کد خبر 541845
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹

‌معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان از برگزاری کنگره 36هزار شهید دانش‌آموز در این استان خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمد حسین اردشیر در جلسه استانی ستاد شاهد، نهادینه کردن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: باید آرمان‌های شهدا را به نسل جوان انتقال دهیم تا عزت، سرافرازی و اقتدار نظام تضمین شود.

وی یادآور شد: شهدا با نثار جان خویش در برابر ظلم و سلطه‌گری اجانب ایستادند و از جان شیرین خود گذشتند تا عزت و اقتدار این نظم حفظ شود، لذا ما وظیفه داریم تا پاسدار خون شهدا باشیم و نگذاریم تا یاد و خاطره آنها فراموش شود.شهدا و ایثارگران برای دفاع از سرزمین و کیان انقلاب، خالصانه، پشت به دنیا کرده و در راه دفاع از دین خدا و وطن اسلامی ترک سر و جان کردند و از دیگران سبقت گرفتند و در این راه به شهادت رسیدند.

اردشیر تجلیل و نکوداشت یاد شهدا را امری لازم برشمرد و گفت: به اعتقاد ما چون این انقلاب و نظام مقدس در پرتو زنده نگه داشتن محرم و عاشورا و نام و یاد امام حسین(ع) و یاران او به دست آمده و این انقلاب جریانی در استمرار انقلاب کربلاست، این تجلیل‌ها، کنگره‌ها و یادواره‌ها، فقط گام کوچکی در زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ شهادت است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان با اشاره به جنگ نرم دشمن، برگزاری این کنگره‌ها و یادواره‌ها را گامی موثر در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و بیمه کردن نسل جوان در برابر ترفندهای دشمنان دانست.

وی افزود: تجلیل و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا علاوه بر وظیفه همگانی، نیاز امروز ما و آینده جامعه است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان هم درسخنانی الگوسازی شهدا برای نسل حاضر را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و بر هرچه بهتر برگزار کردن کنگره مذکور تاکید کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس