کد خبر 538332
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

بخش فارسی رسانه‌ی رسمی دولت انگلیس که چندماه قبل از فتنه ۸۸ تأسیس شد، امروز و در سال ۹۴ و در آستانه‌ی انتخاباتی دیگر به مردم ایران توصیه می‌کند که چه کسی در مجلس برود و چه کسی نرود.

به گزارش مشرق، بخش فارسی پایگاه سخن‌پراکنی BBC مطلبی راجع به انتخابات مجلس خبرگان رهبری منتشر کرده و طی آن با درهم آمیختن چند آمار مختلف به ارائه‌ی راهکار به رأی‌دهندگان ایرانی برای رأی دادن به افرادی مشخص و در نتیجه کمک به «حذف» چند نفر دیگر پرداخته است. نویسنده‌ی این تحلیل این‌بار به‌دور از ژست‌های بی‌طرفی معمول این رسانه به صورتی آشکار و صریح به ارائه‌ی دستورالعمل انتخاباتی برای ملت ایران پرداخته و در آخر مطلبِ خود «توفیق» در دست‌یابی به چنین نتیجه‌ای را غیرممکن ندانسته است! بخش فارسی رسانه‌ی رسمی دولت انگلیس که چندماه قبل از فتنه ۸۸ تأسیس شد، امروز و در سال ۹۴ و در آستانه‌ی انتخاباتی دیگر به مردم ایران توصیه می‌کند که چه کسی در مجلس برود و چه کسی نرود! اما حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز چهارشنبه با اشاره به سوابق تاریخی دخالت انگلیس و آمریکا در ایران، اهمیت انتخابات مجلس خبرگان را یادآور شده و نسبت به «نفوذ و دخالت بیگانگان» و علی‌الخصوص شیطنت‌های این رسانه در این انتخابات واکنش دادند: «الان دشمن بر روی مجلس خبرگان هم حساس است، رادیوی انگلیسی دارد به مردم ایران، مردم تهران دستورالعمل می‌دهد، به فلانی رأی بدهید به فلانی رأی ندهید، معنایش چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان تنگ شده برای دخالت کردن در ایران. یک روزی بود که پادشاه کشور وقتی می‌خواست تصمیمی بگیرد، یک تصمیم مهمی می‌خواست بگیرد سفیر انگلیس را صدا می‌کرد از او می‌پرسید؟ این کار را بکنم یا نکنم؟ انگلیسی‌ها اینجور در امور کشور یک روزی دخالت می‌کردند، بعد هم آمریکایی‌ها و یک مدتی هم هر دو. امروز این دست‌ها قطع شده است، امروز این دخالت‌ها جلویش گرفته شده است به برکت انقلاب، به برکت بیداری مردم. دلشان تنگ شده است... به مردم دستور می‌دهند به فلانی رای بدهید به فلانی رای ندهید.»(۱۳۹۴/۱۱/۲۸) بر همین اساس رهبری با تأکید بر «حضور آگاهانه‌ی مردم در انتخابات»، آن را عامل ناکامی دشمن معرفی می‌کنند: «اینکه ما عرض می‌کنیم بر روی انتخابات، مردم با بصیرت با آگاهی با دانایی وارد بشوند به خاطر این است که بدانند دشمن چه می‌خواهد؛ وقتی شما دانستید دشمن چه می‌خواهید عکس آن عمل خواهید کرد، معلوم است.»(۱۳۹۴/۱۱/۲۸)

 خبرگان انقلابی:
باتقوا و مقاوم در مقابل دشمن
اما دلیل این تأکیدات و هشدارهای رهبری درباره‌ی انتخابات مجلس خبرگان و ضرورت حضور با بصیرت مردم در این عرصه چیست؟ با نگاهی به بیانات رهبر انقلاب می‌توان پاسخی روشن به این پرسش داد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این انتخابات را «مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخابات کشور» دانسته‌اند: «اهمیت انتخابات خبرگان - که شاید هیچ کدام از انتخابات‌های کشور به این درجه‌ی از اهمیت و حساسیت نباشد- در این است که با این انتخابات، مردم افراد خبره‌ی مورد اعتماد خودشان را انتخاب می‌کنند تا اینها آماده‌ی به کار باشند برای لحظه‌ی حساس فقدان رهبری در کشور.»(۱۳۸۵/۰۸/۰۲) رهبری «کلیددارِ حرکت انقلاب» است: «کسی را شما می‌خواهید برای مجلس خبرگان انتخاب بکنید که در واقع، او رهبر را انتخاب خواهد کرد که کلید حرکت انقلاب در دست او است؛ این خیلی اهمّیّت دارد.»(۱۳۹۴/۱۰/۱۹) و همچنین «[مجلس خبرگان] بایستی مراقبت کند که شرایط در کسی که علم و عمل و تدبیر و وجود شرایط در او را تشخیص داده است، حفظ شود.»(۱۳۷۷/۰۸/۰۸)

بنابراین اگر نمایندگان مجلس خبرگان «مردمی باشند دلبسته‌ی به انقلاب، دلباخته‌ی ملّت، آگاه از توطئه‌های دشمن، ایستاده و پایدار در مقابل دشمن یک‌جور عمل می‌کنند، اگر خدای نکرده این چیزها نباشد، جور دیگری عمل می‌کنند.»(۱۳۹۴/۱۱/۲۸)

رهبر انقلاب معیارها و شاخص‌های دیگری را نیز برای رأی دادن در انتخابات خبرگان برشمرده و مردم را به عمل در این عرصه براساس «بصیرت» فراخوانده‌اند: «ملت در انتخاب خبرگان، باید با بصیرت عمل کند. چشم‌هایتان را باز کنید، از خدا مدد بخواهید و ببینید که چه کسانی را انتخاب می‌کنید... افراد عالم، انقلابی و کسانی را که تجربه‌ی سال‌های گذشته نشان داده است که در خط درست حرکت کرده‌اند و راه درست را شناخته‌اند، انتخاب کنید. این، چیز خیلی مهمی است.»(۱۳۶۹/۰۶/۲۱)

 سکینه الهی در دل‌های مؤمنین
و اینگونه است که با انتخاب نمایندگانی با تقوا و انقلابی «آمادگی و استقلال فکری» مجلس خبرگان موجب سرازیر شدن «سکینه‌ی الهی» به جامعه می‌شود: «وقتی این مجلس تشکیل می‌شود و آمادگی خود و استقلال فکری خود و آگاهی خود را نشان می‌دهد، این موجب سکینه و آرامش در دل‌های مؤمنین می‌شود؛ در واقع این سکینه‌ی الهی، سَرریز می‌شود از این مجلس به داخل جامعه.»(۱۳۹۴/۰۶/۱۲)
منبع: khamenei.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس