در حالی که جبهه ائتلاف اصولگرایان در سیستان و بلوچستان به صورت رسمی تنها از یک گزینه آن هم در زاهدان اعلام حمایت کرده، بی‌بی‌سی فارسی در اقدامی قابل تأمل تمرکز خود را بر عدم رأی‌آوری تنها همین گزینه معطوف کرده است.

گروه انتخابات مشرق - این روزها عوامل شبکه فارسی‌زبانِ بی‌بی‌سی که تحت نظارت و مدیریتِ مستقیم وزارت خارجه و سرویس جاسوسی خارجی انگلیس (MI6) اداره می‌شود، با جدیت از مردم ایران می‌خواهد که در انتخابات به لیست مورد حمایت برخی افراد خاص و همچنین کاندیداهای حامی گفتمان اصلاح‌طلبی و اعتدال رأی بدهند.

این شبکه همچنین تأکید می‌کند که مردم نباید به شخصیت‌های انقلابی رأی بدهند.

همین خط خبری مشترک، از سوی شبکه فارسی‌زبان آمریکا، VOA و رادیو فردا که وابستگی خود به سازمان «سیا» را انکار نمی‌کند و همچنین مجموعه دیگررسانه‌های زنجیره‌ای ضدانقلاب، نیز دنبال می‌شود.

با این حال، این روزها همین دستورالعمل مشترک شبکه‌های فوق، بدون کم و کاست، از سوی برخی مدعیانِ اصلاح‌طلبی و اعتدال در سطح تهران و برخی استان‌ها نیز دنبال می‌شود.

بی‌بی‌سی فارسی که طی سال‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین حامیان رسانه‌ای گروهک‌های فعال وهابی و تروریستی در جنوب شرق و دیگر استان‌های سنی‌نشین بوده، اخیرا با پخش ویژه‌برنامه‌ای انتخاباتی، برای اهل سنت ایران نیز نسخه انتخاباتی پیچید.

راهبرد اصلی بی‌بی‌سی فارسی در این نسخه انتخاباتی، بر محور اتحاد اعتدال، اصلاحات و جریانات مذهبی افراطی در استان‌های سنی‌نشین است.


نسخه‌پیچی تازه MI6 برای استان سنی‌نشین مرزی کشورمان

در همین راستا، "ع.د" از عوامل سازمان جاسوسی انگلیس و کارشناس ثابت بی‌بی‌سی فارسی رسماً با انتشار یادادشتی در یکی از پایگاه خبری ضدانقلاب و همچنین در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی در خواست کرده که باید تلاش شود یکبار دیگر از صندوق‌های رأی مردم، کاندیدای اصولگرا در استان سنی‌نشین سیستان و بلوچستان خارج نشود.

"ع.د" در این نسخه انتخاباتی اشاره می‌کند که باید با همکاری مجموعه اجرایی انتخابات و همچنین اتحاد جریان اصلاح‌طلب و همچنین یکی از جریانات افراطی مذهبی تابلو دار در سیستان و بلوچستان نهایتاً از رأی‌آوری تنها گزینه اصولگرایان در زاهدان، دکتر حسینعلی شهریاری، نماینده اصولگرای زاهدان و رئیس فعلی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، جلوگیری شود.

در حالی که جبهه ائتلاف اصولگرایان در سیستان و بلوچستان به صورت رسمی تنها از یک گزینه آن هم در زاهدان اعلام حمایت کرده، بی‌بی‌سی فارسی در اقدامی قابل تأمل تمرکز خود را بر عدم رأی‌آوری تنها همین گزینه معطوف کرده است.


 "ع.د" کیست و چگونه جذب سرویس جاسوسی انگلیس شد؟

"ع.د" پس از انقلاب و در زمان انقلاب فرهنگی دانشجوی سال دوم رشته پزشکی در تهران بود؛ اما به دلیل فعالیت‌‌های سیاسی از دانشگاه اخراج شد. او در اوایل سال ۱۳۶۰ از ایران فرار و به انگلیس مهاجرت کرد. وی در انگلستان مورد توجه دستگاه جاسوسی انگلیس قرار گرفت و سرویس جاسوسی خارجی انگلیس (MI6)، با قرار دادن تسهیلات فراوان در اختیار وی، زمینه تحصیل "ع.د"  را دانشگاه لیدز انگلیس تا مقطع دکترای پزشکی فراهم کرد.

وی سپس با کمک‌های دولت انگلیس، گروهک موسوم به "جبهه متحد بلوچستان" را در لندن راه‌اندازی کرد و طی دو دهه اخیر تلاش کرده است که از درون سیستان و بلوچستان برای ایجاد جریانات تجزیه‌طلب، یارگیری و شبکه‌سازی اجتماعی کنند.

وی همچنین برای پیشبرد برنامه‌های دولت انگلیس در جنوب شرق ایران مرکز مطالعات ملی بلوچستان را راه‌اندازی کرد و از این طریق تلاش کرد برخی دانشجویان ایرانی محصل در دانشگاه‌های انگلیس را جذب کند.

"ع.د” یک پای ثابت برنامه‌های تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا در حوزه اهل سنت و قومیت‌ها بوده و از فعالان شناخته‌شده اپوزیسیون خارج از کشور است.

مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار خود با جمعی از مردم آذربایجان شرقی؛ با اشاره به ورود صریح رسانه‌های دشمن از جمله بی‌بی‌سی به جبهه‌بندی داخلی انتخابات  و اینکه دشمن «دستورالعمل می‌دهد که به چه کسی رأی بدهید یا ندهید» فرمودند: «رادیوی انگلیسی دارد به مردم تهران دستورالعمل میدهد به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید! معنای این چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان تنگ شده برای دخالت کردن در ایران. یک روزی بود که پادشاه کشور وقتی میخواست تصمیم مهمّی بگیرد، سفیر انگلیس را صدا می‌کرد و از او می‌پرسید که این کار را بکنم یا نکنم. انگلیس‌ها یک روزی این‌جور در امور کشور دخالت می‌کردند؛ بعد هم آمریکایی‌ها، یک مدّتی هم هر دو؛ امروز این دست‌ها قطع شده است.»


منبع: زاهدان‌پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    ابطحی رئیس دفتر رئیس‌جمهور اصلاحات: این حرف را از سر اعتقاد می‌زنم؛ آقای موسوی از سر نادانی، آقای خاتمی از سر خیانت و آقای هاشمی رفسنجانی از سر انتقام گیری وارد این ماجرا شدند. جای تعجب نداره چون قبلا ریگی جنایتکار و شیمون پرز کودک کش هم ازشون حمایت کرده
  • ناشناس ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    لیست مورد حمایت بی بی سی قابل اعتماد نیست .
  • مسعود ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    مرگ بر انگلیس .
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    هيچ كس نمي تواند براي يك ايراني انقلابي تعيين تكليف نمايد
  • محمود ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    حالا مشرق شما از چی میترسین؟اگه به شعور مردم احترام میزارین که به رایشون هم باید احترام بزارین چرا ترسیدین؟
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    شماها (مشرقيون)اگه اين انگليس را نداشتيد نمي دونم مي خواستيد چي كاركنيد؟هم تو عروسي و هم توي عزا ازش هزينه مي كنيد
  • ناشناس ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    برو ببین جریان اشرافی چه خدمتی به انگلیس کرده که مورد حمایت انگلیس وارد واقع شده است .
  • ناشناس ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    ما نگران آن هستیم که انقلاب بدست نا اهلان و نامحرمان بیفتد و منافع امریکا و انگلیس در این کشور تامین بشود .
  • مسعود ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    مرگ بر انگلیس .
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    این رو که داری میگی رو منبعش رو بزار اگر منبع نداری الکی حرف نزن
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    اگر نا اهل هستن چرا شورای نگهبان تایید کرده اگه نا اهل نیستن این حرف شما شورای نگهبان رو میبره زیر سوال که این خلاف اصول رهبری هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس