کد خبر 542567
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

اصولگرایانی که نتوانستند راهی مجلس شوند بجای اینکه همچون اصلاح‌طلبان زمزمه تقلب را در بوق و کرنا کنند، بدون درجه یک و دو کردن رأی مردم و بدون برهم زدن آرامش عمومی، به رای مردم تمکین کرده و آمادگی خود را برای کمک به منتخبین جدید برای خدمت بیشتر به مردم نیز اعلام کردند.

گروه سیاسی مشرق - هفتم اسفند و انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با همه حاشیه‌هایش به پایان رسید و در این میان لیست اصلاح‌طلبان توانست اکثریت رأی مردم را به دست آورده و تمامی افراد حاضر در این لیست در دور اول انتخابات، راهی خانه ملت شوند.

در مقابل، افرادی که نتوانستند راهی مجلس شوند بجای اینکه همچون اصلاح‌طلبان زمزمه تقلب را در بوق و کرنا کنند، بدون درجه یک و دو کردن رأی مردم تهران و بدون برهم زدن آرامش عمومی، به رای مردم تمکین کرده و آمادگی خود را برای کمک به منتخبین جدید برای خدمت بیشتر به مردم نیز اعلام کردند و باز هم این اصلاح‌طلبان و یاران هاشمی بودند که به دلیل شکست در شهرستا‌ن‌ها، عدم توسعه سیاسی را مردم آن دیار را بهانه کردند.

در ادامه تعدادی از مواضع شخصیت های شاخص در قبال نتیجه انتخابات را خواهید دید.


فاطمه آلیا

ویرایش///

افزایش حضور مردم در انتخابات قدرت ملی جامعه اسلامی را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

وی افزود: در کشورهایی که داعیه دموکراسی دارند شاهد آن هستیم که درصد مشارکت معمولاً 30 تا 40 درصد است ولی در جمهوری اسلامی ایران به لطف انقلاب اسلامی و مردم‌سالاری دینی این مشارکت همواره حداکثری است.

آلیا با بیان اینکه حضور حداکثری مردم دو پیام عمده دارد، گفت: اول اینکه مردم ما به رهنمودهای ولی فقیه توجه کامل دارند، ایشان همواره می‌فرمایند اصل مشارکت مردم صرفنظر از اینکه چه کسی انتخاب شود مهمتر است. پس پیام اول مردم این است که به ندای رهبر انقلاب توجه کامل دارند.

وی در ادامه با اشاره به پیام دوم حضور حداکثری مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: این حضور حاکی از این است که مردم به نظام اسلامی علاقه‌مندند و به دایره قانون اساسی جمهوری اسلامی اعتقاد دارند[1].

پرویز داوودی

ویرایش///

ما به عنوان کاندیداهای جریان اصولگرایی وظیفه خود می‌دانیم که برای هرگونه کمک در جهت حل مشکلات کشور آماده باشیم و تجربیات خود را در اختیار کاندیداهایی که وارد مجلس شدند قرار دهیم.

وی ضمن تبریک به کاندیداهای راه یافته به مجلس از حوزه انتخابیه تهران اظهار داشت: اگر مسئله انتخابات را به عنوان یک انجام وظیفه در نظر بگیریم و آن را در کنار نیت الهی و خلوص واقعی قرار دهیم، دیگر شکست و پیروزی معنا ندارد.

داودی خاطرنشان کرد: پیروزی ما در آنجاست که مشارکت مردم در انتخابات بالا رفته و دشمن ناامید شود وگرنه ورود یا عدم ورود به مجلس فقط و فقط وظایف افراد را متنوع می‌کند[2].

زهره طبیب زاده

ویرایش///

حضور 62 درصدی مردم در کل کشور که از روال شرکت در انتخابات دنیا بالاتر است و در بعضی کشورها همچون آمریکا معمولا مردم زیر 50 درصد مشارکت دارند، نشاندهنده تائید انقلاب اسلامی توسط مردم است.

وی ضمن تبریک به کسانی که با تشخیص درست انتخاب‌کنندگان به صحن مجلس رسیده‌اند،‌گفت: قدر انتخاب خود را بدانند و برای مصالح عمومی کار کنند. همچنین از این فرصت خدمت حداکثر بهره‌برداری را به نفع توده‌های مردم داشته باشند.

طبیب‌زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر منتخبین ملت با بازی‌های سیاسی فرصت خدمت را از دست دهند، قطعا در درگاه الهی و تاریخ مسئول خواهند بود و باید این فرصت را به عنوان فرصتی برای خدمت به مستضعفین جامعه تلقی کنند[3]

زهره الهیان

ویرایش///

حضور گسترده نشان می‌دهد که مردم به این باور رسیده‌اند که رأی دادن آنها در تعیین سرنوشت‌شان تأثیرگذار است و آنها خود می‌توانند آینده کشور را رقم بزنند.

وی تصریح کرد: نباید با بداخلاقی‌های سیاسی، مشارکت بالای مردم در انتخابات که موجب افزایش اقتدار کشور در جهان شده است را کمرنگ و در کام مردم تلخ کنیم و باید تلاش شود همانطور که انتخاباتی آرام برگزار شد، شرایط بعد از انتخابات نیز با تمکین به رأی مردم موجب پیشرفت و اعتلای کشور شود.

الهیان ضمن تبریک به کاندیداهایی که در شهر تهران موفق به کسب رأی لازم برای ورود به مجلس شدند، اظهار داشت: نمایندگانی که از تهران وارد مجلس شدند باید اولویت خود را خدمت به مردم قرار دهند و از رفتن به سمت ایجاد یک فضای سیاسی حضر کنند[4].

لطف الله فروزنده

ویرایش///

با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات 7 اسفند اظهار داشت: باید از مردم که هوشمندانه دعوت مقام معظم رهبری را پذیرفته و در انتخابات مشارکت کردند تشکر کنیم.

فروزنده با تأکید بر اینکه ملت ایران نشان دادند انقلاب اسلامی را دوست دارند تصریح کرد: تمام کسانی که شورای نگهبان آنها را تأیید کرده بود در چارچوب نظام به رقابت پرداختند و در نهایت مردم از بین آنها دست به انتخاب زدند و اینکه حرف آخر را مردم می‌زنند نشان دهنده مردم سالاری دینی است.

وی با تأکید بر اینکه در این انتخابات بازنده اصلی دشمنان انقلاب بودند، افزود: اصولگرایان باید نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کنند تا بتوانند اعتماد بیشتر مردم را نیز به دست بیاورند[5].

علیرضا زاکانی

ویرایش///

در خصوص نتیجه انتخابات دهمین دوره از مجلس با توصیه بر تمکین از قانون، اظهار داشت: نتیجه انتخابات هر چه بود پس از تأیید مجاری قانونی حتماً خیر و برکتی برای جامعه خواهد داشت و باید مورد احترام واقع شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اصولگرایان با رعایت اخلاق انتخاباتی منعکس در تمکین از قانون و ارج نهادن به رأی مردم و کمک به منتخبان مردم برای خدمت شایسته براساس منافع ملی و مصالح انقلابی، آن را مکلف می‌دانند، از همه کسانی که رأی دادند (چه کسانی که به ما رأی دادند یا عزیزانی که به رقبای ما رأی دادند) تشکر می‌کنم و اذعان بدارم که رأی مردم ارزشمند بوده و مجاری قانونی فصل‌الخطاب خواهد بود[6].

احمد توکلی

ویرایش///

به تشخیص و خواست شما سه دوره به‌عنوان نماینده‌تان در مجلس شورای اسلامی انجام‌وظیفه کردم. سپاسگزارم که مرا معتمد خود دانستید و برای خدمتگزاری برگزیدید. در این دوازده سال، به فضل الهی در آنچه در مسیر منافع ملی و خواست شما موکلان گران‌قدرم تشخیص دادم کوتاهی نکرده‌ام.

همواره کوشیده‌ام بر پایه وظیفه سترگ نمایندگی مردم، دادخواه نظام و مردم باشم و برای دفاع از حقوق ملت و مصالح کشور از هیچ کوششی فرونگذارم. از آزادی‌های فردی و جمعی مصرّح در قانون اساسی، حمایت و پاسداری کرده‌ام و نسبت به محدود ساختن این آزادی‌ها نه‌تنها بی‌تفاوت نبوده‌ام؛ بلکه در چارچوب وظایف نمایندگی حساسیت فعال داشته‌ام. مکرر در مکرر نسبت به فساد سازمان‌یافته هشدار داده و با مصادیق خبیث و بزرگ آن برخورد کرده‌ام.

اکنون‌که اکثریت شما رأی‌دهندگان و موکلان گرامی و بزرگوارم برای ایفای وظایف نمایندگی خود به چهره‌های جدیدی رأی داده‌اید و این خادم را از بار سنگین وکالت رهایی بخشیده‌اید، باادب و احترام و خلوص باطن، سپاسگزارتان هستم و برایتان بهترین‌ها و بازهم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و از سر تکریم قانون و اعتقاد قلبی به مردم‌سالاری دینی صمیمانه به منتخبان محترم شادباش می‌گویم. و خود و تمام منتخبان محترم را به اخلاق، گفت‌وگو، تفاهم و وحدت دعوت می‌کنم.

از خدا می‌خواهم که به آن‌ها توفیق خدمت خالصانه به شما مردم اصیل و نجیب را عنایت فرماید. همچنین از صدها هزار رأی‌دهنده گران‌قدری که بازهم بر تداوم خدمت این برادر کوچک تمایل داشتند و با مهر و محبت خویش به بنده رأی دادند از ژرفای دل تشکر می‌کنم و درود خاضعانه خویش را به قلب‌های مهربانشان تقدیم می‌نمایم.

عهد من با خدا و مردم و کشور عزیزم برای دفاع از اسلام عزت بخش، حقوق اساسی حاکمیت و ملت، مبارزه با فساد سیاسی و سربلندی ایران و ایرانیان، ناگسستنی است؛ چه در لباس خدمت نمایندگی مجلس و چه در مقام شهروندی مسئول و ناظر[7].

محمدنبی حبیبی

ویرایش///

با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات 7 اسفند اظهار داشت: تداوم هر انقلابی چند شرط دارد که یکی از این شروط، حضور و پشتیبانی مردم است.

حبیبی با بیان اینکه در انتخابات روز جمعه حضور و پشتیبانی مردم از نظام به وجه شایسته‌ای ابراز شد، افزود: انتخابات به خاطر حضور حداکثری مردم قابل توجه بود و ما در هر صورت به رأی مردم احترام می‌گذاریم چرا که موضوعی اصلی، خود مردم هستند[8].

محمد کوثری

ویرایش///

محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در انتخابات دهمین دوره مجلس موفق به کسب رای اعتماد از مردم نشده است، ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در انتخابات، گفت: اصولگرایان در هر صورتی به رای مردم احترام می‌گذارند؛ ما مثل برخی‌ها نیستیم که به رای مردم نسبی نگاه کنیم و اگر رای مردم با نظرمان یکسان نبود، مردم به باد انتقاد و فحش بگیریم.

وی گفت: ما در هر صورتی به نظر و رای مردم احترام می‌گذاریم چرا که مردم حق دارند نمایندگان خود را انتخاب کنند و هر انتخابی که داشته باشند، باید محترم و مورد قبول باشد.

کوثری در پاسخ سؤالی درباره عدم رای مردم تهران به او، گفت: مردم تهران تصمیم گرفتند، افراد دیگری را انتخاب کنند که این حق آنهاست و ما نیز به جان و دل آنرا می‌پذیریم[9].

جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

ویرایش///

نتیجه رقابت انتخاباتی را ماحصل تضارب آراء و خرد جمعی شهروندان تهرانی می دانیم و در مقابل آن خاضع هستیم و از گردش مسولیت ها استقبال می کنیم.

اما از مجریان انتخابات بخاطر اقدامات مشابه آنچه در دولت گذشته خود معترض آن بودند گله‌مند هستیم و قضاوت در مورد آنرا به افکار عمومی می سپاریم.

به تمام راهیافتگان به مجلس شورای اسلامی به خصوص رقبای جریان اصولگرا پیروزیشان را تبریک می گوییم و آماده کمک همه جانبه به ایشان در راه خدمت به مردم هستیم.

در آخر بر سر عهد خود با امام و شهدا برای پاسداری ومطالبه آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم و در این مجاهدت خسته نخواهیم شد[10].

حجت الله عبدالملکی

ویرایش///

با تأکید بر اینکه پیروز انتخابات توده مردم هستند و منتخبین باید مراقب باشند که بازنده این جریان نباشند، اظهار داشت: همه آنهایی که رأی آورده و یا نیاورده‌اند و تمام کسانی که رأی داده‌اند پیروزند، ولی کسانی که رأی آورده‌اند، اگر در مسیر مصلحت مردم و انقلاب حرکت نکنند، از مسندی که به دست آورده‌اند به نفع پیشرفت کشور استفاده نکنند، درگیر سیاسی‌کاری شوند و یا کشور را در هاضمه استکبار قرار دهند، قطعاً شکست خورده و بازنده این انتخابات خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های مجلس دهم در حوزه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: این مجلس تعداد اقتصاددان کمی دارد و همه اقتصاددان‌هایی که رأی آورده‌اند، آماده مشاوره به منتخبین مجلس دهم در حوزه اقتصادی هستند[11].



[1] http://fna.ir/HX90ZC

[2] http://fna.ir/6Z2IYW

[3] http://fna.ir/UYWO61

[4] http://fna.ir/7HOZD9

[5] http://fna.ir/GHUDD2

[6] http://fna.ir/H03QRO

[7] tasnimnews.com/fa/news/1394/12/11/1016180

[8] http://fna.ir/5TPF3E

[9] mashreghnews.ir/fa/news/542127

[10] http://fna.ir/V21ZSG

[11] http://fna.ir/I7B0VD


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • جواد ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 1
    فرق اصولگرایی با اصلاح طلبی همین است " اصلاحات وابسته است و منافع ملی را هم فدای خود میکند .
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    من از ناراحتم چرا روحانیون شدن اطلاحات ..
  • حسین ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    عزت در تمکین به قانونه و ذلت در تمرد و نبرد با قانون در هر پستو مقامی باشی.
  • محمود ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    واقعا برای مردم تهران متاسفم
  • aras ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    این نگاه شما در امتداد تفکر حسین مرعشی نسبت به شهرستانی هاست ، به نظر مخالف احترام بزارید در ضمن بسیاری از عزیزایی که به اصلاحات رای دادن طرز فکر و عمل اصلاح طلب ها رو بیاد نمیارن تا بخوان بپسندن یا بدشون بیاد بلکه تو این دوران فکر میکنن نیازاشون رو این جریان برآورده میکنه اگه اصولگراها بتونن نیازهای بسیاری از مردم بالا شهر نشین تو کلان شهرها بخصوص پایتخت برآورده مطمئنا آرا به سمت اصولگرایان گرایش پیدا میکنه البته به مرور زمان
  • بنده خدا ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    ما مردم می دونیم که بی اخلاقیها و بانگ تقلب تقلب کار بسیاری از افراد ضعیف است که حتی قبل از انتخابات هم می گفتند "قرار است یک میلیون را به تهران بیاورند تا رای دهند" به همه شما که با عزت آرائ مردم را پذیرفتید سلام می فرستیم و بدانید که خدا وند باری بزرگ را از دوش شما برداشته ودر جای دیگری این بار بدوش شما گذارده می شود شاید با تدریس و شایدبا ورود به بازار اقتصادی و یا صفحه جراید و غیرو . بهر حال نباید نشست تا نامحرمان انقلاب را نامحرمانه تفسیر کنند.
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    فکر کنم اون جمله آخر " و همه اقتصاددان‌هایی که رأی آورده‌اند، آماده مشاوره به منتخبین مجلس دهم در حوزه اقتصادی هستند"، صحیحش "همه اقتصاددان هایی که رای نیاورده اند ..." باشه.
  • احد ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام مردم تهران حرفشان با عملشان دو تاست
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    منم برا شما متاسفم که شکست رو قبول نمیکنید
  • بهزاد ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    احسنت، کاملاً موافقم
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    شجونی و رجا چه گفته اند ؟
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    نتیجه انتخابات در تهران دامن کل کشور را خواهد گرفت از ماست که بر ماست
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    فرق اصولگرایی و اصلاحات را در واکنش ها به دو نتیجه انتخابات یکی در 88 و دیگری در 94 را می توان ملاحظه کرد. آنجا که اگر در 88 ، آشوب گران به نتیجه می رسیدند خدا شاهده الان وضع ما به مراتب بدتر از سوریه بود. اصلاحات و برخی از اصلاح طلب ها، امروزه آدم رو یاد آیات 11 و 12 سوره مبارکه بقره می اندازند.
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    1 0
    سایت مشرق ! بفهم علت تنفر مردم تهران را - به شعور مردم احترام بگذار - چرا فکر می کنی می توانی با این خزعبلات مردم را فریب دهی ؟
  • فرهنگ ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    متاسفانه اون هایی که ادعای اخلاق سیاسی شون میشه، چه قبل و چه بعد از انتخابات، با وجود رای آوردن و راه یافتن به مجلس حرف های تحریک آمیز می زنند مثل این خانم اصلاح طلب که گفته نماینده های زن قبلی "ضد زن" بودند http://mashreghnews.ir/fa/news/541995
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    محمود! شما؟برا خودت متاسف باش.
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    دو صد گفته چون نیم من کردار نیست
  • رضا ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    واقعه تهران بیشتر به عملکرد خود اصولگرایان بر میگره به منفعل بودنشون در سخن بودن و بودن بعضی عناصر شبه اصولگرایی و در ضمن روش غلط در انتقاد از احمدی نژاد.
  • سعید ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    نه تهران کل ایران نیست
  • مهران ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    من هم برای شما متاسفم .
  • ناشناس ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    تمکین نکردن اصلاح طلبان به قانون و رای مردم در سال 88 نشانه دیکتاتور بودن این جماعت است .
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    امیدوارم نماینده های شهر های دیگه حواسشون باشه و نزارن باز مثل زمان اصلاحات بودجه کشور فقط سرازیر به تهران بشه مردم تهران هم باید سعی کنن رو پای خودشون واستن و اینقدر آویزون شهر های دیگه نباشن برا خودتون تفریحگاه درست کنین لااقل تعطیلات شهرهای دیگه رو خراب نکنین
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    اگر تقلب کردن بریزید تو خیابونا!!! ع.مرعشی
  • shs ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    دورود وهزاران دورود بر مردم دلیر تهران دست مریزاد خسته نباشید
  • عباس ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 1
    پروانه سلحشوری رتبه 11 است که بدتر از این گفته : (حجاب بانوان اختیاری شود و دور نیست اون زمان ). پناه مبرم بخدا از شر افساد طلبان
  • محسن ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    بیش مرفهین بی درد در تهران به مدعی یان اصلاحات رآی دادند همان 5 درصدی که ریس جمهور 110 تا هواپیما ایر باس برایشان خرید باید جبران می کردند.
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    کاش معنی اصولگرایی و اصلاح طلبی را می دونستید اهالی پایتخت؟
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    اگر در تهرانیها بی بصیر زیاده مشکلی نیست در شهرستانها بصیرت بسیار عالیست.
  • محمد ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    ای کاش حافظه مردم بلند مدت بود ...! جام زهر شروع تجمل گرایی مسئولین انتصاب وابستگان تو حکومت فساد مالی کوی دانشگاه مجلس ششم فتنه مشاوره دادن به استکبار برای تمدید و تشدید تحریم خواب دیدن های اکبر آقا ! اخه چرا اکبر ؟!!!
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    به فرموده ی امام راحل عظیم الشان:::ما از عمامه ها دفاع نمی کنیم ما از اسلام دفاع می کنیم
  • محمد ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    ای کاش حافظه مردم بلند مدت بود ...! جام زهر شروع تجمل گرایی مسئولین انتصاب وابستگان تو حکومت فساد مالی کوی دانشگاه مجلس ششم فتنه مشاوره دادن به استکبار برای تمدید و تشدید تحریم خواب دیدن های اکبر آقا ! اخه چرا اکبر ؟!!!
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    بی تربیت
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    حرف حق رو باید زد هرچند برای عده ای خوش نیاد مردم زمان حضرت نوح هم احتمال زیاد همین تفکر رو داشتن
  • آرش ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    حالا اگه نتیجه تهران برعکس بود::تقلب شده ,بریزید توخیابونا !
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    بهتره توهین نکنید... مهمه اینه ما باید ارزشهای انسانی خودمونو حفظ کنیم. اگه آدمی بخواهد هیچ حزب و هیچ گروهی دین هیچکسی را نمیتونه ازش بگیره البته به شرطی که غنی باشی و درک کنی.
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    تو هر دوره این فساد ها بوده.. کسی میتونه با اطمینان بگه نبوده؟
  • نازار ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    به نظر من همچين بدم نشد بزاريد ببينيم اينا چکار ميکنن.اصولگراها که تو اين سالها...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس