کد خبر 543488
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۵

سرویس اطلاعات نظامی آمریکا پیش بینی کرد که ایران و روسیه در سال ۲۰۱۶ حمایت های خود از نیروهای سوریه را افزایش خواهند داد.

 به گزارش مشرق به نقل از رأی الیوم، «وینسنت استوارت» مدیر سرویس اطلاعات نظامی آمریکا گفت: در حالی که ایران در چارچوب برنامه اقدام جامع مشترک پیرامون برنامه هسته ای تعهد داده و همین مسئله منجر به کاهش برخی تحریم های اقتصادی شده است ولی این مسئله تاثیر مستقیمی بر توانایی های نظامی ایران ندارد.

وی در ارزیابی خود از توانایی های نظامی تهران افزود: موشک های بالستیک ایران می تواند تمام اهداف مورد نظر در منطقه و جنوب شرق اروپا را هدف قرار دهد و تهران تلاش خواهد کرد موشک های پیشرفته تر و با دقت و برد بیشتری تولید کند.

این فرمانده نظامی آمریکا تصریح کرد: اواخر سال ۲۰۱۵ ایران بیش از هزار نفر از نیروهای زمینی خود را بر مشارکت در عملیات به سوریه اعزام کرد.

به گفته وی همزمان با ورود نیروهای ایرانی به سوریه حملات هوایی روسیه نیز در حمایت از نیروهای دولت سوریه شروع شد و تهران و مسکو همکاری و هماهنگی خود را در عملیات سوریه عمیق کردند.

استوارت همچنین در مورد روسیه گفت: مسکو از طریق مداخله در سوریه تلاش کرد برنامه نظامی جدید و سلاح های کلاسیک پیشرفته خود را به نمایش بگذارد و هدف از این عملیات نشان دادن قدرت استراتژیک این کشور بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس