کد خبر 543533
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

یک افسر پلیس شهر "مونتگومری" ایالت آلاباما به اتهام تیراندازی مرگبار به سمت یک مرد سیاه‌پوست دستگیر شده است.

به گزارش مشرق، یک مامور پلیس در ایالت "آلاباما" در آمریکابه اتهام قتل یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح پلیس به اتهام قتل در مرگ مرد غیرمسلح بازداشت شد.

بر اساس این گزارش یک افسر پلیس شهر "مونتگومری" ایالت آلاباما به اتهام تیراندازی مرگبار به سمت یک مرد سیاه‌پوست دستگیر شده است؛ وکیل تسخیری وی مدعی شده که انگیزه این افسر پلیس از این اقدام سیاسی بوده؛ این درحالی است که خانواده مقتول می‌گویند: این مرد به خاطر "رنگ پوست" خود هدف قرار گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، افسرپلیس 23 ساله به نام "آرون اسمیت"(Aaron Smith)، چهارشنبه به اتهام قتل"گرگوری کان" (Gregory Gunn)، یک مرد 58 ساله آفریقایی-آمریکایی که یک هفته پیش حوالی ساعت 03:00 درحالی که به سمت خانه می‌رفت دستگیر شد.

به گزارش آسوشیتد پرس، به گفته پلیس "اسمیت" که یک افسر سفیدپوست است، وی بر این باور بوده که آقای "گان" "مشکوک" است؛ بنابراین خودرو خود را ترک کرده و پای پیاده به تعقیب مقتول می‌پردازد.

دقیقا روشن نیست که چه اتفاقی در رویارویی بین این دو رخ داده است، اما وکیل خانواده مقتول، "تایرون مینز"(Tyrone Means) به آسوشیتدپرس گفته است که آقای "گان" به علت اصابت 5 گلوله‌ای -3بار از ناحیه قفسه سینه و 2بار از ناحیه کمر -  که توسط افسر پلیس شلیک شده به قتل رسیده است.

دادستان منطقه مونتگومری آقای "داریل بیلی"(Daryl Bailey) روز چهارشنبه در مصاحبه لا روزنامه محلی "آلابامالوکال نیوز" گفت که بازداشت "اسمیت" کیفرخواست تلقی نمی‌شود و برای آزادی موقت این افسر سفیدپوست، وثیقه به میزان 150،000 دلار تعیین شده است.

انتشار اخباری مبنی بر اینکه پلیس، به ویژه در جوامع رنگین پوست،قرار است اینگونه حوادث را موشکافانه‌تر مورد بررسی قرار دهد و اینکه ضارب در حال حاضر در بازداشت به سرمی‌برد، از سوی خانواده مقتول مورد استقبال قرار گرفته است.

گفتنیست خانم "نلی روت گان"(Nellie Ruth Gunn)، مادر مقتول به آسوشیتدپرس گفته است: "آنچه من می‌خوام اجرای عدالت است".

وکیل اسمیت، میکی مک درموت، به شدت با ادعای مخالفت با این استدلال که رفتار افسر توجیه شد. او ادعا کرد که بازداشت بود "محاسبات سیاسی برای جلب رضایت فعالان برای جلوگیری از فرگوسن دیگر است."

به گفته وکیل این افسر پلیس، "اسمیت" در یک منطقه با آمار بالای جرم و جنایت مشغول گشت‌زنی بوده و وقتی که به سمت مقتول حرکت کرده مقتول اقدام به فرار کرده است و اینجا بوده که برخورد فیزیکی آغاز شده و افسر پلیس مجبور به استفاده از اسلحه خود شده است".

وی افزود:"اسمیت" در آن لحظه هیچ انتخابی به غیر از اینکه از اسلحه خودش استفاده کند نداشت".

با وجود این ادعای وکیل، دادستان منطقه  حادثه بودن این تیراندازی را رد کرده است.

در پی تیراندازی، معترضان جلسه شورای شهر را قطع کرده و خواستار عدم استفاده از افسران سفیدپوست در محله‌های سیا پوست نشین توسط نیروی پلیس شدند.

در عین حال شهردار این منطقه از معترضان خواست تا روشن شدن ماجرا آرامش خود را حفظ کنند.

چند روز قبل نیز در "کارولینای شمالی" یک افسر سفید به ضرب گلوله پسر 24 ساله‌ای به نام "عقیل دنکیس" (Akiel Denkins) را در حین تعقیب و گریز کشته بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس