به رغم بالا بودن تنش در دریای جنوبی چین، ارتش آمریکا در صدد استقرار واحد سیار توپخانه ای در این منطقه است.

به گزارش مشرق، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود که به دنبال به چالش کشاندن ادعای ارضی چین در منطقه است.

وی در مصاحبه با شبکه آسیانیوز اظهار کرد: چین باید اختلافات در این زمینه را از طریق قوانین بین المللی حل و فصل کند.

آمریکا و متحدانش در منطقه ؛ چین را به ساخت جزایر مصنوعی در اراضی مورد مناقشه و فعالیت های دریایی نظامی متهم می کنند اما چین این اقدامات را حق قانونی در خاک خود و بشردوستانه می داند.

پکن، واشنگتن را عامل اصلی ناامنی در دریای جنوبی چین دانسته و اقدامات آمریکا را دسیسه عنوان کرده است.

یک مقام ارشد ارتش آمریکا اعلام کرد: کشورش به زودی و برای حفظ صلح و ثبات در منطقه، واحد سیار توپخانه ای خود را در نزدیکی دریای جنوبی چین مستقر می کند.

وی که به نامش اشاره نشده است، گفت: این واحد توپخانه ای به طور سنتی و برای امور دفاعی در مقابل حملات زمینی به کار گرفته می شود و برای انجام این کار با متحدان منطقه ای خود همکاری خواهیم کرد.

دولت آمریکا، در روزهای گذشته نیز با انجام رزمایش های مشترک با متحدانش در منطقه و حمایت از آزادی کشتیرانی در اطراف جزایر مصنوعی در مجمع الجزایر مورد مناقشه اسپراتلی، درصدد ارسال پیام به دولت چین است.

استقرار واحدهای سیار توپخانه ای، به صرفه تر از بکارگیری نیروی هوایی و دفاع موشکی است.

اختلاف در دریای جنوبی چین بر سر تملک جزایر اسپراتلی بین کشورهای چین، فیلیپین، مالزی، برونئی، ویتنام و تایوان بسیار بالا بوده و دخالت آمریکا و ژاپن موجب افزایش تنش در منطقه شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    اين آمريكا فقط و فقط دنبال تنش است، هر چي جنگ و بدبختي در دنياست زير سر آمريكاست، سلاح هسته اي كه به دست بچه افتاد شد هفت تيركش دنيا و همه جا شاخ و شانه كشيد، آخه درياي چين جنوبي به تو چه، كره ي جنوبي به تو چه كه اف-٢٢ مستقر ميكني، عراق و سوريه و افغانستان ، اوكراين و مرزهاي روسيه نيز همينطور.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس