وزیر کشور گفت: آماده هستیم مرحله دوم انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم. تعداد در این دور کم است و براحتی می توانیم آن را انجام دهیم.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی در برنامه تیتر امشب که از شبکه خبر پخش شد، با اشاره به نتیجه انتخابات مجلس سورای اسلامی در تهران گفت: طبق نظرسنجی هایی که در وزارت کشور با مشارکت ٥ درصدی صورت گرفت جریان اصلاحات و اعتدال بالاتر بود.

وی افزود: تحلیل بنده این بود که برتری اصلاح طلبان با توجه به نظرسنجی ها ٢ به ١ باشد و ان١ نفر نیز به دوم برود. اما حجم تبلیغات و حضور گسترده مردم نتیجه دیگری را رقم زد.

وزیر کشور درباره نتیجه انتخابات خبرگان در تهران و قرار گرفتن امامی کاشانی به عنوان نفر دوم اظهار داشت: اقای امامی کاشانی فرد مشهور و مورد اعتمادی است. همه افراد در خبرگان از مشهورین بودند. اینکه چه جایگاهی را بدست اوردند به جریان غالب برمیگردد.

رحمانی فضلی درباره ترکیب مجلس اینده نیز گفت: مجلس دهم کاملا ترکیبی خواهد بود. از همه جریانها نمایندگانی هستند و احتمالا پس از برگزاری دور دوم انتخابات فکر میکنم وزن یک جریان بالاتر برود. ولی بطور کلی غلبه با هیچ یک از جریان ها نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید چه کسی رییس مجلس دهم بسود گفت: باید دید که نمایندگان به چه کسی رای خواهند داد.

وزیر کشور درباره فراکسیون های مجلس اینده نیز گفت: به نظر من فراکسبون اعتدال و اصلاح طلبان تشکیل خواهد شد. اصولگرایان هم برعکس مجلس فعلی تنها یک فراکسیون تشکیل خواهند داد.

رحمانی فضلی درخصوص تعامل وزارت کشور با شورای نگهبان نیز اظهار داشت: در برخی موارد با شورای نگهبان اختلاف داشتیم اما همه را با رجوع به قانون حل کردیم.

وی اضافه کرد: یکی از اختلافات ما انتخابات الکترونیکی بود. ما اصرار داشتیم بر برگزاری الکترونیکی انتخابات بود و باید یک روزی حل شود . این حجم ارا و شمارش دستی خطای انسانی را بالا میبرد و هزینه ها در این شیوه بسیار بالاست که در الکترونیکی اینگونه نخواهد بود.

وزیر کشورافزود: ما ایراداتی که شورای نگهبان برای الکترونیکی انتخابات گرفته بود را رفع کردیم اما در نهایت نتوانستیم نظر شورای نگهبان را جلب کنیم. اما در این دور از انتخابات بخشی از این سیستم را بصورت کاملا ازمایشی تست کردیم.

رحمانی فضلی در ادامه از پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس به شورای نگهبان خبر دادو گفت: ما اماده هستیم مرحله دوم انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم. تعداد در این دور کم است و براحتی می توانیم ان را انجام دهیم. در این زمینه با شورای نگهبان مذاکره می کنیم اگر موافقت شد الکترونیکی برگزار خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قانون انتخابات ما مشکل دارد و چارچوب حاکم بر ان باید عوض شود تصریح کرد: سیاست های کلی ان باید عوض شود که این سیاست ها به محضر رهبر انقلاب رسیده است و ایشان اگر تایید کنند امیدواریم در انتخابات های اتی اجرایی کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس