همزمان با ایام فاطمیه ، پليس جمهوري آذربايجان از مراسم عزاداري شهادت حضرت زهرا(س) در نارداران در حومه باکو جلوگيري کرد.

ممانعت پلیس باکو از برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیهگروه بین‌الملل مشرق - به گزارش پايگاه اينترنتي «خبرمن» جمهوری آذربایجان،  پليس باکو از برگزاري مراسم عزاداري سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حسينيه واقع در مرقد مطهر رحيمه خاتون (س) از خواهران امام رضا (ع) در نارداران جلوگیری کرد.

بر اساس این گزارش ، نيروهاي پليس با حضور در حسينيه امامزاده رحيمه خاتون (س) ، مردان و زناني را که براي عزاداري سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حسينيه جمع شده بودند، به اجبار از حسينيه بيرون کردند.

منابع نارداراني به پايگاه «خبرمن» گفتند: «ريش سفيدان نارداراني ، اهالي عزادار را به آرامش دعوت کردند و عزاداران نيز به هنگام خروج اجباري از حسينيه، از ظلم ظالمان به حضرت زهرا (س) شکايت مي کردند.

همچنين به گزارش پايگاه اينترنتي «مائده» جمهوری آذربایجان ، حاج آقا نوري، از ريش سفيدان نارداران و رئیس اسبق حزب اسلام این کشور اعلام کرد : « نيروهاي پليس در شامگاه دوشنبه 22 فوريه، از ادامه مجلس عزاداري حضرت فاطمه زهرا (س) را در حسينيه بي بي رحيمه (س) جلوگيري کردند.

حاج آقا نوري گفت : «اين مجلس عزاداري با حضور حاج موسي قاسم اف، امام جماعت حسينيه که اخيرا از طرف اداره دولتی مسلمانان قفقاز به اين مقام تعيين شده ، برگزار شده بود. اما، به هنگام مرثيه خواني، نيروهاي پليس از ادامه مراسم جلوگيري کردند و شرکت کنندگان را پراکنده کردند.

پیش از این نیز در آستانه اربعین حسینی نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان با حمله به مجلس عزاداری حسینی در نارداران پنج نفر از شیعیان را شهید و دهها نفر را مضروب و بازداشت کردند که حجت اسلام طالع باقرزاده رئیس اتحاد مسلمامان جمهوری آذربایجان که به شیخ نمر آذربایجان معروف است ، از جمله بازداشت شدگان می باشد .

بدنبال آن محاصره نارداران توسط قشون وزارت کشور جمهوری آذربایجان شروع و تمامی نمادهای شیعی از کوچه و معابر نارداران جمع آوری شد .

پیش از این نیز پلیس جمهوری آذربایجان مانع برگزاری مراسم روز غدیر توسط حزب اسلام در باکو شده بود.

این در شرایطی است که الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در آستانه سفر خود به ایران در مصاحبه با بخش رسانه ای سفارت کشورمان و در پاسخ به این سوال که شایعاتی درباره محدودیت فعالیت های شیعیان در جمهوری آذربایجان ایجاد شده است ، گفته بود همانطور در سوال اشاره کردید،  این موضوع شایعه است .

جمهوری آذربایجان نه میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد آن راشیعیان تشکیل می دهند .

برخی از منابع صهیوینستی و وهابی این کشور را بهشتی برای فعالیت پیروان خود خوانده اند .


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس