انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فوتبال که به دور دوم کشیده شده بود در پایان با انتخاب دبیرکل یوفا به عنوان رئیس جدید این فدراسیون به پایان رسید. اینفانتینو ریاست سه ساله بر فیفا خواهد داشت.

انتخابات فیفا به دور دوم کشیده شد/ اینفانتینو بالاتر از شیخ سلمان +تصاویربه گزارش مشرق، انتخابات ریاست فیفا امروز (جمعه) در مقر فیفا در سوئیس برگزار شد تا جانشین سپ بلاتر به عنوان مرد اول دنیای فوتبال در چهار سال آینده مشخص شود. در ابتدا آرای لازم برای تعیین نفر اول و برنده این انتخابات به حدنصاب نرسید تا انتخابات به دور دوم کشیده شود.

براساس نتایج دور اول انتخابات، جیانی اینفانتینو، دبیرکل اتحادیه فوتبال 88 رأی، شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا 85 رأی، شاهزاده علی بن آل حسین 27 رأی و ژرومه شامپاینه هفت رأی کسب کردند و این در حالی است که برای پیروزی یکی از این چهار نفر در دور اول حداقل 138 رأی لازم بود.

در دور دوم انتخابات ریاست فیفا جیانی اینفانتینوی سوئیسی با 115 رأی برای چهار سال آینده رئیس فدراسیون جهانی فوتبال شد. در این رقابت شیخ سلمان بحرینی 88 رأی به دست آورد، چهار رأی به شاهزاده علی بن آل حسین تعلق گرفت و ژرومه شامپاینه نیز رأیی به دست نیاورد.

اینفانتینو: تلاش می‌کنم تا دموکراسی در فیفا حاکم شود/ اجازه نمی‌دهم سیاست در فوتبال دخالت کند

اینفانتینو پس از انتخابات اظهار داشت: تلاش می‌کنیم دموکراسی در فیفا برقرارشود. من برای تمام اعضا فیفا پیام می‌دهم و راه اصلاحات را پیش می‌گیرم.

وی افزود: در محیط فوتبال تنها بحث فوتبالی مطرح یم‌شود اجازه دخالت های سیاسی نخواهم داد. زمان اغتشاش در فوتبال به پایان رسیده است. تمام تلاش خود را می کنم تا ثبات در فوتبال پیدا شود. ما تلاش می‌کنیم که فیفا را به جایگاه اصلی‌‌اش برسانیم.

او در پایان سه بار از تمام اعضا تشکر و تقدیر کرد.

اخبار لحظه به لحظه مراسم انتخابات رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) را در زیر بخوانید:

 *بن حسین شاهزاده اردنی و شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در انتخابات ریاست فیفا لحظاتی پیش وارد مقر فیفا شدند.

*در زمان ورود شیخ سلمان، طرفداران او با بر دست داشتن بلاکارت هایی به حمایت از پرداختند. بن حسین اولین کاندیدا ریاست فیفا بود که به مقر فیفا در زوریخ وارد شد.

*شیخ سلمان در بدو ورود به سالن انتخابات با سیکس‌وال و چامپاین عکس یادگاری گرفت. در مقابل بن‌حسین با اینفانتینو و سیکس‌وال احوال‌پرسی کرد.

*فیفا در ورودی سالن زوریخ به شش زبان مختلف دنیا به حاضرین در سالن خوش‌آمد گفته و از انها پذیرایی می‌کند.

نامزدهای اصلی وارد مقر فیفا شدند/ عکس یادگاری شیخ‌سلمان با چامپاین

*شماری از حامیان شیخ سلمان، نامزد بحرینی انتخابات در مقابل کنگره فیفا تجمع کردند و با در دست داشتن تصاویر رئیس کنونی کنفدراسیون فوتبال آسیا از او حمایت کردند.

*حضور یک مرد با در دست داشتن صابون نیز از حاشیه‌های جالب توجه انتخابات است. این مرد صابون‌هایی را در اختیار دارد و اعلام کرده که آنها را برای پاک کردن دست‌ها از فساد توزیع می‌کند.

نامزدهای اصلی وارد مقر فیفا شدند/ عکس یادگاری شیخ‌سلمان با چامپاین

نامزدهای اصلی وارد مقر فیفا شدند/ عکس یادگاری شیخ‌سلمان با چامپاین

نامزدهای اصلی وارد مقر فیفا شدند/ عکس یادگاری شیخ‌سلمان با چامپاین

نامزدهای اصلی وارد مقر فیفا شدند/ عکس یادگاری شیخ‌سلمان با چامپاین


زمان

انتخابات فیفا ساعت 17 در زوریخ آغاز می‌شود. این انتخابات به مدت چهار ساعت به طول خواهد انجامید و در این مدت، نامزدهای فیفا به سخنرانی و تشریح برنامه‌هایشان خواهند پرداخت و اعضای فدراسیون جهانی نیز هر یک برای رای دادن اقدام خواهند کرد.

نحوه رای گیری

فیفا 209 عضو دارد که غیر از اندونزی و کویت که از طرف فیفا محروم هستند، بقیه اعضا باید در انتخابات شرکت کنند و شخص مورد نظر خود را انتخاب کنند. اعضای فدراسیون جهانی، به ترتیب حروف الفبا روی سن خواهند آمد و در جعبه‌های رای گیری محرمانه، رای های خود را به صندوق می‌اندازند.

اگر یک نامزد بیش از دو سوم آرا را به خود اختصاص دهد، برنده انتخابات خواهد شد و به ‌این‌ ترتیب برای برنده شدن 138 رای کافی خواهد بود. در غیر این صورت، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد که در دور دوم نیز هر کدام از نامزدها که بیشترین رای را بیاورد، رییس بین‌المللی فدراسیون فو‌تبا‌ل (فیفا) خواهد شد.

نامزدهای ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل (فیفا) به ترتیب جیانی اینفانتینو، شیخ احمد بن سلمان، ژروم چامپاین، توکیو سکسول و شاهزاده علی بن حسین خواهند بود.

*طبق تصمیمی که در جلسه فوق‌العاده کنگره فیفا اتخاذ شد، نمایندگان چهار کشور استرالیا، اتیوپی، لیتوانی و مکزیک مسئولیت بازرسی انتخابات و شمارش آرا را برعهده خواهند داشت.

*شبکه تلویزیونی فاکس ساکر (Fox Soccer) در یک نظرسنجی اعلام کرده که انتخابات امروز فیفا به دور دوم کشیده خواهد شد و 207 از 209 عضو رأی دهنده در دور اول در انتخابات رأی صحیح خواهند داد.

نامزدهای اصلی وارد مقر فیفا شدند/ عکس یادگاری شیخ‌سلمان با چامپاین +تصاویر

*تفکیک این رأی گیری به این شکل است که شیخ سلمان 95 رأی، جیانی اینفانتینو 75 رأی، شاهزاده علی 27 رأی، چامپاین 5 رأی و سکزواله هم 5 رأی کسب خواهند کرد. به این شکل انتخابات با شیخ سلمان و اینفانتینو به دور دوم کشیده خواهد شد که یکی از آنها 138 رأی کسب کنند.

نامزدهای اصلی وارد مقر فیفا شدند/ عکس یادگاری شیخ‌سلمان با چامپاین +تصاویر

نامزدهای اصلی وارد مقر فیفا شدند/ عکس یادگاری شیخ‌سلمان با چامپاین +تصاویر

نامزدهای اصلی وارد مقر فیفا شدند/ عکس یادگاری شیخ‌سلمان با چامپاین +تصاویر

نامزدهای اصلی وارد مقر فیفا شدند/ عکس یادگاری شیخ‌سلمان با چامپاین +تصاویر

نامزدهای اصلی وارد مقر فیفا شدند/ عکس یادگاری شیخ‌سلمان با چامپاین +تصاویر

*در بین نامزدهای انتخاباتی شانس شیخ سلمان بحرینی از جیانی اینفانتینو بیشتر است چراکه بیشتر کشورهای آسیایی و آفریقایی به این نامزد بحرینی رای خواهند داد.

*مقامات فیفا و کارشناسان آسوشیتدپرس در بررسی ای که انجام دادند عنوان کردند که شانس سلمان برای انتخاب به عنوان رئیس فیفا بیشتر از رقیب اوست.شب گذشته کشورهای شرق آسیا عنوان کردند که در انتخابات فیفا به شیخ سلمان رای خواهند داد.

*فیفا تأیید کرد که بررسی وضعیت فدراسیون های تعلیق شده اندونزی و کویت به ماه مـی  موکول خواهد شد و آن ها قطعاً امروز نمی توانند در رأی گیری شرکت کنند.

*رئیس کمیته اصلاحات فیفا، فرانکویس کاراد مشغول سخنرانی در کنگره امروز می باشد.

شانس بالای شیخ سلمان برای پیروزی/ عکس یادگاری نامزدین انتخابات فیفا +تصاویر

*کنگره فیفا پس از صرف ناهار حاضرین و وقفه ای کوتاه ادامه پیدا خواهد کرد.

علی بن حسین: راستی عدالت و شفافیت شعار من است

*علی بن‌حسین در سخنرانی خود در مقر انتخابات فیفا در رابطه با اهدافش در شرکت در این انتخابات گفت: راستی عدالت و شفافیت شعار من است. اگر به عنوان ریئس فیفا انتخاب شوم اتفاقات تلخ گذشته تکرار نخواهد شد.وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های خود در صورت حضور به عنوان رئیس فیفا گفت: اگر به عنوان رئیس انتخاب شوم کوفی عنان را با خود به فیفا می‌آورم و از او در فوتبال استفاده خواهم کرد. تمام سعی‌ام را خواهم کرد تا تغییرات حقیقی در فیفا اتفاق بیفتد.

*کاندیدای ریاست فیفا در ادامه تصریح کرد: ایجاد تغییرات در فیفا لازم و ضروری است و هر اقدامی که ما می‌کنیم باید شفاف باشد. تاکید می‌کنم من کاندیدای تمام قاره‌ها هستم.

شیخ سلمان: برای تمام کشورهای کوچک برنامه دارم

*شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در دفاع از خود اعلام کرد: همه می‌دانند از زمانی که من به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شدم تغییرات زیادی انجام دادم تا منجر به پیشرفت شوم.

یک کاندید انتخابات فیفا انصراف داد/ به نمایش درآمدن تصاویر شهدای انقلاب مردم بحرین +تصاویر

*وی افزود: من برنامه اصلاحاتی را شروع کردم و این اصلاحات کماکان ادامه دارد. همه می‌دانند که من برنامه ای را دارم و این برنامه برای همه آشکار است. من برای تمام کشورهای کوچک برنامه دارم البته برنامه هایی را برای کشورهای بزرگ نیز دارم. من می‌خواهم فاصله بین کشورهای کوچک را با بزرگ‌ترها کم‌تر کنم و تبعیضی بین آنها نباشد.

شیخ سلمان در ادامه گفت: من قصد دارم تیم‌ها ملی بیشتری در رقابت‌ها جام جهانی حضور داشته باشم و تعداد آنها را به 40 عدد برسانم. امیدوارم به من رای دهید تا آینده روشن برای فیفا داشته باشید.

ژروم فالکه چامپاین: هدف من توازن بین تمام فدراسیون‌‌هاست

*ژروم فالکه در سخنرانی خود در مقر انتخابات فیفا در رابطه با اهدافش در شرکت در این انتخابات گفت: شعار انتخاباتی من بررسی و گفت وگو برای همه است. همه باید حق انتقاد داشته باشند. فوتبال با وجود انتقادات فراوان که کماکان ادامه دارد و این حق را باید به اعضا فیفا داد تا انتقاد کنند.

وی افزود: در 14 سال گذشته فوتبال پیشرفت زیادی داشته است اما توازنی بین پیشرفت ها وجود نداشت زیرا برخی از کشورهای کوچک محروم ماندند. من قصد دارم که همه به فیفا به دید خوب نگاه کنند.

چامپاین ادامه داد: هدف من توازن بین تمام فدراسیون‌‌هاست و می‌خواهم مساوات و عدالت را برقرار کنم. شفافیت باید حرف اول را در فیفا بزند. من اگر رئیس فیفا شوم از دخالت‌ها دولت ها در امور فدراسیون‌ها جلوگیری می کنم.

اینفانتینو: مرا تایید کنید، چون کلامم برخاسته از آمار است


*جانی اینفانتینو در سخنرانی خود در مقر انتخابات فیفا در رابطه با اهدافش در شرکت در این انتخابات گفت:فوتبال زندگی و امید را می آورد ما باید تلاش کنیم که این امید را به اتمام دنیا منتقل دهیم مخصوصا به قاره آفریقا که نیاز مبرم به آن دارد.

وی افزود: فیفا نیاز به تغییرات و کار زیاد دارد به همین خاطر از اکثر کشورها دیدن کردم تا مرا در انتخابات آینده فیفا حمایت کنند. اگرچه  ما به زبان‌های متخلفی صحبت می‌کنیم اما باید اکنون همزبان و همدل باشیم تا فیفا  را تغییر دهیم.

دبیر کل اتحادیه اروپا ادامه داد: اصلا فکر نمی‌کردم برای ریاست فیفا کاندید شوم اما امور را بررسی کردم و کاندید شدم. من اکنون 11 سال در فیفا هستم امیدوارم بتوانم برای فیفا مفید باشم. مرا تایید کنید زیرا این کلام من برخاسته از آمار و ارقامی است که بدست آوردم.

*اینفانتینو، برای اینکه رئیس شود گفت که به 5 زبان زنده دنیا صحبت می‌کند تا حمایت بیشتری از او شود.

*ساعتی قبل از برگزاری انتخابات، شماری از مخالفان شیخ سلمان، نامزد بحرینی این انتخابات علیه او اقدام به در دست گرفتن پلاکارد و سر دادن شعار کردند.

*این مخالفان تأکید کردند که شیخ سلمان در جریان سرکوب انقلاب مردمی بحرین دست داشته است.

دفاعیات کاندیداهای انتخابات در مقر فیفا/ شانس بالای شیخ سلمان برای پیروزی +تصاویر

دفاعیات کاندیداهای انتخابات در مقر فیفا/ شانس بالای شیخ سلمان برای پیروزی +تصاویر

دفاعیات کاندیداهای انتخابات در مقر فیفا/ شانس بالای شیخ سلمان برای پیروزی +تصاویر

سیسکوال: از رقابت انصراف می دهم

*توکیو سیسکوال در سخنرانی خود در مقر انتخابات فیفا در رابطه با اهدافش در شرکت در این انتخابات گفت: در مورد من می‌گویند که از انتخابات فیفا کنار می‌کشم. ولی من سرباز هستم و هیچ گاه از جنگ و رقابت کنار نمی‌کشم. من در زمینه فوتبال در آفریقا بازی کردم. حتی در زندان و دانشگاه فوتبال بازی کردم آیا کسی نیست که در اینجا به من رای دهد؟

یک کاندید انتخابات فیفا انصراف داد/ شرط کنار کشیدن اینفانتینو از رقابت‌ها +تصاویر

*وی افزود: برای حل مشکل فدراسیون های فلسطین و اسرائیل بسیار تلاش کردم. ولی در نهایت می‌گویم که از انتخابات ریاست فیفا کنار می‌کشم.سیکسوال بر خلاف صحبت‌های مقدماتی که در جمع حاضرین انجام داد، در پایان اعلام کرد که از حضور در انتخابات فیفا کنار کشیده و حالا رقابت بین 4 نامزد برگزار می‌شود تا رئیس جدید فیفا مشخص شود.

*از آنجایی که یک سال دیگر از زمان ریاست سپ بلاتر باقی مانده بود و وی در یک سال پایانی ریاست خود از کار برکنار شد به همین دلیل ریاست فیفا در این دوره 3 ساله خواهد بود.

*رئیس فدراسیون فوتبال انگلیس در حال سخنرانی یکی از نامزدهای انتخاباتی ریاست فیفا برای لحظاتی چرت زد که همین اتفاق سوژه برخی حاضرین در سالن شد.

*مارکوس کانتر، دبیر کل فیفا اعلام کرد که تا سال 2018 درآمدهای فیفا به 550 میلیون دلار سالانه می رسید.

*رأی‌گیری انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از دقایقی قبل آغاز شد. نخستین کشوری که رأی خود را در صندوق انداخت، افغانستان بود. نماینده این کشور رأی خود را در صندوق شماره یک انداخت. همچنین نماینده آلبانی نیز به عنوان دومین کشور رأی داد.

*علی کفاشیان رای خود را برای انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال فیفا داخل صندوق انداخت. همچنین از افراد خواسته می شود تا هنگام رای دادن تلفن همراه خود را داخل اتاق رای دادن نبرند و به نظر می‌رسد همچون دوره قبل از آنها خواسته می‌شوند تا دلیل رای دادن به فرد خاصی را اعلام کنند.

*رای گیری بر اساس حروف الفبا انجام می شود و آخرین رای متعلق به کشور زیمباوه است. تا این لحظه، آرا تا حرف S انگلیسی پیش رفته است.

*شنیده ها از محل برگزاری انتخابات حاکی از آن است که شیخ سلمان اطمینان دارد که می تواند ۱۰۴ رای را کسب کند و به این ترتیب انتخابات را به دور دوم بکشاند.

* رای گیری برای انتخاب رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا به پایان رسید. در این بین صحبت اینفانتینو جالب به نظر می‌رسد. او عنوان کرده است در صورتی که شیخ سلمان در دور اول بیش از 100 رای بیاورد از این انتخابات کنار می‌کشد به نظر می‌رسد این صحبت طعنه آمیز بوده است و در غیر این صورت انتخابات به عنوان دور دوم نخواهیم داشت.

*هنوز هم انتظار می رود با توجه به نزدیک بودن رقابت میان دو نامزد، انتخابات برای ریاست فیفا، راهی دور دوم شود. البته اینفانتینو هم از حمایت بسیاری از کشورها از خود، مطمئن است.

یک کاندید انتخابات فیفا انصراف داد/ شرط کنار کشیدن اینفانتینو از رقابت‌ها +تصاویر

*رسانه های فرانسوی خبر دادند که احتمال دارد چامپاین، نامزد فرانسوی انتخابات ریاست فیفا از ادامه انتخابات انصراف دهد.

*شمارش آراء در حضور تمامی حاضرین در سالن برگزاری انتخابات ریاست آغاز شد.

آغاز شمارش آرای انتخابات فیفا/ یک کاندیدای انتخابات فیفا انصراف داد/ شرط کنار کشیدن اینفانتینو از رقابت‌ها +تصاویر

*سپ بلاتر از منزل خود در سوئیس انتخابات را نگاه می‌کند و به زودی امشب یا فردا بیانیه ای با تبریک برای نفر برنده ارسال خواهد کرد.

*انتخابات فیفا به دور دوم کشیده شد. در این رای گیری اینفانتینو با 88 رای بالاتر از شیخ سلمان با 85 رای قرار گرفته است. شاهزاده علی بن حسین نیز 27 رای کسب کرده است و چامپاین فرانسوی نیز 7 رای کسب کرد.

*شیخ سلمان بعد از اعلام آراء مرحله اول که 85 رای آورد، مات و مبهوت شد و به مسئولان شمارش آراء اعتراض کرد.

*رقابت برای انتخاب به عنوان رئیس فیفا بین شیخ سلمان و اینفانتینو است و گاردین گزارش داده است که آرای شیخ علی بن حسین به اینفانتینو خواهد رسید تا شانس این گزینه در دور دوم بیشتر باشد.

انتخابات فیفا به دور دوم کشیده شد/ اینفانتینو بالاتر از شیخ سلمان +تصاویر

*انتخابات فیفا در دور دوم در حالی برگزار خواهد شد که برتری جزئی نیز یک نامزد را برنده انتخابات خواهد کرد و به این ترتیب هر کدام از نامزدها که 104 رای در این دور کسب کند به عنوان رئیس فیفا انتخاب می‌شود.

*گفتنی است می گذشته در همین نقطه، شاهزاده علی از ادامه شرکت در رای گیری انصراف داد. اما امروز همه چیز متفاوت است. هیچ کاندیدایی نتوانسته نسبت به بقیه فاصله ایجاد کند و همه چیز ممکن است اتفاق بیفتد.

*همانند دور نخست روسای فدراسیون ها به ترتیب حروف الفبا برای دادن رای به نامزد مورد نظر خود اقدام خواهند کرد.

*واکنش اینفانتینو به اعلام نتایج رای گیری اولیه.

انتخابات فیفا به دور دوم کشیده شد/ اینفانتینو بالاتر از شیخ سلمان +تصاویر

*اگر تمام کسانی که به اینفانتینو و شیخ سلمان رای داده اند بر سر تصمیم اولیه خود بمانند، 34 رای تعیین کننده خواهیم داشت (شاهزاده علی+شامپاین). اینفانتینو به 16 رای دیگر برای پیروزی نیاز دارد و شیخ سلمان به 19 رای.

* رای گیری دور دوم به پایان رسید و شمارش آرای این دور آغاز شد.

*
در دور دوم انتخابات ریاست فیفا جیانی اینفانتینوی سوئیسی با 115 رأی برای چهار سال آینده رئیس فدراسیون جهانی فوتبال شد. در این رقابت شیخ سلمان بحرینی 88 رأی به دست آورد، چهار رأی به شاهزاده علی بن آل حسین تعلق گرفت و ژرومه شامپاینه نیز رأیی به دست نیاورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    درود بر اینفانتینو. چون هرگز نباید شیخ سلمان رییس شود.
  • سام ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    همین که یه عرب کنار رفت خوبه
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    خداروشکر به خیر گذشت عقل یک انسان سوئیسی خیلی بیشتر از یک عرب است
  • سید دکتر محمود ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    خاک بر سرتون که ولایت کفار را به مسلمان ترجیح میدید
  • مهدی ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    ولایت یه کافر بهتر از ولایت یه دوستدار وهابیت و آزار دهنده شیعه و مردم کشورش هستش... خدا رو شکر که نشد...
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    اگر شیخ سلمان انتخاب می شد باتوجه به ضدیت کشورهای عربی با ایران برای ایران دردسرساز میشد
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    به من چه که کی رییس فیفا شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس