کد خبر 540605
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

شیخ سلمان بحرینی شانس بالایی برای انتخاب به عنوان رییس فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا دارد هر چند به نظر می رسد این انتخابات به دور دوم کشیده شود.

به گزارش مشرق، ساکرنت نوشت: انتخابات فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا بعد از ماه ها جنجال و اخبار ناامیدکننده از فساد و تبانی در فوتبال امروز جمعه در مقر فیفا در زوریخ برگزار می شود.

در بین نامزدهای انتخاباتی شانس شیخ سلمان بحرینی از جیانی اینفانتینو بیشتر است چراکه بیشتر کشورهای آسیایی و آفریقایی به این نامزد بحرینی رای خواهند داد.

مقامات فیفا و کارشناسان آسوشیتدپرس در بررسی ای که انجام دادند عنوان کردند که شانس سلمان برای انتخاب به عنوان رئیس فیفا بیشتر از رقیب اوست.

شب گذشته کشورهای شرق آسیا عنوان کردند که در انتخابات فیفا به شیخ سلمان رای خواهند داد. تنها در صورتی انتخابات به دور دوم کشیده نخواهد شد که یک نامزد بیش از دو سوم آرای انتخابات را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب کسب 138 رای در دور نخست و در صورت کشیده شدن به دور دوم کسب 104 رای برای برنده شدن انتخابات الزامی است.

آفریقا 54 رای، اروپا 53 رای، آسیا 46 رای، آمریکای شمالی مرکزی و حوزه دریای کارائیب 35 رای، اقیانوسیه 11 رای و آمریکای جنوبی 10 رای در انتخابات فیفا خواهند داشت.

به همین منظور بعد از بررسی های صورت گرفته شیخ سلمان بین 90 تا 107 رای را بدست خواهد آورد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس