کد خبر 542578
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه بایک شبکه تلویزیونی در آلمان، آتش‌بس در سوریه را «کورسویی از امید» خواند و تاکید کرد که دمشق به سهم خود به این آتش‌بس پایبند می‌ماند.

به گزارش مشرق، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه برقراری آتش‌بس موقت در این کشور را «کورسویی از امید» توصیف کرد.

اسد در مصاحبه با تلویزیون (ARD) تأکید کرده است که دولت سوریه «به سهم خود» به آتش‌بسی که در این کشور برقرار شده، پایبند می‌ماند.

وی همچنین گفت معارضینی که سلاح خود را بر زمین گذاشته باشند، می‌توانند به «زندگی مدنی» بازگردند. 

بشار اسد وضعیت مردم این کشور را از لحاظ کمک‌های انسانی فاجعه‌بار توصیف کرد. و در عین حال اینکه نیروهای وی از دسترسی مناطق تحت کنترل نیروهای شورشی به مواد مورد نیاز جلوگیری می‌کنند را رد کرد و گفت: «ارتش سوریه و شهرهای تحت کنترل آن از همین مناطق بمباران می‌شوند. در این صورت چطور می‌توان از دسترسی این نواحی به مواد غذایی جلوگیری کرد آن هم در صورتی که نمی‌توانیم جلوی دسترسی آنها به تسلیحات را بگیریم.»

رئیس‌جمهور سوریه ضمن اینکه از سیاست آلمان در زمینه پذیرش پناهجویان استقبال کرد اما گفت که آیا هوشمندانه نیست که به سوری‌ها کمک شود تا در کشور خود زندگی کنند به این ترتیب غرب باید تصمیم بگیرد که علیه تروریسم بجنگد و نه علیه کشور.

وی همچنین از دست رفتن استقلال‌ کامل کشورش به دنبال دریافت کمک‌ از ایران، روسیه و لبنان را رد کرد و گفت که این اقدامات در راستای مقابله با داعش صورت می‌گیرد و این کشورها (در واقع) از خود دفاع می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس