کد خبر 542519
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹

بیش از صدها تن از مردم شهر "رالی" ایالت کارولینای شمالی پس از آنکه پلیس به ضرب گلوله یک مرد آفریقایی آمریکایی را طی یک عملیات تعقیب و گریز در طول یک تعقیب و گریز کشت در خیابان‌های این شهر تجمع کردند.

به گزارش مشرق،  تیراندازی مرگبار پلیس آمریکا به یک مرد آمریکایی آفریقایی‌تبار در کارولینای شمالی موج اعتراض جدید در این ایالت به راه انداخته است.

بیش از صدها تن از مردم شهر "رالی" ایالت کارولینای شمالی پس از آن که پلیس به ضرب گلوله یک مرد آفریقایی آمریکایی را طی یک عملیات تعقیب و گریز کشت در خیابان‌های این شهر تجمع کردند.

یکی مقام پلیس در این رابطه گفت: یک اسلحه در نزدیکی این مرد که به اتهام فروش مواد مخدر تحت تعقیب بود پیدا شده است.

به گفته شاهدان، پلیس او را از پشت به گلوله بست.

پلیس مرد را شناسایی نکرده است اما یک شاهدان گفته که یک افسر سفید به ضرب گلوله پسر 24 ساله او را که نامش "عقیل دنکیس" (Akiel Denkins)  است و تحت تعقیب پلیس بود را کشته است.

یک شاهد دیگر گفت:"او داشت فرار می‌کرد و آنها نمی‌توانستند او را دستگیر کنند بنابراین با شلیک 7 گلوله او را کشتند".

وی افزود:"همه این صحنه را دیدند؛ اینجا 40 شاهد وجود دارد که دیده‌اند پلیس چه کرده است"؛ "متهم مسلح نبود و پلیس او را بی‌دلیل کشته است".

"کاساندرا  براون" رئیس پلیس شهر "رالی"، با تائید خبر کشته شدن این فرد سیا پوست گفت: گلوله افسر پلیس باعث مرک وی شده است"؛ امروز روز غم‌انگیزی است و ما همه برای این رخداد متأسفیم".

وی افزود:"من از همه می‌خواهم لطفاً صبور باشید و منتظر نتیجه تحقیقات باشید تا حقایق روشن شوند".

دادستانی این شهر نیز در بیانیه‌ای از مردم خواسته صبور باشند و از تجمع در خیابان خودداری کنند تا نتیجه تحقیقات مشخص شود".

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) شعبه کارولینای شمالی در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده قربانی، گفت:"چیزی که ما می‌دانیم این است که تعداد بسیار زیادی از مردم به دلیلی رنگ پوستشان قربانی می‌شوند و هیچ رنگین پوستی در آمریکا از کاربرد بیش از اندازه زور توسط پلیس این کشور در امان نیست".
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    خب کشت که کشت به منو تو چه ربطی مشرق؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس