وقتی ببازند، باخت را نمی‌پذیرند و رأی مردم را منکوب و تخطئه می‌کنند و وقتی ببرند، باز رأی طرف مقابل را تحقیر می‌کنند! آنجا که رأی می‌آورند، رأی‌دهندگان را توسعه‌یافته به لحاظ سیاسی می‌دانند و آنجا که رأی نمی‌آورند، مردمش را عقب‌مانده سیاسی می‌خوانند.

به گزارش مشرق، هدفی که ملت همیشه در صحنه ایران را بار دیگر پای صندوق‌های رأی حاضر کرد، بی‌شک خدمتگزاری بی‌شائبه به مردم مستضعف و همان پابرهنگانی است که خدمت به آنها دکترین اصلی  معمار و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بوده است، همان پابرهنگان همیشه در صحنه‌ای که در مکتب امام امت سواد آموختند، بر جهل طاغوتیان زمان تاختند و در مسیر اعتلای جمهوری اسلامی ایران بذل جان کردند.

همان جان‌نثاران بی‌ادعا که بر سر پیمان با امام خویش که تحت لوای ساده‌زیستی و خدمت و نه در سایه خویشاوندی با صاحبان قدرت و ثروت مقتدای ملت شد، ماندند.

آنان که امروز و در جامعه‌ای که دیانت سکان‌دار و تعیین‌کننده مسیر و مشی سیاسی آن است، چشم‌داشتی جز رعایت عدالت و حفظ امانت انقلاب اسلامی ندارند.

همانگونه که مقام معظم رهبری این ملت بزرگ را به دلیل حضور گسترده در انتخابات، عمل به تکلیف الهی و تعیین سرنوشت خویش می‌ستایند و حضور گسترده مردم در عرصه انتخاب و امتحان را فارغ از هرگونه جناح‌بندی و حزب‌گرایی و به عنوان رمز وحدت ملت ارج می‌نهند.

امروز و در شرایطی که نظام اسلامی پیروز اصلی و دشمنان و معاندان نظام، شکست‌خورده قطعی این انتخابات هستند از برخی جناح‌ها که خود را داعیه‌دار انصاف و اعتدال می‌نامند، شایسته نیست که با انتشار سخنانی تفرقه‌انگیز، آزادی بیان و عقیده را تنها حق مسلم و بلوکه شده خود بدانند، دیگران را برای انتخاب و ابراز عقیده توبیخ و تحقیر کنند و سعی در تخریب کاندیداها و منتخبان آنها داشته باشند.

موضع و سیاستی که تنها حاصل آن ایجاد رخنه و چنددستگی در صفوف ملت است و صرفاً به نفع کسانی است که در مسیر مخالف با جریان این ملت شریف در حرکت‌اند.

هم آنان که در روزهایی نه چندان دور رأی آحاد ملت را برنتافتند و بر طبل توخالی تفرقه و تقلب کوفتند و هم آنان که رأی امروز همان مردم را صرف حمایت مطلق از خویش تلقی کرده، دیگر رقبای انتخاباتی و طرفداران و رأی دهندگان به آنها را به باد توهین و تحقیر می‌گیرند و با درج و انتشار سخنانی تفرقه‌انگیز آب در آسیاب دشمن می‌ریزند، خواسته و ناخواسته  در پازل معاندان این ملت نقش ایفا می‌کنند؛ نقشی فعال که همچون گذشته تنها مردم و منافع آنان را نشانه گرفته است.

می‌گویند هر کس را مردم نخواهند، باید کنار برود، حال آنکه مردم بارها آنها را نخواستند اما آنها نه‌تنها کنار نرفتند بلکه علیه خواست مردم به خیابان ریختند و قصد تغلب علیه رأی و نظر و خواست مردم را کردند! آنان که در کارنامه انتخاباتی خود، سابقه زیر بار رأی مردم نرفتن را دارند و در سال 84 وقتی ملت به طرف مقابل آنان رأی داد، آنان تسلیم رأی مردم نشدند و صراحتاً اعلام کردند که هیچ وقت دل ما با منتخب ملت صاف نشد!

اشرافی که دیروز علیه جمهوریت شوریدند و رأی بیست و چهار میلیونی رئیس‌جمهور منتخب مردم در سال 88 را نپذیرفتند و مدعی تقلب شدند و نظام جمهوری اسلامی را به تقلب متهم کردند و اردوکشی خیابانی ترتیب دادند و فتنه و آشوب کردند و هشت ماه پایتخت کشور را در التهاب و آتش فرو بردند و ناامنی را حاکم کردند و الخ، امروز که توانسته‌اند در پایتخت پیروز انتخابات شوند، به یک‌باره رأی‌مردم‌شناس شده‌اند و چماقی که تا دیروز بر سر پیروز انتخابات می‌زدند را امروز بر سر مغلوب می‌زنند!

وقتی ببازند، باخت را نمی‌پذیرند و رأی مردم را منکوب و تخطئه می‌کنند و وقتی ببرند، باز رأی طرف مقابل را تحقیر می‌کنند! آنجا که رأی می‌آورند، رأی‌دهندگان را توسعه‌یافته به لحاظ سیاسی می‌دانند و آنجا که رأی نمی‌آورند، مردمش را عقب‌مانده سیاسی می‌خوانند و می‌گویند شاخص توسعه سیاسی در تهران 100 و در شهرستان‌ها 30 درصد است! بر طبل دو قطبی تهران – شهرستان می‌کوبند! رأی تهران را که به سمت‌شان جلب شده است، باارزش‌تر و ارجح بر رأی شهرستان‌ها که به دیگری تعلق گرفته است، می‌دانند! مواجهه پارادوکسیکال با رأی مردم و رأی مردم را با معیارهای دوگانه سنجیدن!

علی ایحال، امروز که آحاد ملت با حضور حماسی خود در انتخابات به اصل نظام اسلامی رأی "آری" دادند و با شرکت در پازل نظام، نقشه‌های تجزیه‌طلبان مداخله‌جو را نقش بر آب کردند، شایسته نیست که عده‌ای در اشتباهی استراتژیک، تنها نتیجه حاصل از انتخابات را کسب قدرت و منفعت بدانند، خود را داعیه‌دار و سرپرست مردم بنامند و با قلدرمآبی، زور بازویشان را به رخ رقبا و طرفداران آنها بکشند.

اکنون که مردم بر سر عده‌ای منت نهاده و آنان را برای خدمت به خویش برگزیده‌اند، شایسته است که منتخبان ملت، این انتخاب ولی‌نعمتشان را ارج نهند و در مسیر خدمتگزاری و رفع مشکلات آحاد ملت سر از پا نشناسند.

آنان که با تمسک به فضای باز سیاسی کشور و انتخاب آزادانه، مردم را صاحب عقل و منطق و نظر می‌دانند و با هر وسیله‌ای خواستار جلب رأی آنها هستند، شایسته نیست که به نظر مخالف خود به دیده تحقیر بنگرند و با بی‌تدبیری، کاندیدای مورد حمایت کسانی را که با تمکین به قانون به رأی غالب به دیده احترام نگریستند، آماج کنایه و استهزا قرار دهند.

بی‌شک پاسخگویی به مطالبات مردم، خواست اصلی و مطالبه تمام شرکت‌کنندگان در این انتخابات است تا با اشتباهات عده‌ای، بذر بی‌اعتمادی و ناامیدی در دل کسانی که به منتخبان خود امید بسته‌اند، بارور نشود و سخنان تفرقه‌انگیز و حمایت از حزب و جناح خاص در میان آحاد ملت شکاف و چنددستگی ایجاد نکند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس