کد خبر 528934
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۹

بیش از ده ها هزار نفر از مردم اتریش نسبت به سیاست های نژاد پرستانه حزب آزادیخواه در شهر های مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش مشرق، تظاهر کنندگان همچنین نسبت به سیاست های دوگانه دولت نسبت به برخورد با پناهجویان شعارهایی سر دادند. تظاهر کنندگان آتش هایی را نیز به نشانه اعتراض روشن کردند و شعارهای تندی را نیز علیه حزب آزادیخواه دادند که با سرکوب پلیس این تظاهرات به پایان رسید.
تظاهر کنندگان ضمن محکوم کردن نژادپرستی در اروپا، علیه هرگونه اقدام منجر به شکل گیری و افزایش فاشیسم و نژادپرستی شعار دادند.
بسیاری از سازمان دهندگان تظاهرات، اخیراً نسبت به افزایش تنفر، نژاد پرستی و اسلام هراسی در اتریش هشدار داده بودند. آنها می گویند مردم از شعارهای نژاد پرستانه منزجر شده اند.
به گفته سخنگوی پلیس وین بیش از 2500 نفر از نیروهای امنیتی در کل شهر به حالت آماده باش درآمده بودند تا از هرگونه تخلفی از جمله آتش کشیدن مغازه ها یا خودرو ها جلوگیری کنند.
سازمان عفو بین الملل بارها تبعیض نژادی در اروپا را مورد انتقاد قرار داده و این عمل را خلاف قوانین و وظایف بین المللی دانسته و از سیاستمداران اروپایی درخواست کرده است که به مقابله با این مسأله بپردازند.
درهر حال، بررسی های کلی نشان می دهد نژادپرستی در اروپا و آمریکا در حال افزایش است اما رویدادهای مربوط به این مساله به صورت مستند ثبت و ضبط نمی شود. فعالان حقوق بشر تأکید دارند باید برای حل این مشکل اقدامات جدی صورت بگیرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس