کد خبر 542759
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱

''میچل باور'' سخنگوی وزارت دفاع اتریش اعلام کرد که با توجه به هجوم پناهجویان به مرزهای اتریش، این کشور ناچار به خدمت گرفتن و تخلیه پنج پادگان نظامی برای ارسال سرباز و ادوات نظامی خود به مرزها شده است.

به گزارش مشرق، وی شب گذشته (سه شنبه) در یک کنفرانس خبری با اشاره به اینکه پناهجویان به دنبال مسیر هایی در مرزها هستند که هم اکنون بسته نشده است، افزود: شرایط وخیمی مرزهای کشور ما را تهدید می کند و با توجه به کمبود نیرو ناچار به اعزام سربازان و ارسال ادوات نظامی برخی پادگان های خود به مرزهایمان شدیم.
سخنگوی وزارت دفاع اتریش این نکته را هم یادآوری کرد که با توجه به کمبود بودجه نظامی، انتظار می رود دولت در این بخش وارد شود و هزینه های ما را برای برقراری امنیت افزایش دهد.
«هرن، فرایشتات، لینز، بلیبورگ و تامس وگ» اسامی پنج پادگانی هستند که با توجه به موقیت استراتژیکی که در اتریش دارند، به خدمت گرفته شدند.
انواع نفربر نظامی و تانک و سلاح های سنگین نیز برای برقراری امنیت، از این پادگان ها خارج و به مرزها ارسال شده است.
پیش تر «رینولد میترلنر» معاون صدراعظم اتریش اعلام کرده بود که این کشور محدودیت هایی را برای عبور آزادانه افراد در مرز با مجارستان اعمال خواهد کرد. بر این اساس، دولت اتریش نیروهای ارتش را برای کمک به کنترل اوضاع به مرز مجارستان اعزام کرده است.
تداوم سیل ورود پناهجویان به خاک اروپا، بحران را گسترده تر کرده و باعث شده دولت اتریش که پیش از این اعلام کرده بود مانع ورود این افراد به کشورش نمی شود، نیز مرزهای خود را بسته و محدودیت سقف پذیرش را اجرایی کند تا شاید بتواند اوضاع را تحت کنترل در آورد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس